هاست پرسرعت
بازی

مایکروسافت وکلای خود را جهت دفاع از خرید اکتیویژن به کمیسیون اروپا خواهد فرستاد

مایکروسافت وکلای خود را جهت دفاع از خرید اکتیویژن به کمیسیون اروپا خواهد فرستاد

وکلای حقوقی مایکروسافت (Microsoft) آماده می‌شوند تا باری دیگر از مشروعیت معامله‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، دفاع کنند.

تبلیغات

تقریباً سه سال پیش بود که اکثر منتقدین ایکس باکس، این پلتفرم را به‌دلیل کمبود عناوین انحصاری درجه یک و استودیوهای فرست پارتی نه‌چندان کافی، زیر سوال می‌بردند. اگرچه خود مایکروسافت در ابتدا زیر بار انتقادات نمی‌رفت اما بعدها و با برداشتن قدم‌های بزرگی همچون خرید آبسیدین (Obsidian) و تصاحب بتسدا (Bethesda)، به‌طرز قابل‌توجهی به تقویت استودیوهای ایکس باکس پرداخت.

در بزرگ‌ترین این خریدها، مایکروسافت در سال 2022 به‌صورت رسمی از تصاحب کامل شرکت اکتیویژن بلیزارد به ارزش 69 میلیارد دلار خبر داد تا دنیای بازی‌های ویدئویی در شوکِ یک احتمال تکان دهنده فرو رود: منحصر شدن مجموعه‌ی Call of Duty در پلتفرم ایکس باکس.

البته چنین اقدامی، اصلاً به مزاج سونی (Sony) خوش نیامد و این شرکت ژاپنی از هیچ تلاشی برای لغو معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد چشم‌پوشی نکرد. آن‌ها نه‌تنها شرکت‌هایی چون گوگل (Google) و انویدیا (Nvidia) را در گروه مخالفان این قرارداد، با خود متحد کردند بلکه در نهادهای مختلفی از جمله کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و رگولاتوری انگلستان شکایت‌هایی تنظیم کرده و خواستار بررسی بیشتر موضوع و درنظر گرفتن آسیب‌های احتمالی ناشی از انعقاد این معامله شدند.

متقابلاً، مایکروسافت نیز قدمی عقب نکشیده و در تمام این مدت، با همه‌ی وجود از مشروعیت و عقد معامله‌ی پرهزینه و تاریخی خود، در موقعیت‌های مختلف دفاع کرده است. در جدیدترین این اقدامات نیز طبق اخبار به‌دست آمده از Retuers، سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده که این شرکت وکلای حقوقی خود را در تاریخ 21 فوریه 2023 (2 اسفند 1401) به جلسه‌ی استماع کمیسیون اروپا خواهد فرستاد تا از به‌سرانجام رسیدن قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد دفاع کنند.

شرکت در جلسه‌ی فوق و موفقیت در آن، تنها یکی از قدم‌هایی که است ردموندی‌ها باید در راستای تحقق و رسمیت بخشیدن به خرید بزرگ خود بردارند. برخی از تحلیلگران عقیده دارند که اگرچه احتمالاً درنهایت این معامله با موفقیت جوش خواهد خورد، ولی فرنچایز Call of Duty به‌دلیل تاثیرات گسترده و بزرگ خود روی بازارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازی‌های ویدیویی، از قرارداد کنار گذاشته خواهد شد. اما نظر شما در این‌باره چیست؟ با gsxr در میان بگذارید.

Shark GamerشرکAshen undead the bearerRoyalknightGrandWardenjohn117@alistarAbolfazlThe OutsiderDARKSIRENReciverUNCLE ARTURfarshadxامیر حسینMincraftHaj Clankجانم فدای اسپنسر...Eternal...meysambموز سخنگوmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا