مرسدس بنز ۱۹۰E اوولوشن II با موتور کاسورث؛ شوالیه سیاه دهه ۹۰

مرسدس بنز ۱۹۰E اوولوشن II با موتور کاسورث؛ شوالیه سیاه دهه ۹۰

از سدان اسپرت مرسدس بنز ۱۹۰E 2.5-16 اوولوشن II تنها ۵۰۲ دستگاه ساخته شد که حالا یکی از آن‌ها با کارکرد ۱۱۶ هزار کیلومتر برای فروش گذاشته شده است.

سدان ۱۹۰E 2.5-16 اوولوشن یکی از جالب‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس محسوب می‌شود. این شرکت ابتدا ۱۹۰E اوولوشن را برای رقابت با ب‌ام‌و M3 اسپرت اوولوشن تولید کرد و در سال ۱۹۹۰ نسخهٔ بسیار افراطی‌تر اوولوشن II را به بازار فرستاد. پانل‌های بدنهٔ این خودرو آن‌قدر تهاجمی هستند که ظاهری شبیه شوالیهٔ آمادهٔ جنگ با سپر و زره را ایجاد کرده‌اند.

ارتقاءهای ظاهری و آیرودینامیکی مهمی که در اوولوشن II صورت گرفت شامل بال عقب قابل تنظیم، اسپویلر روی شیشهٔ عقب، گلگیرهای برجسته‌تر، سپرهای متمایز و اسپلیتر بزرگ جلو می‌شد. زیر کاپوت خودرو نیز پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندری قرار گرفته بود که توسط کاسورث و AMG با ورودی هوا، میل بادامک، ECU، دریچهٔ گاز و اگزوز اختصاصی، ارتقاء پیدا کرده و ۲۳۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی گتراگ و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار، ترمزهای تقویت‌شده با ABS و صندلی‌های اسپرت با چرم مشکی و گرم‌کن هم از دیگر ویژگی‌های این سدان اسپرت آلمانی بودند. از ۱۹۰E 2.5-16 اوولوشن II تنها ۵۰۲ دستگاه ساخته شد که حالا یکی از آن‌ها برای فروش گذاشته شده است. این نمونهٔ ۸۴ با رنگ مشکی متالیک است که رینگ‌های ۱۷ اینچی فابریک آن با لاستیک‌های تویو R1R پوشیده شده‌اند. این خودرو ۱۱۶ هزار کیلومتر کار کرده و بالاترین پیشنهادی که تا این لحظه برای آن ثبت شده ۱۶۱ هزار دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل