هاست پرسرعت
بازی

مشارکت کن لوین در روند ساخت فیلم BioShock

مشارکت کن لوین در روند ساخت فیلم BioShock

ماه گذشته شاهد اعلام خبر آغاز ساخت فیلم سینمایی بایوشاک به کارگردانی فرانسیس لارنس، فیلم‌ساز اتریشی که آثاری مانند هانگر گیمز، کنستانتین و I Am Legend را در کارنامه دارد بودیم. این فیلم قرار است توسط شبکه‌ی نتفلیکس تولید و در تاریخ نامشخصی در این شبکه‌‌ی استریم اینترنتی منتشر شود.

به‌تازگی و در مصاحبه با وب‌سایت کلایدر، لارنس از آزادی عمل ارزشمندی که نتفلیکس برای ساخت این اقتباس سینمایی موردانتظار به او داده است صحبت کرده است و همچنین اشاره‌هایی به حضور کن لوین، خالق و کارگردان دو بازی BioShock و BioShock Infinite داشته است. لارنس در این‌باره می‌گوید: «در اصل، من و کمرون [مک‌کانمی] که برای من کار می‌کند، به همراه مایکل [گرین، نویسنده‌ی فیلمنامه‌] قرار است تا در نحوه ساخت این اثر آزادی عمل کامل داشته باشیم، که فوق‌العاده است. بخش زیادی از این موضوع نیز وفادار بودن به جهان ساخته شده توسط بازی را شامل می‌شود و ما جلساتی را با تیک‌تو و کن لوین درخصوص این مسئله داشته‌ایم».

لارنس درباره‌ی کیفیت و انتظاراتی که از اقتباس سینمایی بایوشاک وجود دارد می‌گوید: «البته من فکر می‌کنم [بایوشاک] یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده تا به‌امروز است. این اثر همچنین از نظر بصری یکی از منحصربه‌فردترین بازی‌هایی است که تابه حال دیده‌ام. از سوی دیگر یکی از چیزهایی است که همواره برای من جذاب بوده است، این است که [این اثر] حرف‌های زیادی را در خود پنهان دارد. ایده‌ها و فلسفه‌های قدرتمندی در لایه‌های درونی بازی وجود دارند و آن‌ها بسیار بسیار بسیار عمیق و فکر شده هستند.

بسیاری از بازی‌ها ممکن است به‌نوعی جهان و دنیاسازی خوبی داشته باشند یا ممکن است شخصیت اصلی جالب و فوق‌العاده‌ را شامل شوند یا حتی ممکن است صحنه‌های اکشن و پرجنب‌وجوش گران قیمتی را به تصویر بکشند، اما واقعا هیچکدام از آن‌ها در بطن خود شامل عقیده‌ها و ایده‌های پیچیده نمی‌شوند و آن‌ها فاقد سنگینی و جاذبه‌ای هستند که بایوشاک به آن مشهور است. نوعی ترکیب از ایده‌های واقعی و فلسفه‌هایی که با تزئینات و ظواهر هنری باورنکردنی تلفیق شده‌اند».

بازی بایوشاک

اما آيا قرار است این فیلم نیز همین کار را تکرار کند؟ لارنس می‌گوید که موضوع پیچیده‌تر از این مسائل است. «واقعا نمی‌خواهم در حال حاضر بیشتر از این درباره موضوع صحبت کنم زیرا ما همچنان در مراحل بسیار ابتدایی روند [تولید] هستیم؛ اما می‌توانم بگویم که فعلا احساس خاموش یا سرکوب شدن [توسط نتفلیکس] را احساس نکرده‌ام و آن‌ها جهت خاصی برای حرکت دادن داستان فیلم را به من دیکته نکرده‌اند».

لارنس در حال حاضر کارگردانی فیلم The Ballad of Songbirds and Snakes از سری هانگر گیمز را برای اکران در سال ۲۰۲۳ برعهده دارد. براساس اطلاعات منتشرشده، مایکل گرین تا زمان به پایان رسیدن ساخت آن فیلم، فیلم‌نامه پروژه بایوشاک را خواهد نوشت. پس از آن لارنس ساخت این اقتباس را آغاز می‌کند.

علاوه‌بر کنستانتین و هانگر گیمز، لارنس سابقه ساخت فیلم‌ Red Sparrow و کارگردانی قسمت‌هایی از سریال See شبکه‌ی اپل تی‌وی پلاس را در کارنامه دارد. مایکل گرین نیز به‌عنوان خالق سریال American Gods و نویسنده فیلم‌های قتل در قطار سریع‌السیر شرق و Logan شناخته می‌شود. گرین و لارنس سابقه همکاری در اپیزود پایلوت سریال لغوشده‌ی Gotham را نیز دارند.

نظر شما کاربران gsxr در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا