هاست پرسرعت
خودرو

معرفی آبارث 1300 OT، کوپه اسپرت موتور وسط بر اساس آلفارومئو 4C

معرفی آبارث 1300 OT، کوپه اسپرت موتور وسط بر اساس آلفارومئو 4C

آبارث به مناسبت ۷۵ سالگی خود، اقدام به معرفی کوپهٔ اسپرتی کرده تنها در پنج دستگاه بر اساس آلفارومئو ۴C ساخته می‌شود.

هرچند تولید آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۲۰ پایان یافت اما این کوپهٔ ایتالیایی حالا در سال ۲۰۲۴ بازگشت غیرمنتظره‌ای داشته است. بخش هرتیج استلانتیس به مناسبت ۷۵ سالگی آبارث اقدام به معرفی خودرویی بنام ۱۳۰۰ OT کرده که بر اساس ۴C ساخته شده است. این خودرو ادای احترامی به فیات آبارث OT 1300 سال ۱۹۶۵ است. البته این اولین باری نیست که آبارث اقدام به ساخت خودروی ویژه‌ای بر اساس آلفارومئو ۴C می‌کند زیرا این شرکت در سال ۲۰۲۱ نیز مدل روباز کلاسیکه ۱۰۰۰ SP را با همین فرمول معرفی کرد.

معرفی آبارث 1300 OT، کوپه اسپرت موتور وسط بر اساس آلفارومئو 4C

مثل پروژهٔ قبلی، در جلوی ۱۳۰۰ OT هم همان چهار چراغ گرد عجیب را می‌بینیم درحالی‌که دیگر قسمت‌های بدنه هم می‌توان شباهت‌های زیادی با ۱۰۰۰ SP مشاهده کرد ولی به‌طورکلی هنوز هم ۴C اصلی جذاب‌تر از این کوپهٔ آبارث به نظر می‌رسد. این ماشین از بدنه‌ای فیبر کربنی، کاور کرکره‌ای پیشرانه و دریچهٔ هوای پریسکوپی روی سقف بهره می‌برد که از خودروی مسابقه‌ای موفق فیات آبارث در دههٔ ۶۰ الهام گرفته است. روی خروجی هوای عریض پشت خودرو هم نوشتهٔ بزرگ ABARTH نقش بسته تا به همه نشان دهد این یک ۴C معمولی نیست. علاوه بر این، سر اگزوزهای دایره‌ای ۴C حالا با یک سر اگزوز ذوزنقه‌ای در وسط جایگزین شده‌اند و لوگوی آبارث هم جای نشان آلفارومئو را گرفته است.

معرفی آبارث 1300 OT، کوپه اسپرت موتور وسط بر اساس آلفارومئو 4C

از این کوپهٔ آبارث تنها پنج دستگاه ساخته می‌شود. به گفتهٔ استلانتیس، تمام نمونه‌های آبارث ۱۳۰۰ OT بر اساس نمونه‌های قبلی ۴C ساخته می‌شوند. این خودروها که کارکرد پایینی دارند، به‌طور کامل توسط استلانتیس اوورهال خواهند شد. هم‌اکنون امکان سفارش ۱۳۰۰ OT وجود دارد اما قیمت آن اعلام نشده است.

معرفی آبارث 1300 OT، کوپه اسپرت موتور وسط بر اساس آلفارومئو 4C

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا