هاست پرسرعت
خودرو

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

STJ که بر اساس STO ساخته شده، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با هوراکان و پیشرانهٔ V10 است که تنها در ۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

تنها چند ماه دیگر با معرفی سوپراسپرت جدید لامبورگینی تمراریو فاصله داریم که این یعنی هم‌اکنون زمان خداحافظی با هوراکان فرارسیده است. بدین منظور، مردان سنت آگاتا آخرین نسخهٔ هوراکان را با نام STJ (مخفف سوپر تروفئو جوتا) معرفی کرده‌اند. این نسخه بر اساس هوراکان STO ساخته شده اما تغییراتی را تجربه کرده و تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. این سوپراسپرت نشان‌دهندهٔ پایان یک دورهٔ مهم خواهد بود زیرا ازآنجایی‌که تولید آئودی R8 هم خاتمه یافته است، STJ پایانی را نه‌فقط برای هوراکان بلکه برای موتور V10 هم رقم خواهد زد.

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

یکی از مهم‌ترین تغییرات STJ تجهیز به کمک‌فنرهای قابل تنظیم برگرفته از مسابقه بجای کمک‌فنرهای فعال STO است. راننده می‌تواند این کمک‌فنرهای جدید را به‌صورت دستی تنظیم کند و سواری نرم‌تری را در کنار افزایش دقت فرمان داشته باشد. علاوه بر این، مهندسان بخش مسابقه‌ای لامبورگینی آیرودینامیک STJ را هم با افزودن دو کانارد کربنی به طرفین سپر جلو و افزایش ۳ درجه‌ای بال عقب بهبود داده‌اند. هرچند این تغییرات اندک به نظر می‌رسند اما به گفتهٔ لامبورگینی باعث افزایش ۱۰ درصدی داون‌فورس شده است.

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

بااین‌حال، انتظار افزایش قدرت را نداشته باشید زیرا پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی هوراکان همچنان همان ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ STO را تولید می‌کند. البته لامبورگینی لاستیک‌های جدید بریجستون پوتنزا را برای STJ در نظر گرفته که روی رینگ‌های ۲۰ اینچی تک‌پیچ قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها همراه با ارتقاء آیرودینامیک و کمک‌فنرها باعث شده STJ بتواند یک دور پیست ناردو در جنوب ایتالیا را بیش از یک ثانیه سریع‌تر از STO طی کند.

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

لامبورگینی برای بدنهٔ هوراکان STJ دو لیوری مختلف را در نظر گرفته است که در تصاویر یکی از آن‌ها را با بدنه آبی، سقف مشکی و تریم‌های قرمز و سفید می‌بینیم درحالی‌که طرح دوم رنگ خاکستری را برای بدنه ارائه می‌کند. برای در داخل خودرو هم پلاکی فیبر کربنی حاوی شماره ساخت در نظر گرفته شده است که تولید محدود بودن STJ را نشان می‌دهد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک پلاک اختصاصی مطابق با سلیقهٔ خود را هم سفارش دهند که روی داشبورد سمت سرنشین نصب می‌شود.

معرفی لامبورگینی هوراکان STJ، نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با موتور V10

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا