معرفی فناوری باتری منگنز جنرال موتورز و ال جی با قیمت ارزان

معرفی فناوری باتری منگنز جنرال موتورز و ال جی با قیمت ارزان
جنرال موتورز و الجی با فناوری جدید باتری منگنز، هزینههای تولید را کاهش داده و برد خودروهای الکتریکی را به بیش از ۶۴۰ کیلومتر میرسانند. این فناوری تا سال ۲۰۲۸ به بازار میآید.
جنرال موتورز در همکاری با الجی از پیشرفتی چشمگیر در فناوری باتری خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است. این دو شرکت باتریهای لیتیوم منگنز غنی (LMR) با طراحی پریسماتیک را توسعه دادهاند که عملکرد را بهبود بخشیده و هزینهها را کاهش میدهد. در این نوع باطری، کبالت گرانقیمت با درصد بالاتری از منگنز جایگزین شده است. این تغییر به جنرال موتورز امکان میدهد هزینههای تولید باتری را کاهش دهد درحالیکه چگالی انرژی بالایی حفظ میشود. جنرال موتورز اعلام کرده است که تولید تجاری این باتریهای جدید از سال ۲۰۲۸ در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد و تمرکز آن بر شاسیبلندها و وانتهای الکتریکی فول سایز خواهد بود. این شرکت بهعنوان اولین خودروساز بزرگ، باتریهای LMR را در خط تولید خودروهای الکتریکی خود ادغام خواهد کرد.
تولید این باتریها توسط شرکت مشترک Ultium Cells، متعلق به جنرال موتورز و الجی، انجام خواهد شد. برخلاف باتریهای کنونی نیکل منگنز کبالت آلومینیوم اکسید (NMCA) که برد طولانی اما هزینه بالایی دارند، باتریهای LMR راهحلی مقرونبهصرفه ارائه میدهند. جنرال موتورز اعلام کرده است که این سلولها حاوی حدود ۳۵ درصد نیکل، ۶۵ درصد منگنز و تقریباً بدون کبالت هستند که مزیت هزینهای قابلتوجهی ایجاد میکند. طراحی پریسماتیک باتری LMR چگالی انرژی را در مقایسه با بهترین باتریهای NMCA و لیتیوم آهن فسفات (LFP) تا ۳۳ درصد افزایش میدهد، درحالیکه هزینهای مشابه دارد. این باتریها جایگزین سلولهای فعلی جنرال موتورز نخواهند شد بلکه در کنار گزینههای نیکل بالا و آهن فسفات برای ارائه تنوع بیشتر در انتخاب خودروها استفاده میشوند.
کورت کلتی، معاون بخش باتری، پیشرانه و پایداری جنرال موتورز، اظهار داشت:
این سلولهای جدید عملکرد ممتاز را با قیمتی پایینتر ارائه میدهند.
جنرال موتورز انتظار دارد شاسیبلندها و پیکاپها مجهز به باتری LMR بیش از ۶۴۰ کیلومتر برد داشته باشند. این شرکت بیش از یک دهه روی این فناوری کار کرده و از سال ۲۰۲۰ پیشرفتهای چشمگیری داشته است. مهندسان با استفاده از مواد اختصاصی و نوآوریهای طراحی، مشکلات کلیدی دوام و عملکرد را برطرف کردهاند. سلولهای پریسماتیک همچنین مونتاژ سادهتری دارند و نسبت به باتریهای استوانهای به قطعات کمتری نیاز دارند. جنرال موتورز میگوید این ویژگی باتریهای LMR را برای خودروهای بزرگ ایدهآل میکند و به کاهش فضای اشغالی و هزینه کمک میکند. تولید اولیه این باتریها در سال ۲۰۲۷ آغاز میشود و پس از اعتبارسنجی در تأسیسات جنرال موتورز و الجی، تولید انبوه دنبال خواهد شد.