هاست پرسرعت
بازی

مایکروسافت: در انحصار بودن نسخه PC سری Call of Duty روی بتل نت شکست بزرگی را در پی داشته است

مایکروسافت: در انحصار بودن نسخه PC سری Call of Duty روی بتل نت شکست بزرگی را در پی داشته است

مایکروسافت می‌گوید عرضه‌ی انحصاری نسخه‌ی PC بازی‌های Call of Duty روی پلتفرم Battle.net در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به یک شکست بزرگ تبدیل شده است.

تبلیغات

اسناد حقوقی جدید مایکروسافت که در جریان دادگاه میان این کمپانی با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) بر سر خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) ارائه شد، نشان می‌دهد که تصمیم اکتیویژن برای انحصاری کردن نسخه‌ی PC بازی‌های Call of Duty روی بتل نت (Battle.net) یک شکست بزرگ را به همراه داشته و منجر به افزایش معنادار تعداد کاربران این سرویس نشده است.

به گفته‌ی مایکروسافت، شرکت اکتیویژن تا قبل از سال ۲۰۱۸ نسخه‌های PC و دیجیتالی بازی‌های Call of Duty را روی پلتفرم استیم (Steam) منتشر می‌کرد و با فروش بسیار خوبی همراه بود. از سال ۲۰۱۸ به بعد، این شرکت تصمیم گرفت تا این بازی‌ها را از استیم حذف کند و آن را به طور انحصاری در Battle.net در دسترس قرار دهد، تا این کمپانی بتواند برای جذب کاربران و رشد پلتفرم خود تلاش کند. با این حال در سال گذشته، نسخه‌ی PC بازی Call of Duty Modern Warfare 2 علاوه بر بتل نت روی پلتفرم استیم نیز منتشر شد.

طبق گفته‌ی این غول نرم‌افزاری، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Battle.net در طول دوره‌ای که نسخه‌های PC سری Call of Duty تنها روی این سرویس در دسترس بود داشت، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نسبتا ثابت باقی ماندند. با این حال در همین مدت و بدون دسترسی به Call of Duty، تعداد کاربران فعال ماهانه استیم ده‌ها میلیون کاربر افزایش یافت و از ۶۷ میلیون کاربر فعال ماهانه در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۲ میلیون کاربر ماهانه در سال ۲۰۲۱ رسید.

در رابطه با اخبار خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، دادگاه فدرال آمریکا اخیراً با اعتراض FTC مبنی بر جلوگیری از این ادغام مخالفت و آن را رد کرده است و حالا این خرید گام به گام به تایید نهایی خود نزدیک می‌شود.

HoshyarArcix™ツ`Gidoraولگرد اوسکلOmid_FshM.MTCheesekillerrrChiefاپوزوسیون gsxrmeysamblul-bookThe Legend of Zelda: Tears of the KingdomKratosCameraManHalo reach 2Oda nobunagaHaj_Hossein卂爪丨尺乙卂尺乇丨Nemesisمردی از مادری فرانسوی و پدر ایتالیاییmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا