هاست پرسرعت
بازی

معرفی سریال دیزی جونز و شش نفر (Daisy Jones & The Six)

معرفی سریال دیزی جونز و شش نفر (Daisy Jones & The Six)

Daisy Jones & The Six (دیزی جونز و شش نفر) رمانی بود که اوایل سال ۲۰۱۹ توسط تیلور جنکینز رید منتشر شد و حسابی سروصدا کرد. این شهرت و محبوبیت در حدی بود که توانست در مسابقات و رقابت‌های مختلف (به‌عنوان مثال سایت گودریدز)، جایزه بهترین کتاب تاریخی سال را دریافت کند.

اگر اهل کتاب خواندن باشید، به‌خوبی می‌دانید که این رمان هنوز هم یکی از آثار محبوب به شمار می‌رود و شهرت زیادی را به سمت این نویسنده کشانده است. مدتی خیلی کمی بعد از انتشار این رمان، مشخص شد که قرار است یک اثر تلویزیونی هم براساس آن ساخته شود.

رایلی کیئو در نقش دیزی جونز، کامیلا مورون در نقش کامیلا آلوارز، سم کلافلین در نقش بیلی دان، سوکی واترهاوس در نقش کارن سرکو، ویل هریسون در نقش گراهام دان، جاش وایتهاوس در نقش ادی راوندتری و غیره از جمله بازیگران اصلی به شمار می‌روند که به‌صورت منظم در داستان حضور دارند.

جالب است بدانید که همین چند وقت پیش، دو مورد از موسیقی‌های این سریال به‌صورت سینگل منتشر شد. بعد از آن هم یک آلبوم کامل و طولانی با نام Aurora به‌صورت رسمی توسط استودیوی آتلانتیک عرضه شد؛ آلبومی که خواننده‌های اصلی آن خود رایلی کیئو و سم کلافلین بودند.

اعضای اصلی گروه شش نفر در سریال Daisy Jones & The Six

سریال دیزی جونز و شش نفر توانست نظر مثبت منتقدان زیادی را به خود جلب کند و امتیازات نسبتا بالایی از آن‌ها بگیرد. آن‌ها معتقد بودند که سریال Daisy Jones & the Six آنطور که باید و شاید (حداقل به اندازه منبع اقتباس)، نتوانست اعتبار و جذابیت واقعی ستاره‌های راک را به تصویر بکشد؛ اما از سوی دیگر هم می‌توان با اطمینان گفت که پویایی و زنده بودن ارتباط بین رایلی کیئو و سم کلافلین آنقدر به این اثر اقتباسی قدرت می‌دهد که برخی اوقات خانمان‌سوز می‌شود.

البته دراین‌میان هم به طبع منتقدان و بینندگانی بودند که از نتیجه کار رضایت نداشتند و معتقد بودند که نمی‌تواند انتظارات مخاطبانی را که با کتاب خاطره دارند، برآورده کند.

جالب است بدانید که پیش از آغاز فیلم‌برداری، بازیگران این مجموعه یک کنسرت کوچک با شخصیت‌ها و نقش‌های ساختگی خود در میان مردم اجرا کردند تا بتوانند بهتر در نقش خود فرو بروند و تجربه یک بازخورد واقعی را داشته باشند. آن‌ها حتی برای ایفای نقش‌های خود، کلاس آموزشی سازهای مخصوصشان را رفتند و رایلی کیئو هم کلاس‌های خوانندگی شرکت کرد تا این مهارت را آموزش ببیند (سم کلافلین به خاطر علاقه قبلی‌ای که داشت، آموزش‌های لازم را دیده بود). تمام این‌ها به کنار، ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که ما می‌فهمیم رایلی کیئو در حقیقت نوه‌ی الویس پرسلی، پادشاه راک اند رول، است.

اجرای زنده دیزی جونز و بیلی دان در سریال Daisy Jones & The Six

سریال دیزی جونز و شش نفر حول محور یک گروه موسیقی راک می‌چرخد که در دهه ۱۹۷۰ زندگی و فعالیت می‌کنند. این مجموعه ماجراهای آن‌ها را از همان زمان شکوفا شدن استعداد و علاقه‌شان در نوجوانی آغاز می‌کند، اوج گرفتنشان در موسیقی لس آنجلس را نشان می‌دهد و روند تبدیل شدنشان به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی دنیا را به تصویر می‌کشد. علاوه‌بر تمام این موارد، داستان به ما نشان می‌دهد که چرا این گروه موفق و بسیار محبوب، در اوج موفقیت‌شان از یکدیگر جدا می‌شوند. طبق گفته‌های نویسنده کتاب، داستان تا حدودی براساس تجربه‌های خودش نوشته شده است؛ اینکه با تماشای اجراهای گروه موسیقی فلیتوود مک در تلویزیون بزرگ شده بود.

سبک روایت داستانی در سریال و کتاب تا حدودی متفاوت است و در سریال ما شاهد یک سبک مستندی هستیم. ماجرا در حقیقت از ۲۰ سال بعد از انحلال و جدا شدن اعضای گروه دیزی جونز و شش نفر آغاز می‌شود. اعضای این گروه توافق می‌کنند که در مستندی درباره گذشته‌ی این گروه حضور داشته باشند و مصاحبه کنند. بعد ما به سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردیم که تاریخچه‌ی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی آغاز می‌شود.

دیزی که دختری نسبتا پولدار بود، همیشه توسط خانواده‌اش نادیده گرفته می‌شد و مادرش بارها و بارها به او می‌گفت که هیچکس دوست ندارد صدای او را بشنود؛ یا زمانی‌که اتفاقی مادرش دفترچه شعرهای دیزی را پیدا کرد، به‌جای تعریف از هنر دخترش، فقط به زیبا بودن او اشاره کرد.

اعضای گروه دیزی جونز و شش نفر در کنفرانس مطبوعاتی در سریال Daisy Jones & The Six

بنابراین دیزی تا اوایل جوانی و بزرگسالی‌اش با ضعف شدید اعتماد‌به‌نفس دست‌وپنجه نرم می‌کرد و اصلا انتظار این را نداشت که از نظر دیگران استعداد و توانایی خاصی داشته باشد. اما زمانی‌که با یک نویسنده تلویزیونی وارد رابطه شد و فهمید که صرفا قرار است منبع الهام و انگیزه او باشد، چیزی در درونش جرقه زد که انگار دیگر این وضعیت کافی است.

او تصمیم گرفت که پیش از هر چیزی، ابتدا خودش را به «خودش» ثابت کند و بعد دنبال تایید و نظر دیگران باشد. درست است که محوریت اصلی داستان درباره خود گروه موسیقی و چالش‌های زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان است اما همین رشد و تکامل شخصیت‌ها، خصوصا دیزی، همه چیز را خیلی زیباتر می‌کند.

هر کدام از دیگر شخصیت‌ها (خصوصا بیلی دان) ماجراها و مشکلات خودشان را دارند اما ما در روند پیش‌روی داستان، تکامل دیزی را بیشتر می‌بینیم؛ اینکه از یک دختر بدون اعتماد‌به‌نفس و آسیب‌دیده، به دختری قوی تبدیل می‌شود که احتیاجی به نظر دیگران ندارد و حتی با قدرت خیلی خیلی بیشتری می‌تواند حرفش را به زبان بیاورد و پای حرف خود بایستد.

گروه شش نفر که به واسطه با همکاری با دیزی به شهرت باورنکردنی‌ای رسیده بودند، ناگهان بعد از یکی از اجراهای پر سروصدای خود، همه چیز را به هم می‌زنند و جدا می‌شوند. حالا باید ببینیم که دقیقا چه چیزی باعث جدایی ناگهانی این گروه بسیار موفق شده بود.


سریال های مشابه سریال دیزی جونز و شش نفر

اعضای گروه گت داون در سریال The Get Down روی زمین نشسته‌اند

سریال The Get Down

سریال گت داون

  • بازیگران: جاستین اسمیت، شامیک مور و یحیی عبدل متین دوم
  • ژانر: درام و موزیکال
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷

خلاصه داستان: سریال گت داون روی شهر نیویورک در دهه ۱۹۷۰ تمرکز دارد؛ خراب‌شده، پر از خشونت و ضرب و شتم و سرقت و مرگ. گروهی از نوجوانان بهم ریخته برانکس جنوبی که به نابودی محکوم شدند، هیچکسی را ندارند، هیچکس آن‌ها را نمی‌شناسد و هیچ بنی بشری به آن‌ها پناه نمی‌دهد. آن‌ها فقط و فقط یکدیگر را دارند و تنها بازی‌های کلامی و رقص‌های بداهه بلد هستند و یک سری ماژیک‌های جادویی و قوطی‌های اسپری دارند. از خانه‌های اجاره‌ای برانکس تا صحنه هنری سوهو؛ از کلاب‌های محلی و سطح پایین تا استودیو ۵۴ و حتی برج‌های شیشه‌ای مرکز تجارت جهانی تازه تأسیس، همگی در این مجموعه نشان داده می‌شوند.


کیت بلانشت در نقش فیلیس شلفلی در مینی سریال Mrs. America

سریال Mrs. America

سریال بانوی آمریکایی

  • بازیگران: کیت بلانشت، رز بایرن و اوزو ادوبا
  • ژانر: درام و تاریخی
  • سال پخش: ۲۰۲۰

خلاصه داستان: فیلیس شلفلی در تلاش است تا به طریقی جلوی تصویب طرح اصلاح حقوق برابر را بگیرد؛ چیزی که مورد حمایت فمنیست‌هایی مانند گلوریا استاینم، بتی فریدن، شرلی چیزم، بلا ابزاگ و جیل راکلزهاوس است.


بابی کاناواله در نقش در نقش ریچی فینسترا در سریال Vinyl

سریال Vinyl

سریال واینل

  • بازیگران: بابی کاناواله، پاول بن-ویکتور و پی. جی. بایرن
  • ژانر: درام و موزیکال
  • سال پخش: ۲۰۱۶

خلاصه داستان: ماجرای سریال در اوایل و اواسط دهه ۱۹۷۰ جریان دارد و زندگی شخصی و حرفه‌ای یک مدیر اجرایی استودیو به نام ریچی فینسترا را نشان می‌دهد. شرکت ضبط او که American Century نام دارد، دوران بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد و او شدیدا درگیر مذاکره برای فروش آن به شرکت Polygram Records است. ما شاهد این هستیم که او چطور کار خود را در این صنعت آغاز کرد، چطور شرکتش را تأسیس کرد، بالا و پایین‌هایی که پشت سر گذاشت، تلفاتی که برای پیشرفت داد و اینکه موسیقی راک برای او چه معنایی دارد. تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که او شریک جرم یک قتل است.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا