معرفی سوبارو ایمپرزا با قطعات STI، ظاهر اسپرتتر با پیشرانه معمولی
معرفی سوبارو ایمپرزا با قطعات STI، ظاهر اسپرتتر با پیشرانه معمولی
سوبارو در نمایشگاه توکیو نسل جدید ایمپرزا را با قطعات STI معرفی کرده که ظاهر اسپرتتری دارد اما از همان پیشرانهٔ نسخهٔ معمولی استفاده میکند.
پس از معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا در نمایشگاه لسآنجلس در نوامبر گذشته، این شرکت آمادهٔ عرضهٔ هاچبک کامپکت جدید خود در بازار خانگی ژاپن است اما سوبارو بجای نمایش نسخهٔ استاندارد ایمپرزا در نمایشگاه خودروی توکیو، کانسپتی از این ماشین را معرفی کرده که به قطعات و لوازم جانبی STI مجهز است. این خودرو اما یک STI واقعی نیست بلکه صرفاً یک ایمپرزای معمولی است که کمی عصبانیتر به نظر میرسد.
قطعات STI شامل یک اسپلیتر برجسته در جلو، رکابهای جانبی آئرودینامیک، دیفیوزر تزئینی روی سپر عقب، اسپویلر بزرگتر روی سقف و دو سر اگزوز مرکزی میشود که اکثر آنها به رنگ مشکی براق هستند. رنگ نارنجی جدید و رینگهای آلیاژی مشکی هم از دیگر ویژگیهای این هاچبک ژاپنی هستند. زیر کاپوت خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی در اینجا شاهد همان قوای محرکهٔ هیبریدی مشترک با نسل جدید کراسترک هستیم.
این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تخت تنفس طبیعی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۴ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. نیروی این سیستم هم از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ منتقل میشود. سوبارو حرفی در مورد ارتقاء شاسی این ایمپرزا نزده است اما شاید بخش STI روی سیستم تعلیق خودرو برای بهبود هندلینگ کار کرده باشد.
هرچند سوبارو ایمپرزا با قطعات STI بهعنوان یک کانسپت به نمایش درآمده است اما بهاحتمالزیاد پس از عرضهٔ نسل جدید ایمپرزا به بازار ژاپن، نسخهٔ تولیدی این مدل اسپرت هم ارائه خواهد شد.