هاست پرسرعت
بازی

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

پروژه The Sandman را می‌توان به عنوان یکی از مورد انتظارترین اقتباس‌های تاریخ سینما و تلویزیون خطاب کرد که در نهایت به زودی از سرویس نتفلیکس پخش خود را آغاز خواهد کرد.

مجموعه داستان‌های The Sandman را می‌توان به عنوان یکی از شگفتی‌های دنیای کمیک دانست که در سال 1989 توسط افرادی همچون نیل گیمن (Neil Gaiman)، سم کیث (Sam Kieth) و مایک درینگنبرگ (Mike Dringenberg) در انتشارات دی‌سی خلق شده است.

این اثر که حول محور فرمان‌روای امپراطوری رویا، یعنی مورفئوس می‌باشد، از مباحثی فلسفی و انسان‌شناسی بهره می‌برد که طی سالیان گذشته به محبوبیت بسیار گسترده‌ای دست یافته است. به همین دلیل طی یک دهه گذشته افراد زیادی سعی داشتند که یک اقتباس نوین از آن را برای مخاطبین به ارمغان بیاورند؛ مسئله‌ای که قرعه آن به کمپانی نتفلیکس افتاد تا سریال The Sandman را تولید نماید.

سریالی که فصل نخست آن از 10 قسمت بهره برده و سرانجام در تاریخ 5 اوت (14 مرداد) پخش خود را آغاز خواهد کرد. با این حال برای افرادی که با کمیک‌های این مجموعه آشنایی ندارند، مواجه با شخصیت‌های خیالی آن می‌تواند کمی گیج کننده باشد. شخصیت‌هایی که برخی از مهم‌ترین‌هایشان اعضای خانواده اندلس بوده و از سرگذشت خاصی بهره‌مند هستند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 10 شخصیت مهم این سریال پرداخته و بازیگران آن‌ها را معرفی نماییم. پس با ما برای معرفی برخی از عجیب‌ترین شخصیت‌های تاریخ انتشارات دی‌سی همراه باشید.

رودریک برگس با هنرنمایی چارلز دنس

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

حضور چارلز دنس (Charles Dance) در یک اثر تلویزیونی به خودی خود یک وزنه سنگین بوده تا مخاطبین را به تماشای آن ترغیب نماید. کسی که به خاطر ایفای نقش تایوین لنیستر در سریال Game of Thrones حسابی غوغا به پا کرده بود، حال وظیفه دارد تا جادوگری خبیث را به تصویر بکشد که برای تحقق خواسته‌های خود هیچ حد و مرزی قائل نمی‌شود.

رودریک برگس که توسط دنس به تصویر کشیده می‌شود، شخصیتی شرور و زیرک بوده که از دانش گسترده خود برای به دام انداختن مرگ استفاده می‌کند؛ با این حال نقشه‌های او باعث می‌شود تا به طور ناخواسته برادرش که رویا نام دارد گرفتار شود. باید دید که رودریک برگس چه جایگاهی در سریال جدید نتفلیکس داشته و تقابل او با مرگ و رویا چه نتیجه‌ای را برای وی رقم خواهد زد.

لوسیفر مورنینگ‌استار با هنرنمایی گوئندولین کریستی

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

گوئندولین کریستی (Gwendolyn Christie) بااستعداد که به سبب حضور در سریال Game of Thrones به ستاره‌ای محبوب تبدیل شد، وظیفه ایفای نقش حاکم جهنم، لوسیفر را بر عهده خواهد داشت. کسی که به عنوان دشمن درجه یک رویا شناخته شده و غم و خطرات بسیاری را برای وی به ارمغان می‌آورد.

با وجود این که در کمیک‌های سندمن لوسیفر یک مرد به تصویر کشیده شده است، اما در سریال نتفلیکس این شخصیت به یک زن تغییر پیدا کرده است. مسئله‌ای که در روزهای نخستین معرفی این سریال با واکنش‌های تند طرفداران این مجموعه مواجه شد، اما با تریلرهای به نمایش درآمده، به نظر می‌رسد که شاهد هنرنمایی زیبایی از گوئندولین کریستی خواهیم بود. باید دید که خط داستانی حاکم جهنم به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد و رابطه او با رویا چه آینده‌ای را برای این جهان فانتزی رقم خواهد زد.

متیو کلاغه با صداپیشگی پتن اسوالت

تبلیغات
معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

پتن اسوالت (Patton Oswalt) که صداپیشگی یک کلاغ به نام متیو را بر عهده دارد، از معدود ساکنین قلمرو رویا محسوب می‌شود ارتباط پر فراز و نشیبی با اربابش دارد. موجودی که به نوعی می‌تواند انسانیت را با حرف‌ها و رفتارش به چالش بکشد.

با وجود رابطه خاص و پیچیده‌ای که با رویا دارد، اما در نهایت این دو واسبتگی عجیبی به یکدیگر دارند که گویا بدون یکدیگر نمی‌توانند در سفر خطیرشان دوام بیاورند. شوخی‌ها و لجبازی‌های این دو قطعاً به یکی از ارکان جذاب و تماشایی سریال سندمن بدل خواهد گشت.

لوسین با هنرنمایی ویوین آیکیمپانگ

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

ویوین آیکیمپانگ (Vivienne Acheampong) که وظیفه ایفای نقش لوسین، نگهبان قلمرو رویا و کتاب‌دار فرمان‌ورایی را بر عهده دارد؛ کسی است که از داستان‌های ناگفته زیادی برخوردار بوده و به عنوان دست راست رویا شناخته می‌شود.

با وجود این که در کمیک‌ها، لوسین مردی سفید پوست و بلند قد می‌باشد، اما نتفلیکس تصمیم گرفته تا ویوین آیکیمپانگ که زنی سیاه‌پوست است را برای ایفای این نقش در نظر بگیرد. هنرپیشه‌ای که در آثاری همچون The Witches و The Witches قدرت بازیگری خود را به زیبایی به رخ کشیده است. باید دید که آیا می‌تواند این تغییر پیش آمده را به نحو احسنت به تصویر بکشد یا خیر!

گیلبرت با هنرنمایی استیون فرای

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

استیون فرای (Stephen Fry) بازیگر انگلیسی‌تباری است که به سبب حضور در آثار بزرگی همچون The Hobbit و V for Vendetta شناخته می‌شود؛ وظیفه ایفای نقش گیبلرت را بر عهده دارد. نویسنده‌ای که درگیر دسیسه‌های خطرناکی شده و مجبور می‌شود تا با رویا روبرو شود.

شوخ طبعی و حساسیت فرای این اجازه را به وی خواهد داد تا به زیبایی از پس گیلبرت برآید. کسی که به مسائلی همچون انسانیت و خیر و شر نگاهی متفاوت داشته و قطعاً مخاطبین را به چالش خواهد کشید.

جان دی با هنرنمایی دیوید تیولیس

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

پروفسور محبوب مجموعه هری پاتر، دیوید تیولیس (David Thewlis) که در سریال The Sandman به ایفای نقش جان دی ملقب به دکتر سرنوشت پرداخته است، وظیفه سنگینی را بر عهده خواهد داشت.

او که سابقه حضور در مجموعه داستان‌های لیگ عدالت آمریکا را داشته است، سرانجام با ورود به دنیای نیل گیمن اتفاقات بزرگی را رقم زد. با توجه به این موضوع که او چشمه‌ای از قدرت‌های رویا را در اختیار قرار دارد، می‌تواند رقم زننده لحظات شوکه‌کننده‌ای در سریال باشد. قطعاً دیوید تیولیس به سبب سبک بازیگری دیوانه‌وار خود، می‌تواند جنون و شرارت دکتر سرنوشت را به زیبایی به تصویر بکشد؛ کسی که زندگی پر پیچ و خمی را پشت سر گذشته و فردی رنج دیده محسوب می‌شود.

هوس با هنرنمایی میسون الکساندر پارک

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

می‌توان گفت که یکی از چالش‌های سازندگان در خلق سریال The Sandman، پیدا کردن بازیگر مناسبی بود که بتواند تجسمی از هوس را به تصویر بکشد. مسئله‌ای که گویا با هنرنمایی میسون الکساندر پارک (Mason Alexander Park) به نحو احسنت صورت خواهد پذیرفت.

این شخصیت که به نوعی همزاد بی‌رحم و خودخواه رویا محسوب می‌شود، آن‌چنان زیرک و مکار است که قطعاً اتفاقات غیرمنتظره بسیاری را در طول سریال رقم خواهد زد. با توجه به هنرنمایی تماشایی الکساندر پارک در تریلرهای به نمایش درآمده، می‌توانیم انتظار تقابل زیبای این دو شخصیت را داشته باشیم.

مرگ با هنرنمایی کربی هوول باپتست

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

مرگ با هنرنمایی کربی هوول باپتست (Kirby Howell-Baptiste) را می‌توان خواهر رویا خطاب کرد که توسط نیل گیمن خلق شده و از محبوبیتی بسیار زیاد برخوردار است. مرگ در کمیک‌های این مجموعه یک زن سفید پوست بود که سازندگان سریال تصمیم گرفتند تغییراتی در آن به وجود بیاورند.

او به نوعی قدرتمندترین عضو گروه اندلس است که تمامی شخصیت‌های دنیای سندمن از جمله خود رویا به هیچ عنوان توانایی رویارویی با وی را ندارند. به همین دلیل است که باید دید رابطه این خواهر و برادر چگونه رقم خواهد خورد و در چه جبهه‌ای نسبت به یکدیگر قرار خوهند گرفت. با توجه به قدرت بازیگری کربی هوول باپتست در خلق لحظات کمدی، احتمالاً با مرگ شوخ طبعی روبرو خواهیم بود.

کرینتی با هنرنمایی بوید هالبروک

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

با وجود این که مورفئوس انواع و اقسام کابوس‌ها و موجودات عجیب و غریب را تحت کنترل خود دارد، اما این کرینتی با هنرنمایی بوید هالبروک (Boyd Holbrook) است که با چشم‌های وحشتناک خود و میل شدیدش به خوردن قربانیان، می‌تواند در سریال شوکه‌کننده ظاهر شود.

او که نقش به سزایی در زندانی شدن رویا داشته است، در زمان غیبت او دست به جنایت‌های بسیاری زد که مورفئوس را مجبور کرده تا به هر قیمتی به دنبال شکارش باشد. با توجه به آثاری همچون Narcos و Logan که شاهد نقش آفرینی‌های جذابی از هالبروک بوده‌ایم، قطعاً تقابل جذابی را با قهرمان این مجموعه رقم خواهد زد.

رویا با هنرنمایی تام استاریج

معرفی شخصیت‌های سریال The Sandman، حماسه جدید نتفلیکس

سرانجام نوبت به شخصیت مورفئوس، پادشاه رویاها به هنرنمایی تام استاریج (Tom Sturridge) رسید. کسی که به عنوان نقش اصلی سریال The Sandman شناخته شده و انتظارات زیادی حول محور او و داستانی که رقم خواهد زد، شکل گرفته است.

کسی که برای سال‌های متوالی در حبس به سر برده است، بازگشته تا نه تنها امپراطوری خود را بازیابد، بلکه از عاملان اتفاقی که برایش افتاده نیز انتقام بگیرد. با توجه به صحبت‌های گیمن، استاریج به زیبایی توانسته تا این شخصیت فانتزی و متفاوت را به تصویر بکشد.


باید دید که پس از سال‌ها انتظار، تیم بازیگری و پشت صحنه The Sandman چه محصولی را ارائه خواهند کرد. علی‌رغم تغییرات ایجاد شده که در تریلرهای این سریال به وضوح قابل تشخیص است و حتی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما باید به سازندگانش فرصت داد تا بلکه بالاخره بتوانیم شاهد اقتباسی درخور این مجموعه باشیم.

منبع: اسکرین‌رنت

meysambPlaystation TEmad-MartianAlishzJonah hex

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا