هاست پرسرعت
بازی

مت بوتی: دوران خلق بازی‌های AAA توسط یک استودیو گذشته است

مت بوتی: دوران خلق بازی‌های AAA توسط یک استودیو گذشته است

رئیس استودیوهای ایکس باکس (Xbox Game Studios) طی مصاحبه‌ی اخیر خود گفت دیگر یک استودیو روی بازی‌های بزرگ کار نمی‌کند و دوران این روش بازی‌سازی به سر آمده است.

طی مراسم PAX West 2022 که در انتهای هفته‌ی گذشته برگزار شد، از مت بوتی (Matt Booty) پرسیدند که آیا دلیل اصلی افزایش شمار تأخیرها در عرضه‌ی بازی‌های چند سال اخیر همه‌گیری ویروس کرونا است یا خیر. او ضمن اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا نقشی مهم ایفا کرده است، پاسخ داد که شیوه‌ی کنونی بازی‌سازی دارای ویژگی‌هایی است که احتمال تأخیر عرضه‌ی بازی را افزایش می‌دهد.

سه ویژگی‌ای که او نام برد شامل دشواری عادت به نسل جدید سخت‌افزارها، چالش‌های آزمایش تضمین کیفیت بازی‌های پیچیده‌تر و مشارکت چندین استودیو در ساخت بازی‌های بزرگ جدید، می‌شوند.

بوتی در توضیح پاسخ خود گفت:

تبلیغات

شیوه‌ی خلق بازی‌ها در حال تکامل است. اینکه تنها یک تیم زیر یک سقف بخواهد بازی بسازد دیگر خیلی کم اتفاق می‌افتد. برای شما مثالی می‌زنم. تیم سازنده‌ی Perfect Dark در شهر سانتا مونیکا که The Initiative نام دارد، همکاری عظیمی را با کریستال داینامیکس (Crystal Dynamic) شروع کرد و پس از آن، دیدم که برخی در اینترنت نوشته بودند:«حتماً باید مشکلی پیش آمده باشد.» در واقع، برعکس این گزاره درست است. کریستال داینامیکس استودیویی بزرگ در ساخت بازی‌های AAA است و بیش از 100 عضو باسابقه در اختیار دارد. البته که می‌خواهیم با آن‌ها همکاری کنیم؛ به خصوص که ساخت عنوانی مشابه را در کارنامه دارند. اینگونه است که وظایف ما افزایش می‌یابد.

مت بوتی

او در ادامه مثال‌های بیش‌تری می‌زند و به چالش‌های این شیوه از بازی‌سازی می‌پردازد:

بازی Age of Empires 4 که پاییز گذشته منتشر شد، با همکاری استودیوی رلیک (Relic Studios) در شهر ونکوور ساخته شد؛ یک همکاری عالی. حتی برای Flight Simulator هم با استودیویی فرانسوی به نام آسوبو (Asobo) کار کردیم. این شیوه‌ی توسعه در همکاری با استودیوهای سرتن افینیتی (Certain Affinity)، آیرون گلکسی (Iron Galaxy) و بلک برد اینتراکتیو (Blackbird Interactive) نیز وجود داشت و بخش مهمی از خلق محصولاتمان بود. در عین حال، این روش هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اگر یکی از استودیوها به مشکل بخورد، برنامه‌ی زمانی ساخت بازی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، دورانی که می‌گفتیم:«همه‌ی تیم را در کافه‌تریا جمع کنید تا بگویم که این چهارشنبه باید سخت‌تر کار کنیم»، گذشته است. مدت‌ها از آن دوران می‌گذرد. شرایط بسیار پیچیده‌تر از قبل شده است.

مت بوتی

کریستال داینامیکس که سابقه‌ی ساخت بازی Marvel’s Avengers و مجموعه‌ی Tomb Raider را در کارنامه دارد، همکاری خود با ایکس باکس را در سپتامبر 2021 برای توسعه‌ی ریبوت Perfect Dark آغاز کرد. در ادامه و طی 12 ماه گذشته اما، بسیاری از اعضای ارشد استودیوی The Initiative از آن جدا شدند و تقریباً نیمی از سازندگان اولیه به کار خود ادامه دادند.

DARKSIRENFree as the windگیمرهای دو دوتا پنج تاKratos Millersaeed Kh❤GOD OF WAR❤FuttBuckerTlou part 2 game of the centurymeysambکاکاسنگیHerfeiyعمو فیل کبیرChris redfieldEllie TerminatorInvisible bearded userEmperor Nima Shamsامینainzچپ دستAlbertmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا