هاست پرسرعت
خودرو

معرفی شاسی بلند آفرودی چری جتور تراولر، ترکیب دیفندر و برانکو!

معرفی شاسی بلند آفرودی چری جتور تراولر، ترکیب دیفندر و برانکو!

جتور تراولر شاسی‌بلندی چهارچرخ محرک با حال و هوای آفرودی است که به‌زودی با قیمت پایه ۲۱ هزار دلار راهی بازار چین خواهد شد.

برند جتور متعلق به چری رسماً شاسی‌بلند جدید خود بنام تراولر را در چین رونمایی کرده است. این خودرو یک شاسی‌بلند چهارچرخ محرک با حال و هوای آفرودی است که حدود دو ماه دیگر برای فروش در چین عرضه خواهد شد. تراولر ظاهر وحشی و جذابی دارد. در جلوی خودرو شاهد نمایی شبیه فورد برانکو هستیم. در هرکدام از چراغ‌های جلو شش واحد LED مجزا تعبیه شده و بین آن‌ها نیز جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ با نوشتهٔ چراغ‌دار JETOUR به چشم می‌خورد که بسیار جالب است. در سپر جلو هم چراغ‌های LED دیگری دیده می‌شود.

چری جتور تراولر

ستون‌ها، سپرها و بچه گلگیرها همه به رنگ مشکی هستند و آینه‌های جانبی برای چنین خودرویی ابعاد بزرگ و مناسبی دارند. همچنین روی کاپوت مقابل ستون‌های A نیز دستگیره‌های نصب شده است. در عقب خودرو، کاور بزرگ و مربعی چرخ زاپاس به همراه چراغ‌های عمودی، لندروور دیفندر را به یاد می‌آورند و درب صندوق هم مثل شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها به‌صورت افقی به سمت راست باز می‌شود. روی سقف خودرو نیز چراغ ترمز سوم کشیده‌ای به چشم می‌خورد. ریل‌های روی سقف و پله رکاب‌های جانبی هم ویژگی‌های آفرودی تراولر را تکمیل کرده‌اند.

چری جتور تراولر

در داخل خودرو شاهد فضای مدرنی هستیم که به سبک همه آفرودرهای مشهور، تم عمودی دارد. غربیلک فرمان بیضی‌شکل، دریچه‌های تهویه جانبی عمودی، صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر بسیار بزرگ در میانهٔ داشبورد و تودوزی چرم و جیر ازجمله ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این ماشین هستند. روی کنسول مرکزی خودرو هم انتخاب‌گر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی دیده می‌شود درحالی‌که زیر دریچه‌های تهویهٔ مرکزی دو دستگیره به چشم می‌خورد که بین آن‌ها پد شارژر بی‌سیم جای گرفته است.

چری جتور تراولر

تراولر با دو پیشرانهٔ بنزینی و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. موتورهای بنزینی شامل ۱.۶ لیتری توربو متصل به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و ۲ لیتری توربو با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. تمام نسخه‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. جتور هنوز ابعاد دقیق شاسی‌بلند جدید خود را اعلام نکرده و صرفاً طول آن را بیش از ۴.۸ متر و فاصلهٔ محوری را بیش از ۲.۸ متر عنوان کرده است.

چری جتور تراولر

اولین نمایش عمومی تراولر ماه آینده در نمایشگاه شانگهای صورت خواهد گرفت و سپس در ماه می با قیمتی از ۱۴۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۵۰۰ دلار تا ۲۰۶,۸۰۰ یوآن معادل ۲۹,۷۰۰ دلار راهی بازار چین خواهد شد. تراولر اما تنها مدل آفرودی در سبد محصولات جتور نخواهد بود و این شرکت قصد دارد طیف متنوعی از این مدل‌ها را به بازار عرضه کند. اولین مدل، همین تراولر است که قبلاً با نام T-1 شناخته می‌شد. سپس سال آینده T-1L به بازار خواهد آمد که نسخهٔ کشیده و هفت‌نفرهٔ تراولر خواهد بود. پس از این نوبت به T-2/T-3 می‌رسد که یک شاسی‌بلند آفرودی بزرگ‌تر خواهد بود. در آخر نیز مدل P-2/P-3 ارائه خواهد شد که نسخهٔ پیکاپ T-2/T-3 است.

چری جتور تراولر

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا