هاست پرسرعت
خودرو

مشکلات در تحویل خودروها و سردرگمی مشتریان

مشکلات در تحویل خودروها و سردرگمی مشتریان

چه خریدار خودرو در بورس باشید یا ازجمله افراد خوش‌شانسی که در قرعه‌کشی‌های خودروسازان برنده شده‌اند باشید به احتمال زیاد تحویل خودروی شما با تأخیر زیاد صورت گرفته یا خواهد گرفت.

بسیاری از خریداران خودرو در ایران این روزها از شرکت‌های مختلف گلایه‌مند و شاکی هستند زیرا مدت‌هاست از زمان قانونی تحویل خودروهای آن‌ها گذشته و هنوز خودرویی تحویل نگرفته‌اند.

به‌عنوان‌مثال یکی از مشتریان ایران‌خودرو که سال قبل در برنامه پیش‌فروش ایران‌خودرو برنده یک دستگاه تارا دنده دستی شده به gsxr گفته که با وجود دو ماه از تکمیل وجه و زمان تحویل خودرو هنوز خبری از خودروی او نیست.

یکی از مشتریان مدیران خودرو هم تحویل ۴۵ روزه خودروها را تنها وعده‌ای غیر واقعی می‌داند و می‌گوید با وجود اینکه در تابستان ثبت‌نام کرده هنوز خودروی او تخصیص داده نشده است. بعلاوه اینکه ثبت‌نام‌های جدید این شرکت نیز سرکاری است و تنها بخش‌نامه فروش غیر واقعی صادر می‌شود.

متأسفانه میزان پاسخگویی شرکت‌ها به میزان زیادی پایین آمده و چه خریداران جدید و چه آن‌ها که قبلاً پولی پرداخت نموده‌اند در نمایندگی‌ها و یا در تماس با دفاتر مرکزی شرکت‌ها پاسخی دریافت نمی‌کنند.

اکنون با ورود خودروسازان به بورس اوضاع کمی پیچیده‌تر شده است. ظاهراً در بندی از قرارداد مشتریان ذکر شده که در صورت تأخیر در تحویل خودروها، جریمه‌ای نیز پرداخت نمی‌شود و این موضوع به معنی دست باز شرکت‌ها در تأخیر تحویل یا حتی عدم تحویل به بهانه‌های مختلف است.

اگر انبوه خودروهای وارداتی که در بورس پیش‌فروش می‌شوند با مشکلاتی در تأمین ارز، واردات و تحریم روبرو شوند، خسارت خریداران چگونه پرداخت می‌شود؟ میزان تعهداتی که برخی شرکت‌های تازه‌وارد نیز می‌دهند به‌وضوح بیشتر از توانایی تولید آن‌هاست و این موضوع می‌تواند در آینده دردسرهای فراوانی ایجاد نماید.

یکی از سؤالات مردم این است که باوجودی که وزیر صمت و مسئولان وزارتخانه از افزایش تولید سخن می‌گویند و شرکت‌ها نیز در حجم بالایی در حال پیش‌فروش و عرضه خودروها در سامانه‌های مختلف هستند چرا هنوز به تعهدات قبلی خود به‌صورت کامل عمل نکرده‌اند.

بد نیست که نهادهای نظارتی روی موضوع تعهدات خودروسازان و واردکنندگان کنترل و نظارت مؤثرتری داشته باشند تا بعداً دچار بحران‌های مختلفی در رابطه مشتریان و فروشندگان نشویم.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا