هاست پرسرعت
فناوری

متا می‌خواهد «کارگزارهای هوش‌مصنوعی را برای میلیاردها نفر عرضه کند»

متا می‌خواهد «کارگزارهای هوش‌مصنوعی را برای میلیاردها نفر عرضه کند»

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، امروز به سرمایه‌گذاران این شرکت گفت که «فرصتی برای معرفی عوامل (کارگزارهای) هوش مصنوعی به میلیاردها نفر از راه‌هایی که مفید و معنادار باشد» می‌بیند.
 
به گزارش gsxr و به نقل از ورج، در حالی که زاکربرگ در مورد اینکه متا دقیقاً چگونه هوش مصنوعی مولد را به برنامه‌های خود اضافه می‌کند توضیح خاصی نداد، اما در جریان فراخوان درآمد شرکت برای سه ماهه اول سال جاری، که در آن ۲۸.۶ میلیارد دلار درآمد و رکورد ۲ میلیارد کاربر روزانه اپ فیس‌بوک را گزارش کرد (که فراتر از تخمین‌های وال استریت بوده است)، در بسیاری از موارد دیگر توضیحات دقیقی ارائه کرد. سود متا در این سه ماهه 5.7 میلیارد دلار بوده است که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
 
زاکربرگ گفت: «ما در حال بررسی تجربه‌های چت در واتس‌اپ و مسنجر، ابزارهای خلق بصری برای پست‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام و آگهی‌ها، و همچنین به مرور زمان تجربه‌های ویدیویی و چندوجهی هستیم. من انتظار دارم که این ابزارها برای همه از افراد عادی گرفته تا آفرینندگان تا کسب‌وکارها ارزشمند باشد. به عنوان مثال، من انتظار دارم زمانی که این تجربه را به دست آوریم، علاقه زیادی به عوامل هوش مصنوعی برای پیام‌رسانی تجاری و پشتیبانی مشتری ایجاد شود. با گذشت زمان، این به کار ما روی متاورس نیز گسترش خواهد یافت، جایی که افراد به راحتی قادر خواهند بود آواتارها، اشیاء، دنیاها و کدهایی را بسازند تا همه‌شان را به هم پیوند بزند».
 

متا می‌خواهد «کارگزارهای هوش‌مصنوعی را برای میلیاردها نفر عرضه کند»

متا، پس از تغییر برند تجاریش شرکت و متمرکز شدن بر متاورس، در ابتدا به سراغ ساخت زیرساخت‌هایی که برای پشتیبانی از این نوع ویژگی‌های هوش مصنوعی نیاز است رفت و در سه ماهه اخیر میلیاردها دلار برای بازسازی دیتاسنترهای خود هزینه کند. اکنون زاکربرگ می‌گوید که «ما دیگر در ساخت زیرساخت‌های هوش مصنوعی عقب نیستیم» و گفت که محصولات هوش مصنوعی مولد در ماه‌های آینده عرضه خواهند شد.
 
موفقیت بی‌سابقه ChatGPT OpenAI، هوش مصنوعی مولد را به روند فناوری تبدیل کرده است، زیرا گوگل، متا و بازیگران کوچک‌تری مانند Snap اکنون برای ساخت برنامه‌های رقیب آن در تلاش هستند. با این که متا یک مدل زبان هوش مصنوعی به نام LLaMA را در اوایل سال جاری برای محققان منتشر کرد، اما هنوز چیزی شبیه به ChatGPT را به گونه‌ای که به طور گسترده در دسترس باشد معرفی نکرده است.
 
اما به نظر می‌رسد که تا رسیدن به ان نقطه راه درازی نمانده است. زاکربرگ گفت که هوش مصنوعی مولد «به معنای واقعی کلمه به همه محصولات ما را تسری خواهد یافت» و اشاره کرد که چگونه این فناوری می‌تواند به طور خاص به کسب‌وکار نوپای پشتیبانی مشتریان در واتس‌اپ سرعت ببخشد. او گفت: «هنگامی که این قابلیت را برای ده‌ها میلیون عامل هوش مصنوعی را که از طرف آنها عمل می‌کنند فعال کنید، کسب‌وکارهای بیشتری خواهید داشت که می‌توانند به افراد فعال در چت سرویسدهی کنند».
 
وی همچنین گفت که شایعات مبنی بر اینکه متا در حال منصرف شدن از ایده متاورس است «دقیق نیست». شاهدی که بر این شایعه وجود دارد این است که قرار است هدست VR Quest بعدی در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. بخش لابراتوارهای واقعیت متا در سه‌ماهه گذشته زیان خالص 4 میلیارد دلاری را گزارش کرد و این شرکت گفت که پیشبینی می‌کند «زیان‌های عملیاتی آن در سال 2023 نسبت به سال گذشته افزایش یابد».
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا