هاست پرسرعت
خودرو

معرفی شاسی بلندهای آفرود چری جتور شانهای T1 و T5

معرفی شاسی بلندهای آفرود چری جتور شانهای T1 و T5

یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ به چری اختصاص دارد و برند جتور نیز با دو شاسی‌بلند آفرود شانهای T1 و T5 در این رویداد حضور یافته است.
معرفی شاسی بلندهای آفرود چری جتور شانهای T1 و T5

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شاسی‌بلند T1 از سه‌ماهه پایانی امسال راهی بازار چین خواهد شد درحالی‌که مدل T5 در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه می‌شود. بر اساس نقشه راه محصولات برند جتور، محصولات این خودروساز در سه دسته اصلی شاسی‌بلند شهری، وسایل نقلیه آفرود سبک و آفرودرهای سنگین قرار می‌گیرند. در حال حاضر مدل‌های X70، X90 و داشنگ که جزو دسته اول هستند در دسترس خریداران قرار دارند. همچنین از میان وسایل نقلیه با آفرود سبک نیز تراولر و شانهای T2 عرضه شده‌اند.

چری جتور شانهای T1 به عنوان یک شاسی‌بلند کامپکت معرفی شده و شکل جعبه‌ای مرسومی دارد. طول و فاصله بین محوری این خودرو به حدود ۴.۷ و ۲.۸ متر می‌رسد و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ به همراه لاستیک‌های کاراتر جزو ویژگی‌های خاص آن هستند. آنچه در نمای جلو بیش از همه جلب‌توجه می‌کند دسته چهارتایی چراغ‌هاست که با روشن شدن جلوه‌ای خاص به T1 می‌بخشند. جتور شانهای T1 از قوای محرکه هیبریدی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم جری سود می‌برد و داده‌های رسمی نشان می‌دهد حداکثر قدرت ترکیبی این شاسی‌بلند به ۶۰۳ اسب بخار می‌رسد و سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

دومین محصول جتور در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ شاسی‌بلند شانهای T5 از سری محصولات آفرودر سنگین است که همانند مدل T1 ظاهری جعبه‌ای شکل دارد و از جمله ویژگی‌های بصری آن می‌شود به سپرهای ضخیم، روف راک‌های گیرا، لاستیک‌های آفرود و لاستیک زاپاس نصب شده روی در پشتی اشاره کرد. طول/عرض/ارتفاع این شاسی‌بلند به ۵۴۰۳/۲۰۵۰/۱۹۶۳ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۳۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد تا شانهای T5 در رده شاسی بلندهای میان سایز و بزرگ قرار گیرد.

قوای محرکه چری جتور شانهای T5 متشکل از یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و دو موتور برقی است. چینی‌ها قدرت کل این خودرو را ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور آن را ۷۹۵ نیوتون متر اعلام کرده است. نهایتاً باید گفت شعاع حرکتی مجموع T5 حدود ۱۴۰۰ کیلومتر با باک سوخت پر و شارژ کامل باتری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا