هاست پرسرعت
خودرو

مسابقه درگ فشرده و هیجان‌انگیز بی ام و M5 و مرسدس-ای ام جی GT S

مسابقه درگ فشرده و هیجان‌انگیز بی ام و M5 و مرسدس-ای ام جی GT S

بی ام و M5 و مرسدس–ای ام جی GT S جزو شاخص‌ترین محصولات هر دو خودروساز هستند و در یک سری مسابقه درگ فشرده روبروی هم قرار گرفته‌اند تا توانایی‌های یکدیگر را به نمایش بگذارند.

M5 یک سدان خانوادگی و پرقدرت محسوب می‌شود که برای حمل وسایل یک خانواده و درعین‌حال ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ طراحی شده است. مرسدس-ای ام جی GT S حتی تواناتر از رقیب خود نشان می‌دهد اما از نظر کاربری روزانه در مرتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. البته تفاوت‌های دو خودرو در ویدئوی جدیدی که مشاهده خواهید کرد ناپدید می‌شود. در این ویدئو شاهد رقابت بی ام و M5 F10 تیون شده و مرسدس-ای ام جی GT S استوک هستیم.

نیروبخش مرسدس-ای ام جی GT S پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب می‌فرستد. بی ام و M5 هم از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو سود می‌برد اما قدرتش به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد. اگرچه بی ام و قدرت بیشتری نسبت به مرسدس دارد اما این برتری به قیمت وزن بیشتر به دست آمده است. M5 وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی دارد درحالی‌که GT S بسیار سبک‌تر بوده و وزنش به ۱۶۵۰ کیلوگرم می‌رسد. M5 نیز نیروی تولیدی را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

دو خودروی موردبحث در سه مسابقه درگ شرکت می‌کنند. مسابقه اول با پیروزی مرسدس به پایان می‌رسد. AMG GT S مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲.۰۷ ثانیه و با سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که M5 همین مسافت را در ۱۲.۱۸ ثانیه و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است. در مسابقه دوم هر دو خودرو استارت خوبی دارند اما این بار نوبت درخشش بی ام و است. M5 زمان ۱۱.۸۲ ثانیه و سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند درحالی‌که مرسدس مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸۹ ثانیه و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت طی کرده است. مسابقه سوم بازهم یک پیروزی دیگر برای مرسدس به ارمغان می‌آورد و به این ترتیب پیروز نهایی این درگ AMG GT S خواهد بود. زمان ۱۱.۸۷ ثانیه و سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای مرسدس و زمان ۱۲.۴۸ ثانیه و سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت برای بی ام و نتایج سومین مسابقه درگ هستند. شاید بی ام و تیون شده باشد اما نسبت به مرسدس وزن بسیار بالاتری دارد و همین موضوع بلای جانش شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا