هاست پرسرعت
بازی

مشخصات کوچک‌ترین کنسول بازی رایانه ای جهان

مشخصات کوچک‌ترین کنسول بازی رایانه ای جهان

دستگاه های (کنسول) بازی دستی روزبه‌روز محبوب‌تر و انواع مختلفی از آن‌ها ساخته می‌شود. حالا جدیدترین محصول در این خانواده، یک دستگاه به نام Arduboy Mini است که اگرچه اندازه‌ای مشابه یک قوطی کبریت دارد، اما نمایشگر OLED و صد‌ها بازی متن‌باز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به گزارش gsxr از برنا، خالق این کنسول فردی به نام «کوین بیتس» است که کنسول Arduino را هم توسعه داده است. محصول جدید این فرد از طراحی باز استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند سخت‌افزار و کد‌های آن را دستکاری کنند.

این کنسول همانطور که می‌توان از اندازه‌اش حدس زد، اسپیکر یا باتری درونی ندارد و به‌جای آن به ورودی آن‌ها مجهز شده است. با استفاده از پورت USB-C می‌توانید آن را به یک باتری یا پاوربانک متصل و از آن استفاده کنید.

مشخصات کنسول Arduboy Mini
این کنسول بازی دستی به یک نمایشگر تک‌رنگ OLED با رزولوشن ۱۲۸ در ۶۴ پیکسل، پردازنده ۱۶ مگاهرتزی ATmega۳۲u۴ و ۷ دکمه مجهز شده است که ۴ دکمه آن در سمت چپ و ۲ دکمه آن در سمت راست بخش جلویی قرار دارند. از ۴ دکمه می‌توان برای حرکت در بازار استفاده کرد و ۲ دکمه دیگر هم دکمه‌های اکشن یا عملکردی محسوب می‌شوند. در بخش پشتی هم یک دکمه دیگر قرار دارد که برای ریست کنسول باید از آن استفاده کنید.

روی این کنسول کوچک ۳۰۰ بازی قدیمی ۸ بیتی نصب شده است که تمام آن‌ها متن‌باز هستند و توسط یک جامعه توسعه‌دهنده جداگانه ایجاد شده‌اند.

کنسول Arduboy Mini هم‌اکنون با قیمت ۲۹ دلار به عنوان یک پروژه در کیک‌استارتر (شرکتی برای کمک به پروژه‌های نوآورانه) حضور دارد و تنها در ۱۳ ساعت (در روز ۷ دسامبر) توانست به هدف اولیه‌اش یعنی جذب ۱۰ هزار دلار سرمایه، دست پیدا کند. انتظار می‌رود این کنسول از ژوئن ۲۰۲۳ در اختیار خریداران قرار بگیرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا