هاست پرسرعت
خودرو

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

فراری آمالفی جانشین روما است که هرچند همچنان از همان پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی قبلی استفاده می‌کند ولی حالا ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد.
معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

اکستریم اکستریم

فراری جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این خودرو که آمالفی نام دارد، یک کوپه چهارنفره موتور جلو است که جایگزین روما شده و از بسیاری از عناصر طراحی آن بهره می‌برد. نمای جلویی جدید، هماهنگ با زبان طراحی مدرن فراری و کابین به‌روزشده از ویژگی‌های برجسته آن هستند. از نظر ابعاد و تناسبات، آمالفی شباهت زیادی به روما دارد و بیشتر شبیه یک فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. طراحی پوزهٔ کوسه که در مدل‌هایی مانند SF90 و دودیچی چیلیندری دیده شده، در آمالفی نیز به‌کار رفته و یک نوار مشکی، دو چراغ جلوی باریک را به هم متصل می‌کند. در بخش عقب، چهار چراغ مجزا حفظ شده‌اند، اما یک قطعه تزئینی مشکی، دو چراغ داخلی را به هم پیوند داده است.

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

تغییرات بزرگ در کابین آمالفی رخ داده است. فراری دکمه‌های لمسی خازنی فرمان که انتقادات زیادی به دنبال داشت را حذف کرده و به سراغ دکمه‌های فیزیکی واقعی رفته است. حتی دکمه استارت لمسی نیز جای خود را به یک دکمه فیزیکی تیتانیومی در سمت چپ داده است. زیر کاپوت، پیشرانه آشنای ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که حالا ۲۰ اسب بخار نسبت به روما قوی‌تر شده و ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور ۷۶۰ نیوتن متری بدون تغییر باقی‌مانده است. نیروی موتور هم از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

فراری ادعا می‌کند که آمالفی در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است. افزایش قدرت از طریق میل‌ بادامک‌های سبک‌تر، بلوک موتور با ماشین‌کاری دقیق‌تر، روغن با ویسکوزیته کمتر و تنظیمات جدید توربوشارژر حاصل شده است. به گفتهٔ فراری، افزایش عملکرد از طریق سیستم مدیریت پیشرفته توربوشارژر حاصل شده که امکان کنترل مستقل سرعت چرخش دو توربوشارژر را با کالیبراسیون اختصاصی و افزایش حداکثر سرعت توربو تا ۱۷۱ هزار rpm فراهم کرده است. این رویکرد، پاسخگویی دریچه گاز و دقت کنترل فشار را بهبود می‌بخشد. واحد کنترل موتور جدید که پیش‌تر در مدل‌هایی مانند ۲۹۶ GTB و پوروسانگوئه استفاده شده بود نیز پتانسیل کامل پیشرانه را آزاد کرده است.

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

آمالفی مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای است. سیستم ترمز با سیم که از مدل‌های ۲۹۶ و دودیچی چیلیندری به عاریت گرفته شده، حس بهتری به gsxr ترمز می‌دهد. اسپویلر فعال عقب در سرعت‌های بالا باز می‌شود تا پایداری را بهبود بخشد. فراری ادعا می‌کند که این بال در بالاترین حالت خود، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۱۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید و تنها ۴ درصد به مقاومت هوا اضافه می‌کند. نرم‌افزار Side Slip Control 6.1 فراری به‌عنوان سیستم کنترل مرکزی، ورودی‌های خودرو ازجمله زاویه فرمان، حرکات تعلیق و انحراف را مدیریت می‌کند تا حداکثر چسبندگی و عملکرد را در هر شرایط فراهم کند.

معرفی فراری آمالفی، جایگزین روما با طراحی جدید و پیشرانه V8 آشنا

هنوز تاریخ دقیق عرضهٔ آمالفی اعلام نشده اما انتظار می‌رود تولید جانشین روما تا پایان سال آغاز شود درحالی‌که مدت کوتاهی بعد نسخهٔ روباز هم ارائه خواهد شد. از قیمت این مدل جدید هم خبر نداریم ولی با توجه به قیمت ۲۴۷ هزار دلاری روما، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه آمالفی به حدود ۳۰۰ هزار دلار برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا