مدیرعامل ریمک: ثروتمندان دیگر علاقهای به هایپرکارهای برقی ندارند!
مدیرعامل ریمک: ثروتمندان دیگر علاقهای به هایپرکارهای برقی ندارند!
مت ریمک مدیرعامل شرکت ریمک کرواسی در اظهارات قابلتأمل میگوید ثروتمندان دیگر علاقهای به هایپرکارهای برقی ندارند.
پیش از این جنجالهای مربوط به هایپرکارهای برقی فروکش کرده و مت ریمک مدیرعامل این شرکت میگوید خریداران در سطح بالای بازار به دنبال تمایز از دیگر محصولات بدون آلایندگی هستند. آنها خودروهای درونسوز و حس آنالوگ میخواهند نه چیزی که توده مردم میخرند. ریمک در گردهمایی آینده خودروی نشریه فاینشنال تایمز که این هفته برگزار شد به تغییرات قابلتوجه این برند از زمان شروع توسعه نورا در سال ۲۰۱۷ تا به امروز اشاره کرده است.
اگرچه فروش خودروهای برقی در حال افت است اما مشتریان در بازارهای جهانی به گزینههای ارزانتری نسبت به چند سال قبل دسترسی دارند. دولتها نیز قوانین سختگیرانهای را برای همهگیری این دسته از وسایل نقلیه وضع کردهاند و چین خودروساز نیز قبلاً اظهار داشتهاند تا چند سال دیگر فقط به تولید خودروهای برقی خواهند پرداخت. البته برخی برندها نیز از تغییر برنامههای پیشین خود خبر دادهاند. مت ریمک میگوید این عوامل باعث حرکت به سمت چیزی میشوند که ما نمیخواهیم و مردم نیز کمی عقب کشیدهاند. همین موضوع باعث شده تقاضا برای خودروهای برقی سطح بالای ریمک و دیگر برندهای رقیب کاهش یابد.
هایپرکار نورا هنوز هم قابل خریداری است و ریمک قبلاً بیش از ۵۰ دستگاه را به دست مشتریان رسانده هرچند این شرکت اروپایی برنامههای قبلی خود را برای تولید ۱۵۰ دستگاه از نورا را اعلام کرده است. افت تقاضا و تغییر سلیقه مشتریان به این معنی است که شاید جانشین نورا از نوعی قوای محرکه درونسوز استفاده کند. مدیرعامل این برند میگوید:
ریمک منحصراً برندی برقی نیست و هر چیزی را که در زمان خود جذابتر باشد انجام میدهد.
با عنایت به اظهارات ریمک شاید بتوان گفت جانشین نورا از قوای محرکه هیبریدی استفاده کند و این هم میتواند یکی از دلایلی باشد که جانشین بوگاتی شیرون به پیشرانه ۱۶ سیلندر هیبریدی مجهز میشود. مت ریمک در سال ۲۰۲۲ و دو سال قبل از ادغام با بوگاتی گفته بود که این شرکت قبلاً توسعه یک پیشرانه درونسوز را شروع کرده است. باید منتظر ماند و دید وضعیت بازار چه سمت و سویی به استراتژی و برنامههای آتی ریمک خواهد داد.
مجله خبری gsxr