مانورپذیری بسیار خوب تسلا سایبرتراک؛ شعاع گردش بهتر از مدل Y!

مانورپذیری بسیار خوب تسلا سایبرتراک؛ شعاع گردش بهتر از مدل Y!

به تازگی ویدئویی از تست نسخه پیش‌تولیدی تسلا سایبرتراک در معابر عمومی آمریکا منتشر شده است. در این ویدئو می‌توانیم چابکی و مانورپذیری جالب سایبرتراک در عبور از تقاطع‌ها و همچنین شعاع گردش کم آن را به لطف استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مشاهده کنیم.

باور داشته باشید یا نه اما باید گفت تنها چند ماه تا شروع تولید این وانت برقی زمان باقی مانده است. در واقع گفته می‌شود تولید سایبرتراک از تابستان سال جاری میلادی شروع خواهد شد. به همین خاطر رؤیت نسخه‌های پیش‌تولیدی محصول جدید تسلا در معابر عمومی امری تعجب‌برانگیز نخواهد بود مخصوصاً اینکه تیم مهندسی تسلا در کالیفرنیا مستقر است و محصول برقی یاد شده نیز در این ایالت بیشتر به چشم می‌خورد.

چند روز پیش اخباری درباره مشاهده پروتوتایپ سایبرتراک بدون برف‌پاک‌کن بزرگ روی شیشه جلو منتشر شد و حالا نوبت به تماشای یک نسخه پیش‌تولیدی دیگر رسیده است. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدئویی به عملکرد سیستم چهار چرخ محرک این وانت برقی می‌پردازد و آن‌طور که می‌بینیم، سایبرتراک چابکی عجیبی در عبور از چهارراه‌ها و تقاطع‌های تیز دارد. ما همچنین می‌توانیم پایداری بالای خودرو در گردش به راست سریع را ببینیم که برای وانتی با این ابعاد و وزن سورپرایز کننده خواهد بود. این پروتوتایپ همچنین مانورهای سریعی را با چرخش فرمان به چپ و راست انجام می‌دهد که احتمالاً بخشی از برنامه تست خودروست.

در آخر ویدئو نیز سایبرتراک گردش به راست ۹۰ درجه‌ای را با اعتمادبه‌نفس کامل انجام می‌دهد و تنها لحظه‌ای کوتاه gsxr ترمز فشار داده می‌شود. با توجه به آنچه دیده‌ایم باید گفت مانورپذیری وانت تسلا واقعاً احساس‌برانگیز است. اگرچه در ویدئوی موردبحث خبری از گردش U وانت یاد شده نیست اما تصور می‌کنیم شعاع گردش آن برای محصولی با این ابعاد بسیار کم باشد چراکه زاویه فرمان زیادی وجود دارد و چرخ های عقب نیز فرمان می‌پذیرند.

یکی از سهامداران تسلا نیز ویدئو را بازنشر کرده و گفته که سایبرتراک شعاع گردشی مشابه مدل Y خواهد داشت. البته این توئیت نظر ایلان ماسک را به خود جلب کرده و او حتی با ادعایی برجسته‌تر گفته که شعاع گردش وانت جدید تسلا شاید حتی بهتر از مدل Y باشد. باید گفت شعاع گردش تسلا مدل Y حدود ۱۲.۱ متر بوده هرچند این کراس اور برقی فاقد سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب است. توئیت تسلا بسیار شوکه کننده است زیرا تفاوت ابعاد بسیار زیادی بین سایبرتراک و مدل Y وجود دارد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل