معرفی فیسلیفت هیوندای i10 با تغییرات ظاهری و فناوریهای استاندارد بیشتر
معرفی فیسلیفت هیوندای i10 با تغییرات ظاهری و فناوریهای استاندارد بیشتر
فیسلیفت هیوندای i10 با تغییرات ظاهری جزئی اما تکنولوژیها و تجهیزات استاندارد بیشتر معرفی شده و در نیمهٔ دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
کمتر از دو ماه پیش بود که هیوندای فیسلیفت نسخهٔ هندی i10 را در مدلهای سدان و هاچبک رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی نسخهٔ اروپایی این خودرو رسیده که البته این نسخه فقط بهصورت هاچبک تولید میشود. این فیسلیفت تغییرات بزرگی در طراحی و تجهیزات هاچبک کوچک هیوندای ایجاد نکرده اما برخی بهبودها و اضافه شدن به تکنولوژیهای استاندارد خودرو باعث میشود ارزش بررسی را داشته باشد.
در بیرون، i10 مدل ۲۰۲۳ تفاوت چندانی با نسخهٔ قبلی که در ابتدای سال ۲۰۱۹ معرفی شد ندارد اما بااینحال تنها چیزی که در نگاه اول به چشم میآید دیلایتهایی به شکل لانهزنبوری است که در بالای جلوپنجره جایگزین نمونههای دایرهای قبلی شده است. همچنین با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه الگوی جدید جلوپنجره، تغییراتی جزئی در ورودی هوای پایین سپر و گرافیک جدید چراغهای LED جلو و عقب هم شد. علاوه بر این، هیوندای دو رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری لومن و آبی متا را برای i10 ارائه کرده و طرح رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی آن را هم بروز کرده است.
برای این هاچبک کرهای همچنان نسخهٔ اسپرت N-Line هم ارائه میشود اما تشخیص تفاوتهای آن نسبت به قبل سختتر است زیرا این نسخه از کیت بدنهٔ ویژهای بهره میبرد که کاملاً مشابه قبل بوده و بهروزرسانیهای ظاهری آن صرفاً به چراغها و رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی محدود میشود.
در داخل خودرو نیز شاهد تغییرات کوچک اما قابلتوجهی مثل نورپردازی آبی جدید و ارائهٔ پکیج تزئینی بنفش هستیم که تریم بنفش را به صندلیهای پارچهای، دوختها و دریچههای تهویه اضافه میکند. همچنین روی پشتی صندلیهای نسخهٔ N-Line هم خط قرمزرنگ سهتایی کار شده که با تزئینات قرمز کابین این نسخه هماهنگ میشود. در بخش تجهیزات، i10 بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی جدیدی مجهز شده و حالا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن که از طریق نمایشگر لمسی هشت اینچی ارائه میشود نیز از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم به همراه قابلیت بهروزرسانی نرمافزاری بهرهمند شده است.
در بخش ایمنی هم هیوندای مواردی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو و هشدار باز بودن درهای عقب را برای این خودرو در نظر گرفته است. این شرکت اما هیچ حرفی در مورد پیشرانههای i10 نزده است که این یعنی هاچبک کوچک کرهایها همچنان با همان پیشرانههای ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ۶۷ اسب بخاری و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۸۴ اسب بخاری عرضه خواهد شد. نسخهٔ N-Line هم به یک موتور قویتر ۱ لیتری توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که سیستم تعلیق اسپرتتر هم آن را همراهی میکند.
تولید i10 فیسلیفت در آوریل ۲۰۲۳ در شهر ازمیت ترکیه آغاز خواهد شد و اولین نمونههای آن در نیمهٔ دوم سال جاری به دست خریداران خواهند رسید.