هاست پرسرعت
خودرو

مستر بین با تویوتا GR یاریس هیدروژنی در گودوود!

مستر بین با تویوتا GR یاریس هیدروژنی در گودوود!

روان آتکینسون که با نام مستر بین شناخته شده از فرصت برگزاری فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۳ برای حمایت خود از سوخت‌های جایگزین استفاده کرده است. او در این رویداد با یک تویوتا GR یاریس H2 هیدروژنی حضور دارد.

مستر بین علاقه زیادی به خودروها دارد و قبلاً نیز خبرهای متنوعی درباره کلکسیون گران‌قیمت او منتشر شده‌اند. اتکینسون می‌خواهد از سوخت‌های جایگزین همچون هیدروژن حمایت کند. تویوتا GR یاریس H2 کانسپت موردبحث نیز به‌طور خاص برای گوودوود امسال آماده شده و آتکینسون می‌گوید پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی استاندارد آن بجای بنزین از هیدروژن استفاده می‌کند. در واقع این خودرو، پیل سوختی هیدروژنی نیست بلکه هیدروژن مستقیما به پیشرانه تزریق می‌شود.

آتکینسون که مالک GR یاریس بنزینی نیز هست از راندن این خودرو کاملاً هیجان‌زده شده است. او تویوتا و فرمول یک را به خاطر تلاش‌هایشان برای حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز با استفاده از سوخت‌های پاک و جایگزین تحسین می‌کند. ژاپنی‌ها در حال توسعه پروتوتایپ GR G2 لمان هستند تا با سوخت هیدروژنی در مسابقات سال ۲۰۲۶ شرکت کنند. هرچندکه فرمول یک نیز در همان چارچوب زمانی به دنبال استفاده از قوای محرکه هیبریدی با سوخت‌های پایدار خواهد بود.

مستر بین با تویوتا GR یاریس هیدروژنی در گودوود!

مستر بین یکی از اولین خریداران خودروهای برقی محسوب می‌شود و مدرک تحصیلی خود را در رشته برق و الکترونیک دریافت کرده است. البته او به منتقد خودروهای برقی تبدیل شده و با انتشار مقاله‌ای جنجالی در نشریه گاردین گفته که احساس می‌کند با خرید مدل برقی فریب خورده است. او در مقاله خود خودروسازان را به توسعه سوخت‌های جایگزین از جمله هیدروژن ترغیب می‌کند تا از این طریق بتوان پیشرانه‌های درون‌سوز پاک‌تری را تولید نمود.

آتکینسون ایده خودروهای برقی را دوست دارد اما می‌گوید باتری‌های سنگین‌وزن و گران‌قیمت لیتیوم یونی به اندازه‌ای که ادعا می‌شود پاک و دوستدار محیط‌زیست نیستند. شایان‌ ذکر است در کلکسیون مستر بین خودروهای شاخصی همچون مک لارن F1، لانچیا دلتا اینتگراله HF و آکورا NSX به چشم می‌خورند. به عنوان سخن پایانی باید به تویوتا GR یاریس اشاره کنیم که هاچبکی اسپرت و توانا برای به چالش کشیدن خودروهایی همچون سوبارو WRX و فولکس‌واگن GTI محسوب می‌شود. این مدل در حالت استاندارد از پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۲۵۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند هرچند برخی تیونرها قدرت آن را با استفاده از میل‌لنگ، پیستون و یاتاقان‌های استاندارد به ۷۴۱ اسب بخار نیز رسانده‌اند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا