هاست پرسرعت
خودرو

معرفی ترمزهای جدید برمبو با گرد و عبار کمتر و دوام بیشتر

معرفی ترمزهای جدید برمبو با گرد و عبار کمتر و دوام بیشتر

برمبو ترمزهای جدیدی را با نام برمبو گرینتل معرفی کرده که از پوشش‌دهی لیزری بهره می‌برد و نه‌تنها گردوغبار ترمز را تا ۹۰ درصد کاهش داده بلکه دوام را افزایش می‌دهد.
معرفی ترمزهای جدید برمبو با گرد و عبار کمتر و دوام بیشتر

اکستریم اکستریم

با حذف آلایندگی اگزوز در خودروهای برقی، توجه‌ها به منابع دیگر آلودگی خودروها که با الکتریکی‌سازی از بین نمی‌روند، معطوف شده است. لاستیک‌ها یکی از این منابع هستند، به‌ویژه در خودروهای برقی سنگین با گشتاور بالا که لاستیک‌ها را سریع‌تر فرسوده می‌کنند. ترمزها نیز منبعی دیگرند؛ حتی خودروهای الکتریکی با سیستم احیای انرژی ترمزها گاهی به ترمزهای اصلی نیاز دارند. در اروپا، استاندارد یورو ۷ که از سال آینده اجرایی می‌شود، محدودیت‌های جدیدی برای ذرات معلق ۱۰ و ۲.۵ میکرونی در تمام خودروهای جدید، وضع کرده است. شرکت برمبو برای کمک به خودروسازان در دستیابی به این هدف، سیستم ترمز و لنت جدیدی به نام گرینتل طراحی کرده که ادعا می‌کند گردوغبار ترمز را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد و هم‌زمان دوام را بهبود می‌بخشد.

فابیانو کارمیناتی، معاون توسعه فنی دیسک در برمبو، می‌گوید:

۱۰ سال پیش شروع به بررسی راه‌حلی متفاوت کردیم. هدف اصلی ما توسعه دیسکی سبزتر از دیسک‌های چدنی کنونی بود.

این راه‌حل باید برای تولید انبوه مناسب می‌بود، نه اینکه صرفاً محصولی تخصصی باشد. کارمیناتی توضیح می‌دهد:

برای اولین بار، این فناوری را در مقیاس بزرگ به کار می‌بریم، نه‌فقط برای محصولی خاص، بلکه برای محصولی با تولید انبوه. گرینتل بهترین تعادل بین نگاه زیست‌محیطی و عملکرد است، زیرا لذت مستقیم کاربر نهایی برای ما ضروری است. هدف ما یافتن ترکیبی بود که بهترین تجربه رانندگی را با محصولی سبز ارائه دهد. سبز یعنی کاهش آلایندگی و فرآیند تولید سبز. این چالش بسیار دشواری برای ما بود. زمان و سرمایه زیادی صرف کردیم.

معرفی ترمزهای جدید برمبو با گرد و عبار کمتر و دوام بیشتر

برمبو پس از بررسی گزینه‌های مختلف، فناوری پوشش‌دهی لیزری فلزی (LMD) را انتخاب کرد. پوشش‌دهی بخار فیزیکی (PVD) که برای افزایش دوام در ساعت‌ها و سلاح‌های گرم استفاده می‌شود، به دلیل هزینه بالا کنار گذاشته شد. کارمیناتی می‌گوید:

PVD برای کاربردهای خاص یا قطعات کوچک مناسب است، اما وقتی صحبت از ۲۰ کیلوگرم چدن می‌شود، راه‌حل مناسبی نیست. LMD فناوری‌ای است که سال‌هاست وجود دارد، اما تاکنون برای تولید انبوه به کار نرفته بود. هدف ما یافتن بهترین تعادل بین عملکرد و فرآیند تولید بود.

این سیستم با کاهش ۹۰ درصدی گردوغبار ترمز، تا ۸۰ درصد خوردگی سطحی را در مقایسه با ترمزهای معمولی کاهش می‌دهد. البته این دیسک‌ها مادام‌العمر نیستند اما ترمزهای گرینتل نیاز به تعویض کمتری دارند. اگرچه این ممکن است از نظر مالی به نفع برمبو نباشد، اما ناتوانی در ارائه محصولی سازگار با یورو ۷ نیز به ضرر آن‌ها خواهد بود.

معرفی ترمزهای جدید برمبو با گرد و عبار کمتر و دوام بیشتر

برای راحتی کاربران، دیسک گرینتل با علامت «ایزی چک» مجهز شده که لوگوی برمبو یا خودروساز را نمایش می‌دهد و با محو شدن، زمان تعویض دیسک را اطلاع می‌دهد. برمبو همچنین دستگاه تست پیشرفته‌ای برای اندازه‌گیری گردوغبار توسعه داده که استانداردهای سخت‌گیرانه یورو ۷ را تأیید می‌کند. در اروپا، گرینتل به دلیل الزامات یورو ۷، در انواع خودروها ازجمله هیبریدی، درون‌سوز و تجاری سبک به کار خواهد رفت. در آمریکا که چنین قوانینی وجود ندارد، کارمیناتی معتقد است گرینتل در خودروهای پرفورمنس محبوب خواهد شد، جایی که سایش شدید ترمز رایج است و تمیز کردن گردوغبار ترمز از بدنه سوپراسپرت‌ها یک دردسر همیشگی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا