هاست پرسرعت
بازی

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند

دو کمپانی مارول و دی‌سی دست به خلق شخصیت‌هایی زده‌اند که شباهت‌های انکار ناپذیری در مقایسه با یکدیگر دارند.

دو غول دنیای کمیک یعنی کمپانی‌های مارول و دی‌سی طی چند دهه گذشته دست به خلق شخصیت‌های بسیار زیاد و محبوبی برای طرفداران خود زده‌اند که شاهد حضور چشمگیر برخی از آن‌ها در مدیوم‌های سینما و تلویزیون هستیم که منجر به خلق دنیاهای سینمایی بسیار بزرگ و پرطرفداری شده‌ است.

با وجود این که هر یک از آن‌ها مسبب خلق بی‌شمار ابرقهرمان و ابرشرور مختلف بوده‌اند اما در این بین شاهد حضور شخصیت‌هایی هستیم که شباهت‌های انکار ناپذیری در مقایسه با یکدیگر داشته و عملاً رقابت‌ها و دو دستگی‌های بسیاری را بین طرفداران مارول و دی‌سی ایجاد کرده‌اند.

این مسئله که در برخی موارد شاهد الهام‌گیری مارول و دی‌سی از یکدیگر بوده‌ایم، موضوعی واضح و شفاف می‌باشد. با این حال الهام از شخصیت‌ها و توانایی‌های ایجاد شده نه تنها هیچ نکته منفی و انتقادآمیزی محسوب نمی‌شود، بلکه باعث تقابل‌های جالب و هیجان‌انگیزی بین این دو غول دنیای کمیک نیز شده است.

به همین سبب نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شخصیت‌های نمادینی بپردازیم که شباهت‌های زیادی نسبت به یکدیگر داشته و جدال آتشینی را بین طرفداران مارول و دی‌سی به راه انداخته‌اند. با توجه به این که شخصیت‌های نام برده شده در این مقاله همگی در سینما یا تلویزیون به تصویر کشیده‌اند، مقایسه آن‌ها بیش از پیش در محافل مختلف به میان آمده و یک تقابل جذاب بین مارول و دی‌سی را به ارمغان آورده است.

واندر وومن/لیدی سیف

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت واندر وومن: 1941
  • سال خلق شخصیت لیدی سیف: 1964

با وجود این که لیدی سیف متعلق به سرزمین آسگارد و واندر وومن متعلق به سرزمین تمیسکیرا با پیشینه‌های داستانی کاملاً متفاوتی می‌باشند اما برخی از ویژگی‌های آن‌ها شباهت‌های غیر قابل انکاری با یکدیگر دارد.

هر دوی این بانوان اساطیری دنیای کمیک نه تنها از سرگذشتی افسانه‌ای حول محور خدایان بهره برده‌اند، بلکه با ظاهر و سلاح‌های کاملاً مشابهی نیز به مقابله با دشمنانشان پرداخته‌اند. با وجود این که لیدی سیف به اندازه واندر وومن محبوب و شناخته شده نمی‌باشد اما هر دو از قدرت، استقامت، سرعت و توانایی مشابهی برخوردار هستند و نکته جالب توجه درباره آن‌ها در این است که چه لیدی سیف و چه واندر وومن بسیار به انسان‌ها و ویژگی‌های درونی آن‌ها اعتقاد داشته و برخلاف ظاهر جنگجویانه‌شان اما از باطنی مهربان و صلح‌جو بهره برده‌اند.

در سینما نیز به ترتیب گل گدوت و جیمی الکساندر ایفای نقش واندر وومن و لیدی سیف را بر عهده داشته‌اند که هنرنمایی زیبا و جذابی را از خود بر جای گذاشته‌اند.

فلش/کوئیک سیلور

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت فلش: 1940
  • سال خلق شخصیت کوئیک سیلور: 1964

در حالی که شاهد حضور شخصیت‌های مختلفی با قدرت‌هایی حول محور چابکی و سرعت بوده‌ایم اما هیچکدام از آن‌ها از محبوبیت و شهرتی همچون فلش در دنیای دی‌سی و کوئیک سیلور در دنیای مارول بهره نبرده‌اند.

بری آلن که به عنوان نماد شخصیت فلش شناخته می‌شود، به سبب برخورد با یک صاعقه از قدرت‌های فرابشری مختلفی بهره برده که مهمترین آن‌ها سرعت غیرقابل تصوری می‌باشد که حتی می‌تواند بین بعدها سفر نماید. پیترو مکسیموف نیز که با لقب کوئیک سیلور شناخته می‌شود یک جهش‌یافته است که از توانایی سرعت مافوق صوت برخوردار می‌باشد. با وجود این که نمی‌توان با قطعیت پرسرعت‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد اما چه فلش و چه کوئیک سیلور در دو دنیای دی‌سی و مارول اتفاقات مهیج و جذابی را برای مخاطبین خود رقم زده‌اند.

ازرا میلر و گرنت گاستین بازیگران نقش بری آلن و آرون تایلر-جانسون و ایوان پیترز بازیگران پیترو مکسیموف در سینما و تلویزیون بوده‌اند که لحظاتی جذاب و فراموش نشدنی را با توانایی‌های هیجان‌انگیزشان به ارمغان آورده‌اند.

بامبلبی/واسپ

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت بامبلبی: 1976
  • سال خلق شخصیت واسپ: 1964

دو شخصیت بامبلبی و واسپ جزو موضوعاتی هستند که بارها جدل و بحث بین طرفداران مارول و دی‌سی را در پی داشته‌اند. زیرا عیناً شبیه به یکدیگر بوده و بامبلبی الهامی مستقیم از واسپ به شمار می‌رود.

کارن بیچر-دانکن و جنت ون داین به ترتیب به عنوان بامبلبی و واسپ شناخته می‌شوند، شخصیت‌هایی که عیناً با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته می‌توانند ذرات مولکولی را تغییر داده و سایز بدنی خود را بزرگ یا کوچک نمایند. با وجود این که واسپ به عنوان یکی از پایه‌گذاران گروه انتقام‌جوان شناخته می‌شود و بامبلبی جزوی از گروه تایتان‌های جوان می‌باشد، اما شخصیت ساخته شده توسط دی‌سی بسیار واضح و آشکارا از ساخته دست مارول الهامی مستقیم گرفته است.

برخلاف واسپ که یکی از شخصیت‌های مهم دنیای مارول شناخته می‌شود و اوانجلین لیلی و میشل فایفر ایفاگر نقش آن در سینما بوده‌اند اما بامبلبی هنوز حضوری در سینما یا تلویزیون نداشته است؛ زیرا به عنوان یکی از شخصیت‌های دسته چندم دنیای دی‌سی محسوب می‌شود که چندان محبوب و شناخته شده نمی‌باشد.

دکتر فیت/دکتر استرنج

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت دکتر فیت: 1940
  • سال خلق شخصیت دکتر استرنج: 1963

دنیاهای کمیک‌بوکی و خیالی مارول و دی‌سی قطعاً نیازمند جادو و جادوگران گوناگونی می‌باشد؛ مسئله‌ای که باعث شده تا هر یک از آن‌ها از شخصیت‌های مهم و بسیار قدرتمندی به نام دکتر فیت و دکتر استرنج بهره ببند.

این دو جادوگر بزرگ دی‌سی و مارول نه تنها در نام “دکتر” با یکدیگر تشابه جالبی دارند، بلکه هر یک از آن‌ها به عنوان بزرگترین جادوگر دنیای کمیک خود شناخته می‌شوند که باقی ابرقهرمانان دی‌سی و مارول بدون حضور آن‌ها قطعاً به مشکل بزرگی برخورد می‌کنند. دکتر استفن وینسنت استرنج پس از تجربه وقایعی غافلگیر کننده حرفه پزشکی را کنار گذاشته و به جادوگر عالی‌رتبه دنیای مارول تبدیل شده است؛ در حالی که نابو قدرتمندترین ارباب و جادوگر تاریخ جهان دی‌سی است که کلاه‌خود آن بر سر افراد مختلفی قرار گرفته و به صاحب آن توانایی‌های بسیار گسترده و قدرتمندی را اهدا کرده است.

بندیکت کامبربچ در قامت دکتر استرنج، تاکنون حضور موثر و چشم‌گیری در دنیای سینمایی مارول داشته و وقایع به یاد ماندنی بسیاری را برای مخاطبین رقم زده است. در آن سو اما دکتر فیت حضور مختلفی در سریال‌های تلویزیونی دی‌سی داشته و به تازگی پیرس برازنان نخستین حضور سینمایی این شخصیت را در فیلم Black Adam رقم زده که شگفتی و هیجان بینندگان را در پی داشته است.

قناری سیاه/سانگ برد

تبلیغات
معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت قناری سیاه: 1947
  • سال خلق شخصیت سانگ برد: 1979

با وجود این که بیوه سیاه به عنوان بانوی رزمی‌کار و همه‌فن حریف ژانر ابرقهرمانی در سینما به شهرت رسیده است اما قناری سیاه و سانگ برد شخصیت‌های رزمی‌کار و در عین حال جهش‌یافته‌ای هستند که از قدرت‌های مشابهی بهره می‌برند.

دینا لورل لنس که لقب قناری سیاه را برای خود برگزیده است، به عنوان متا انسان دنیای دی‌سی شناخته می‌شود که در کنار برخورداری از تکنیک‌های مختلف هنرهای رزمی، از فریادی فرا صورت بهره برده که به راحتی می‌تواند هر موجود یا شیء‌ای را تمام و کمال نابود کند. در آن سو نیز ملیسا گولد تحت عنوان سانگ برد را داریم که نه تنها از فریاد فرا صورت هولناکی برخودار است، بلکه این توانایی خود را می‌تواند به اشکال مختلفی دیگری نیز کنترل کرده و حتی بال‌های بزرگی را نیز به واسطه آن‌ها برای خود ترتیب دهد.

با وجود این که سانگ برد هیچ حضوری در سینما و تلویزیون نداشته و تنها شایعه حضور او در فیلم Thunderbolts به میان آمده است اما کیتی کسیدی ایفای نقش قناری سیاه در تلویزیون و جرنی اسمالت ایفای نقش او در سینما را بر عهده داشته است. همچنین شایعاتی حول محور ساخت فیلم اختصاصی او نیز به میان آمده است که باید دید تحت مدیریت جیمز گان این پروژه به چه سرانجامی منتهی می‌شود.

سوپرمن/هایپریون

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت سوپرمن: 1938
  • سال خلق شخصیت هایپریون: 1969

با وجود این که سوپرمن به عنوان مشهورترین ابرقهرمان دنیای کمیک شناخته شده و از توانایی‌های بی‌شمار و بسیار قدرتمندی بهره می‌برد اما هایپریون که به عنوان همتای او در دنیای مارول شناخته می‌شود، آن‌طور که می‌بایست مورد توجه قرار نگرفته است.

با وجود این که سوپرمن همیشه به عنوان نماد امید و ابرقهرمانان به تصویر کشیده شده اما هایپریون بارها به عنوان یک ضدقهرمان نیز در کمیک حضور یافته است. با این حال هر دوی آن‌ها سرگذشت مشابهی دارند که از جایی خارج از سیاره زمین وارد ماجراجویی‌های بزرگی شده‌اند. چه سوپرمن و چه هایپریون هر دو از استقامت، قدرت، سرعت، توانایی پرواز و حس‌های توانمندی بهره می‌برند که کمتر کسی در دی‌سی و مارول حتی می‌تواند آن‌ها را به چالش بکشد؛ همچنین نباید فراموش کرد که هر دوی این شخصیت‌ها از توانایی شلیک لیزر از چشم‌هایشان نیز برخوردار می‌باشند.

در حالی که بازیگران تراز اول و مشهوری همچون کریستوفر ریو، تایلر هوچلین و هنری کویل ایفای نقش کلارک کنت را بر عهده داشته‌اند اما در کمال تاسف هنوز شخصیت هایپریون به سینما یا تلویزیون راه نیافته است؛ مسئله‌ای که یکی از خواسته‌های بزرگ و مهم طرفداران کمیک در قبال دنیای سینمایی مارول می‌باشد.

دث‌استروک/ددپول

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت دث استروک: 1980
  • سال خلق شخصیت ددپول: 1991

دث‌استروک و ددپول از جمله شخصیت‌ها بسیار مشهور و مشابهی هستند که در دنیاهای مارول و دی‌سی پادشاهی می‌کنند.

وید ویلسون و اسلید ویلسون که حتی نام‌هایی مشابه یکدیگر دارند، مزدورانی همه فن حریف و بسیار خطرناکی هستند که از توانایی‌های فوق بشری نیز بهره می‌برند. با وجود این که شاید خیلی از طرفداران دنیای کمیک اطلاع نداشته باشند اما وید ویلسون با الهام از دث‌استروک خلق شده است. آن‌ها نام ویلسون را نیز به همین دلیل برای ددپول انتخاب کردند تا به نوعی نسبت به منبع الهام خود ادای دین کرده باشند.

در حالی که رایان رینولدز به عنوان ددپول یگانه سینما شناخته شده و محبوبیت بسیاری را به واسطه نقش‌آفرینی خود رقم زده است اما اسای مورالس، جو منگنیلو و مانو بنت 3 بازیگری هستند که هر کدام به نحو احسنت و تماشایی شخصیت اسلید ویلسون را در آثار سینمایی و تلویزیونی دی‌سی به ارمغان آورده‌اند.

ددشات/ بولزآی

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت ددشات: 1950
  • سال خلق شخصیت بولزآی: 1976

مارول و دی‌سی میزبان حضور دو ابرشرور بسیار زهرآگین و خطرناکی به نام‌های ددشات و بولزآن هستند که از دقتی فوق بشری در کشتن اهداف خود بهره می‌برند.

فلوید لاؤتون و لستر، هر دو دوران کودکی دردآوری را تجربه کرده‌اند که فشرهای وارده بر آن‌ها باعث شد تا در نهایت به قاتلان و مزدورانی منفور و بسیار بی‌رحم و کشنده تبدیل بشوند. بولزآی به عنوان یکی از دشمنان خونی دردویل محسوب می‌شود که دست به قتل معشوقه او یعنی الکترا نیز زده است؛ در سمت مقابل اما ددشات با سلاح‌های نزدیک و دوربرد خود به راحتی می‌تواند هر هدفی را مورد شلیک قرار داده و به کابوسی برای شوالیه تاریکی در شهر گاتهام بدل گشته است.

نکته جالب توجه درباره این دو در این است که آن‌ها چه در تلویزیون و چه در سینما از بازیگران باارزشی بهره برده‌اند که البته هنرنمایی کالین فرل در فیلم دردویل به عنوان بولزآی شاید بیش از اندازه اغراق‌آمیز به نظر برسد. هنرنمایی تماشایی ویلسون بتل در سریال نتفلیکس اما به یکی از موارد فراموش نشدنی سریال کنسل شده دردویل بدل گشته که امیدواریم شاهد بازگشت او در دنیای سینمایی مارول باشیم. ویل اسمیت و مایکل رو نیز هنرنمایی جذاب و تماشایی را در قابل شخصیت ددشات به معرض نمایش گذاشته‌اند.

سوامپ تینگ/من تینگ

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت سوامپ تینگ: 1971
  • سال خلق شخصیت من تینگ: 1971

دو شخصیت سوامپ تینگ از دی‌سی و من تینگ از مارول تنها به فاصله چند ماه از یکدیگر در سال 1971 خلق شده و بعدها در مدیوم‌های مختلف حضور پیدا کردند.

تد سالیس و الک هالند هر دو انسان‌های بی‌گناه و از همه جا بی‌خبری بودند که به واسطه سلسله‌ای از اتفاقات به موجوداتی غول پیکر و گیاه‌مانند تبدیل شده و از توانایی کنترل گیاهان و طبیعت بهره بردند. نکته جالب توجه درباره این 2 موجود که شباهت‌های بسیار زیاد و غیر قابل انکاری با یکدیگر دارند که قدرت‌ها، توانایی‌ها و حتی ظاهرشان را شبیه به هم کرده در این است که خالقین آن‌ها در اصل هم‌اتاقی یکدیگر بوده و برای خلق این دو از ایده‌های مشابهی بهره گرفته‌اند.

اندی بین در سریال اخصتصای سوامپ تینگ وظیفه ایفای نقش این شخصیت را بر گرفت و روایتی ترسناک و تاریک را به تصویر کشید. در سمت مقابل نیز کری جونز ایفای نقش موجود من تینگ را در فیلم کوتاه Werewolf by Night بر عهده داشت که احتمال می‌رود در آینده بیش از پیش شاهد حضور او در دنیای سینمایی مارول باشیم.

زن گربه‌ای/ گربه سیاه

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت زن گربه‌ای: 1940
  • سال خلق شخصیت گربه سیاه: 1979

دزدهای دل‌ربای دنیای کمیک یعنی زن گربه‌ای و گربه سیاه رقم‌زننده داستان عاشقانه و پیچیده‌ای با قهرمان‌های داستانی خود بوده‌اند که لحظاتی جذاب و فراموش نشدنی را برای مخاطبین رقم زده است.

هر دوی فلیشیا هاردی و سلینا کایل از هنرهای رزمی خاص و منحصر به فرد زنانه‌ای برای رویارویی با دشمنان خود برخوردار بوده و به نوعی می‌توانند با گربه‌ها ارتباط برقرار نماید. این دو همچنین با بتمن و مرد عنکبوتی نیز ارتباطی خاص داشته و به عنوان یکی از معشوقه‌های آن‌ها محسوب می‌شوند که همواره در حال به چالش کشیدن آن‌ها بوده‌اند.

در حوزه سینما نیز تاکنون ان هتوی، میشل فایفر و زوئی کراویتز ایفای نقش زن گربه‌ای را بر عهده داشته‌اند که هر کدام از آن‌ها به شیوه‌ای جذاب و تماشایی این شخصیت محبوب دنیای دی‌سی را به ارمغان آورده‌اند. گربه سیاه با این حال حضوری در سینما نداشته و با وجود این که فلیسیتی جونز برای ایفای نقش این شخصیت در فیلم The Amazing Spider-Man 2 در نظر گرفته شده بود اما در نهایت از برنامه‌های سونی کنار گذاشته شد. در حال حاضر نیز شایعه‌هایی برای ساخت فیلم اختصاصی او به گوش می‌رسد که هیچ نتیجه مشخصی نداشته است.

گرین ارو/هاک‌آی

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت گرین ارو: 1941
  • سال خلق شخصیت هاک‌آی: 1964

هاک‌آی و گرین ارو جزو شخصیت‌هایی محسوب می‌شوند که بدون برخورداری از هیچ قدرت خاصی، جزو ابرقهرمانان بزرگ و شگفت‌انگیز دنیاهای مارول و دی‌سی شناخته شده‌اند.

الیور کوئین و کلینت بارتون تنها به سبب تمرینات طاقت‌فرسا و تیراندازی ماهرانه خود به چنین جایگاهی در کنار باقی ابرقهرمانان دست پیدا کرده‌اند. با وجود این که هیچ نکته مشابهی در زندگی این دو یافت نمی‌شود اما مهمترین مسئله، علاقه آن‌ها به تیراندازی با کمان بوده تا در کنار استعدادهای منحصر به فردشان در استفاده از این سلاح؛ شاهد حضورشان در گروه‌های بزرگی همچون انتقام‌جویان یا لیگ عدالت باشیم.

در سینما و تلویزیون نیز استیون امل و جرمی رنر به ترتب موفق شده‌اند تا هنرنمایی فراموش نشدنی و جذابی را در نقش‌های گرین ارو و هاک‌آی به معرض نمایش گذاشته و طرفداران خود را با لحظاتی هیجان‌انگیز مواجه نمایند.

آکوامن/نیمور

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلف شخصیت آکوامن: 1941
  • سال خلق شخصیت نیمور: 1939

دنیای دی‌سی و مارول هر کدام از پادشاه مختص به خود برای سرزمین آتلانیتس بهره می‌برد؛ یکی ابرقهرمان و دیگری یک ضدقهرمان به نام‌های آکوامن و نیمور که وسواس زیادی برای محافظت مردم خود در مقابل ساکنین روی خشکی دارند.

آرتور کری که با وجود این که برای تصاحب تاج و تخت آتلانتیس راه بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را طی کرده است اما از لحاظ قدرت، استقامت، تلپاتی و سرعت کاملاً با نیمرو برابر بوده و هر دوی جزو شخصیت‌های قدرتمند دنیای خود محسوب می‌شوند که در زیر آب‌ها امپراطوری می‌کنند. آن‌ها به شیوه‌های منحصر به فردی از مردم خود در برابر ساکنین خشکی محافظت نموده و به لحاظ برقراری ارتباط با موجود زیر دریا، می‌توانند به راحتی از هر اتفاق و رویدادی باخبر گردند.

با وجود این که جیسون موموآ یک آکوامن جذاب و تماشایی را به تصویر کشیده است اما استودیو مارول برای جلوگیری از ایجاد مقایسات مختلف، سرگذشت نیمور و شهر آتلانتیس را تمام و کمال در دنیای سینمایی خود تغییر داده که البته تنوچ هوئرتا در ارائه یک نیمور متفاوت و بی‌رحم سنگ تمام گذاشته است.

ایلانگیتد من/آقای شگفت‌انگیز

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت آقای شگفت‌انگیز: 1961
  • سال خلق شخصیت ایلانگیتد من: 1960

دنیاهایی که مملو از موجودات مختلف از سیارات و جهان‌های فانتزی می‌باشند، قطعاً به حضور مردان پلاستیکی نیز نیاز خواهد داشت!

راندولف ویلیامز پس از آن که یک نوشیدنی بسیار خاص و فرازمینی را نوشید، به قدرت‌ کش و قوس دادن بدنش دست پیدا کرد و خود را ایلانگیتد من نامید و به یکی از ابرقهرمانان دی‌سی تبدیل شد. در سوی دیگر اما رید ریچاردز به شکل ناخواسته با تشعشعات کیهانی برخورد کرد که از قدرت‌های پلاستیکی برخوردار شد. با وجود این که هر دوی آن‌ها از قدرت‌های مشابهی بهره برده‌اند اما آقای شگفت‌انگیز از جایگاه مهمتر و والاتری در دنیای کمیک برخوردار می‌باشد که رهبری گروه 4 شگفت‌انگیز نیز بر عهده او قرار گرفته است.

با وجود این که 3 بازیگر به نام‌های یوان گریفید، مایلز تلر و جان کرازنسکی ایفای نقش آقای شگفت‌انگیز را تاکنون بر عهده داشته‌اند اما ایلانگیتد من حضور مهم و پراهمیتی در عرصه سینما و تلویزیون نداشته و به صورت کلی شخصیت مشهور و پرطرفداری محسوب نمی‌شود که بتواند در رقابت با رید ریچاردز به موفقیتی دست پیدا نماید.

اتم/ مرد مورچه‌ای

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت اتم: 1961
  • سال خلق شخصیت مرد مورچه‌ای: 1962

همانطور که پیشتر مطالعه کرده بودید، شاهد حضور دو شخصیت بامبلبی و واسپ در دنیای دی‌سی و مارول بوده‌ایم که از قدرت تغییر اندازه برخوردار هستند. در کنار آن‌ها شاهد دو ابرقهرمان مرد نیز هستیم که از چنین توانایی بهره برده‌اند.

ری پالمر و هنک پیم دو دانشمند بزرگ دنیای دی‌سی و مارول هستند که سال‌ها بر روی تغییرات مولکولی تحقیق کرده و سرانجام موفق شدند تا تجهیزاتی را خلق نمایند که به واسطه آن سایز و اندازه بدن خود را تغییر دهند. هنک پیم با کشف ذرات “پیم” به این توانایی دست یافت در حالی که ری پالمر با فشرده‌سازی ماده‌ای به نام مارتیس در نهایت خود را اتم و مرد مورچه‌ای خطاب کردند. آن‌ها با تغییر قوانین فیزیک و اندازه خود به راحتی می‌توانند در حد یک ذره اتم یا یک ساختمان چند طبقه خود را بزرگ و کوچک کرده و به اعضای مهمی از گروه‌هایی همچون انتقام‌جویان و لیگ عدالت تبدیل بشوند.

در حالی که برندون روث ایفای نقش شخصیت اتم را در سریال‌های دی‌سی بر عهده داشته است اما مرد مورچه‌ای با هنرنمایی بازیگرانی همچون مایکل داگلاس و پل راد حضوری بزرگ و مهم در سینما و دنیای سینمایی مارول به ثبت رسانده است.

شوالیه تاریکی/ مرد آهنی

معرفی شخصیت‌های مشابهی که در دی‌سی و مارول حضور دارند
  • سال خلق شخصیت شوالیه تاریکی: 1939
  • سال خلق شخصیت مرد آهنی: 1963

در کنار حضور انواع و اقسام خدایان و موجودات بیگانه و جهش یافته، بروس وین و تونی استارک دو انسان کاملاً معمولی ولی بسیار باهوش و ثروتمندی می‌باشند که به جایگاه مهمی در دنیای کمیک و تیم‌های ابرقهرمانی دست یافته‌اند.

قدرت واقعی آن‌ها هوش مثال زدنی و ثروت بی‌پایانی می‌باشد که باعث شده تا نه تنها به ساخت تجهیزات مختلف و بسیار گران‌قیمت دست بزنند، بلکه به عنوان یکی از رهبران گروه‌هایی همچون لیگ عدالت و انتقم‌جویان نیز محسوب می‌شوند. هر یک از این دو شخصیت، اتفاقات شوم و بسیار دردناکی را در گذشته خود تجربه کرده‌اند تا در نهایت با مشقت فراوان به جایگاهی برسند که بتوانند از ثروت و هوش خود در راه نجات جهان قدم بردارند. با این حال شخصیت‌پردازی هر یک از آن‌ها کاملاً متفاوت بوده و با وجودی که تونی استارک هیچ ابایی از خطاب کردن خود به عنوان مرد آهنی ندارد اما بروس وین تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا هویت شوالیه تاریکی همیشه به عنوان یک راز باقی بماند.

شوالیه تاریکی و مرد آهنی به سبب برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فردشان، جزو شخصیت‌های محبوب دنیای کمیک محسوب می‌شوند که حضوری چشم‌گیر در سینما نیز داشته‌اند. در حالی که مرد آهنی توسط رابرت داونی جونیور به استادانه‌ترین حالت ممکن به تصویر کشیده است؛ شوالیه تاریکی از چندین و چند بازیگر مختلف بهره می‌برد که سرشناس‌ترین آن‌ها کریستین بیل، مایکل کیتون، بن افلک و رابرا پتینسون می‌باشند که هر یک، جنبه متفاوتی از این شخصیت را به تصویر کشیده‌اند.


در پایان آیا شخصیت‌های دیگری از دنیاهای دی‌سی و مارول را سراغ دارید که شباهت انکار ناپذیری با یکدیگر داشته باشند؟ آیا این مسئله یک نکته منفی محسوب می‌شود؟ یا الهام‌گیری از چنین شخصیت‌هایی باعث یک رقابت و قیاس جذاب و تماشایی شده است؟ کدام‌یک از این شخصیت‌ها حضور پررنگ‌تر و چشم‌گیری در عرصه سینما و تلویزیون داشته‌اند و از بین دی‌سی و مارول، کدام‌یک در این زمینه موفق‌تر عمل کرده‌ است؟ نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

ArmageddonjokerBlizz-St0rmیوهانGOD OF WARmh.pEl DiabloPashmak..darhalkhabهادی صفاییREZAGAMERKhafigod of warزمین 52WotanAMIR WAZOWSKINoob sibotmitia KaramazovMMYKINGCaptainLonesome guymore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا