هاست پرسرعت
خودرو

معرفی اولین خودروی سونی با همکاری هوندا؛ آفیلا تاسیس شد

معرفی اولین خودروی سونی با همکاری هوندا؛ آفیلا تاسیس شد

برند آفیلا (Afeela) توسط غول‌های صنعت الکترونیک و خودروسازی ژاپن افتتاح شده است. این مجموعه از فناوری‌های سونی و هوندا در تولید خودرو استفاده خواهد کرد.

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنایع الکترونیک، مثل اپل و شیائومی و هواوی در تلاش برای تولید خودروی برقی هستند. ظاهرا پروژه‌های اینچنین، نیازمند همکاری با برندهای خودروساز است و مستقل از دیگران، به نتیجه نمی‌رسد.

نمای پشت سونی آفیلا

سونی در سال ۲۰۲۰ با یک خودروی مفهومی به نمایشگاه CES امریکا آمد و جلب توجه کرد. حال با گذشت ۳ سال، محصول نهایی با ظاهری متفاوت رونمایی شده است تا فصلی جدید برای سونی آغاز شود.

شرکت سونی- هوندا موبیلیتی حدود یک سال پیش تاسیس شد. این مجموعه با نام تجاری آفیلا و برند جدیدی برای خودروسازان ژاپن خواهد بود. قرار است محصولات آفیلا، متنوع باشند و در اولین سال تولید، دو مدل سدان و کراس‌اور برقی را شامل شوند.

نمای کابین سونی آفیلا

هنوز اطلاعات فنی از خودروهای آفیلا منتشر نشده است. نمونه‌ی پیش‌تولید رونمایی شده در CES لس وگاس ۲۰۲۳، یک سدان اندازه متوسط با طرح فست بک محسوب می‌شود که شبهت زیادی به لوسید ایر دارد. سدان آفیلا به لطف مهندسی سونی، مجهز به بالاترین سطح فناوری‌های الکترونیک، حسگرهای ایمنی، دوربین، سیستم‌های خودران و تجهیزات سرگرمی دیجیتال توصیف شده است. تولید انبوه این خودرو، سال ۲۰۲۵ در ژاپن آغاز خواهد شد و حدود یک سال بعد به بازار امریکا خواهد رسید.

خودروی سونی آفیلا

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا