معرفی جگوار F-Pace SVR آلتیمیت ادیشن برای خداحافظی با پیشرانههای بنزینی

معرفی جگوار F-Pace SVR آلتیمیت ادیشن برای خداحافظی با پیشرانههای بنزینی
جگوار با نسخه تولید محدود F-Pace SVR 575 آلتیمیت ادیشن با موتور V8 سوپرشارژ ۵۷۵ اسب بخاری، خداحافظی باشکوهی از پیشرانههای بنزینی خود رقم میزند.
جگوار در حال گذر از یک تحول بزرگ در برند خود است. این خودروساز سال گذشته تولید تمام مدلهای خود بهجز F-Pace را متوقف کرد، اما حتی عمر این شاسیبلند نیز رو به پایان است. جگوار در حال آمادهسازی برای وداع با این مدل و موتور V8 آن است و با حرکت بهسوی خودروهای الکتریکی، نسخهای ویژه و محدود به نام SVR 575 آلتیمیت ادیشن را معرفی کرده است. در قلب این خودرو، موتور سوپرشارژ ۵ لیتری V8 جگوار قرار دارد که ۱۵ سال پیش معرفی شد. این پیشرانه در F-Pace قدرتی برابر با ۵۷۵ اسب بخار تولید میکند و شاسیبلند جگوار را در ۴ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است.
SVR 575 آلتیمیت ادیشن تنها در چهار رنگ زرد سورنتو، سبز مسابقهای بریتانیایی، سفید یخی و مشکی مات عرضه میشود. این خودرو به پکیج ظاهری مشکی، ریلهای سقف مشکی، نشان آلتیمیت ادیشن و رینگهای آلیاژی ۲۲ اینچی هم مجهز است. کابین خودرو با چرم نیمهآنیلین در صندلیهای اسپرت و تزئینات فیبر کربن تزئین شده است. صندلیهای جلو مجهز به گرمکن و سردکن هستند. همچنین هدآپ دیسپلی، شیشههای دودی و سقف پانورامیک بهصورت استاندارد ارائه میشوند. قیمت SVR 575 آلتیمیت ادیشن برابر با ۱۸۲, ۲۳۵ دلار استرالیا (حدود ۱۱۸, ۷۶۸ دلار آمریکا) است. جگوار تنها ۶۰ دستگاه از این شاسیبلندهای پرقدرت را تولید میکند که همگی برای بازار استرالیا در نظر گرفته شدهاند. خریداران خوششانس همچنین یک کاور اختصاصی خودرو دریافت خواهند کرد.
جگوار با معرفی کانسپت Type 00، پیشنمایشی از آیندهٔ خود ارائه کرده است. این کانسپت تا پایان سال جاری به یک گرند تورر چهاردر تولیدی تبدیل خواهد شد. این برند قصد دارد به سمت بازار لوکستر حرکت کند و با برندهایی مانند بنتلی و میباخ رقابت کند، بنابراین ساخت جایگزینی با قیمت مناسب برای F-Pace بعید به نظر میرسد. تولید F-Pace بهزودی متوقف خواهد شد و جگوار با کنار گذاشتن خط تولید قدیمی خود، به دنبال جذب خریداران ثروتمندی است که ممکن است نسبت به خودروهای الکتریکی گرانقیمت تردید داشته باشند.