هاست پرسرعت
بازی

متا کوئست ۲، پرفروش‌ترین VR بازار ۱۰۰ دلار گران شد

متا کوئست ۲، پرفروش‌ترین VR بازار ۱۰۰ دلار گران شد

اگر قیمت محصولات سخت‌افزاری در مرور زمان کاهش پیدا نکند، معمولاً در بدترین حالت ثابت می‌ماند؛ حداقل اگر شما در ایران زندگی نکنید!

به هر حال متا، غول شبکه‌های اجتماعی با وجود این که توسط افکاری خارج از ایران مدیریت و هدایت می‌شود، اما ظاهراً علاقه زیادی به سرزمین ما دارد، در نتیجه تصمیم گرفته تا در اقدامی بحث برانگیز، هدست فوق‌العاده موفق خود، کوئست ۲ را از این‌پس با قیمتی بالاتر به فروش برساند.

جدای از شوخی، این شرکت مدتی پیش اعلام کرد که متا کوئست ۲ تا ماه گذشته میلادی موفق به فروش ۱۴.۸ میلیون واحدی شده است که با این حساب، اگر آن را موفق‌ترین هدست واقعیت مجازی تاریخ در نظر نگیریم، مسلماً یکی از آن‌ها تلقی می‌شود.

گویا فروش قابل توجه این هدست، متا را به اهداف خود نرسانده بنابراین آن‌ها تصمیم گرفته‌اند قیمت این هدست را ۱۰۰ دلار افزایش دهند؛ به این ترتیب کاربران از تاریخ ۱۰ مرداد سال جاری (۱ آگوست ۲۰۲۲) باید برای خرید نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت این هدست، به ترتیب ۳۹۹.۹۹ و ۴۹۹.۹۹ دلار پرداخت کنند. همچنین کاربرانی که تا روز ۱۰ دی ۱۴۰۱ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۲) سفارش خود را ثبت کنند، Beat Saber را به رایگان دریافت خواهند کرد.

در کنار خود هدست، قیمت لوازم جانبی و البته نسخه‌های تعمیر شده این کنسول (اصطلاحاً Refurbished) هم افزایش خواهد یافت. متا باور دارد که افزایش قیمت برای سرمایه‌گذاری در حوزه واقعیت مجازی نه تنها لازم، بلکه حیاتی است:

تبلیغات

کارایی واقعیت مجازی، غیرقابل انکار است. از بازی‌های ویدیویی و بهره‌وری گرفته تا بدن‌سازی و فراتر از آن، واقعیت مجازی همان‌طور که محبوبیت زیادی کسب کرده، روش‌هایی را که ما کار، بازی و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، تحت تاثیر قرار داده است. مردم [تاکنون] بیش از ۱ میلیارد دلار روی اپلیکیشن‌های متا کوئست خرج کرده‌اند که به تغذیه کسب و کار توسعه دهندگان، برای ساخت بازی‌ها و تجربیاتی که واقعیت مجازی را [تبدیل به چیزی] فوق‌العاده می‌کنند، کمک می‌کند.

به همین شکل هزینه‌های ساخت و توزیع محصولات ما رو به افزایش است. با تغییر قیمت کوئست ۲ ما می‌توانیم به رشد سرمایه‌گذاری‌های تاثیرگذار خود و توسعه محصولات جدید که صنعت واقعیت مجازی را به قله‌های جدیدی می‌رسانند، ادامه دهیم.

ما از یک نقشه راه سخت‌افزار واقعیت مجازی جاه‌طلبانه پیروی می‌کنیم که با عرضه هدست پرچم‌دار بعدیمان یعنی Project Cambria در اواخر سال جاری آغاز می‌شود و ما همچنین برنامه داریم که نسل‌های جدیدی از متا کوئست را پس از آن عرضه کنیم.

تا به حال قیمت‌گذاری متا کوئست ۲ یکی از جذاب‌ترین موضوعات راجع به آن بوده است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد. نظر شما، کاربران gsxr در این‌باره، آن هم در این شرایط با نزدیک شدن به زمان احتمالی معرفی پلی استیشن VR 2 چیست؟

meysambامیر حسینJin sakaiTlou part 2 game of the centurymarioامیر گیمرDARKSIRENmohammad reza gamerAmirhossein80Ahmad_TRAlbert

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا