معرفی رم 1500 مدل ۲۰۲۶ و بازگشت پیشرانه V8 همی

معرفی رم 1500 مدل ۲۰۲۶ و بازگشت پیشرانه V8 همی
رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ با موتور ۵.۷ لیتری همی V8 بازمیگردد. مدیرعامل رم با اعتراف به اشتباه بودن حذف موتور همی، خبر از بازگشت این پیشرانه در قالب آپشن سفارشی ۱,۲۰۰ دلاری داده است.
رم ۱۵۰۰ با موتور همی V8 دوباره به صحنه بازگشته و برای مدل ۲۰۲۶ از تابستان ۲۰۲۵ به فروش میرسد. البته این موتور بهصورت استاندارد ارائه نخواهد شد اما برای طرفدارانی که به هشت سیلندر علاقهمند هستند، با پرداخت تا ۱,۲۰۰ دلار بهعنوان آپشن قابل انتخاب است. تیم کونیسکیس، مدیرعامل برند رم، میگوید:
همه اشتباه میکنند، اما نحوه برخورد با آن شخصیت شما را تعریف میکند. رم با حذف همی اشتباه کرد و حالا آن را اصلاح کردیم.
این برند برای مدل ۲۰۲۵ سراغ پیشرانههای شش سیلندر رفت که با استقبال مشتریان مواجه نشد.
موتور ۵.۷ لیتری V8 همان ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور قبلی را تولید میکند. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف eTorque بهره میبرد و برای اکثر تیپهای رم ۱۵۰۰ قابل سفارش خواهد بود. هزینه سفارش موتور V8 بسته به تیپ متفاوت است. در تیپهای لیمیتد و لانگ هورن که بهصورت استاندارد با نسخهٔ قویتر موتور توربوشارژ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هورکین عرضه میشوند، سفارش V8 رایگان است اما در سایر تیپها که از نسخه ضعیفتر موتور هوریکین استفاده میکنند، این آپشن ۱,۲۰۰ دلار هزینه دارد. رم همی ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم و توانایی یدککشی حداکثر ۵۲۰۰ کیلوگرم را ارائه میدهد. یک نشان جدید با تصویر سر قوچ روی بلوک همی نیز روی گلگیرهای جلوی این پیکاپها نصب میشود.
رم از همان روز بازگشت کونیسکیس به این برند در دسامبر ۲۰۲۴ شروع به بررسی امکان نصب موتور V8 در پیکاپ جدید کرد. بااینحال، زمانبندی اولیه نشان میداد که بازگشت همی ۱۸ ماه طول میکشد. یکی از چالشها، معماری الکتریکی جدید رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ بود که برای مدلهای تمام الکتریکی REV و هیبریدی بردافزای رمچارجر طراحی شده و همی برای آن پلتفرم در نظر گرفته نشده بود. کونیسکیس تیمی ویژه با نام رمز F15 تشکیل داد که با رهبری دریل اسمیت، رئیس سابق مهندسی SRT، این زمان را به شش ماه کاهش داد.
کونیسکیس در آوریل ۲۰۲۵ اعلام کرد که رم در ۱۸ ماه آینده ۲۵ محصول جدید معرفی خواهد کرد و بازگشت همی تنها آغاز کار است. یک پیکاپ میان سایز در راه است اما طرفداران مدل TRX باید منتظر تأیید رسمی از رم بمانند. وقتی رم ۱۵۰۰ RHO معرفی شد، این شرکت تأکید کرد که این مدل جایگزین TRX نیست. در حال حاضر، نام TRX کنار گذاشته شده اما ارائهٔ موتور سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 هلکت در مدل ۲۰۲۶ دوج دورانگو هلکت ادامه خواهد داشت. امیدواریم اسمیت و تیمش بتوانند جادوی خود را برای بازگرداندن این موتور به رم ۱۵۰۰ به کار ببرند. شاید همین حالا روی این پروژه کار میکنند.