هاست پرسرعت
خودرو

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

شرکت ایتالیایی قدیمی بیزارینی که در سال ۲۰۲۰ احیا شد، سوپراسپرت کاملاً جدیدی را معرفی کرده است که سال ۲۰۲۵ به دست خریداران خواهد رسید.

جوتو بیزارینی که مهندس سابق فراری و آلفارومئو بود، در دههٔ ۶۰ شرکت بیزارینی را برای ساخت خودروهای اسپرت سطح بالا و تولید محدود تأسیس کرد. این مرد بااستعداد پیش از آنکه شرکت خودش را تأسیس کند، در توسعهٔ خودروهای نمادینی مثل فراری ۲۵۰ GTO نقش مستقیمی داشت. وی همچنین روی اولین پیشرانهٔ V12 لامبورگینی هم کار کرده بود. شرکت بیزارینی از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۴ تا زمانی که در سال ۱۹۶۹ منحل شد، حدود ۱۴۰ خودرو در کارخانه‌ای در شهر لیورنو ایتالیا تولید کرد.

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

در سال ۲۰۲۰، شرکت پگاسوس برندز به‌منظور احیای بیزارینی، حقوق این نام را خرید و مدل قدیمی ۵۳۰۰GT را با همان شکل و شمایل اصلی دوباره زنده کرد. از این خودرو تعداد محدود ۲۴ دستگاه ساخته شد و حالا بیزارینی پیش‌نمایش یک محصول کاملاً جدید را ارائه کرده است. این خودرو که نام بنیان‌گذار شرکت یعنی جوتو روی آن گذاشته شده، توسط جورجتو جوجارو و پسرش فابریزیو طراحی شده است. همکاری بیزارینی و جورجتو به دههٔ ۶۰ بازمی‌گردد زیرا جورجتو زمانی که در شرکت برتونه کار می‌کرد در طراحی ۵۳۰۰GT نقش داشت.

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

در ظاهر سوپرکار جدید بیزارینی ویژگی‌هایی به کار رفته است که ۵۳۰۰GT را تداعی می‌کند. البته این خودرو نسبت به محصول قدیمی بیزارینی تغییر بزرگی را تجربه کرده و موتور وسط شده است درحالی‌که ۵۳۰۰GT خودرویی موتور جلو بود. جوتو از یک موتور V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که گفته شده به‌طور خاص برای آن توسعه پیدا کرده و مدیر ارشد فناوری بیزارینی «کریس پوریت» که سابقهٔ حضور در بخش مهندسی آستون‌مارتین، ریماک و تسلا را دارد روی فرایند توسعهٔ آن نظارت داشته است. فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد این پیشرانه منتشر نشده و صرفاً میدانیم به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود.

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

قرار است آزمایش‌های بیزارینی جوتو در سال ۲۰۲۴ آغاز شود که این یعنی بعید به نظر می‌رسد تا پیش از سال ۲۰۲۵ به دست خریداران برسد. مشخصات فنی بیشتری از این ماشین اواخر امسال منتشر می‌شود درحالی‌که فعلاً حرفی از قیمت هم زده نشده است. البته ازآنجایی‌که مدل ۵۳۰۰GT با پیشرانهٔ V8 شورلت قیمتی ۱.۶۵ میلیون پوندی داشت، قطعاً جوتو ارزان نخواهد بود.

معرفی سوپرکار بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و طراحی جوجارو

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا