معرفی لانچیا اپسیلون HF، هاچبک داغ برقی با 280 اسب بخار قدرت

معرفی لانچیا اپسیلون HF، هاچبک داغ برقی با 280 اسب بخار قدرت
لانچیا رسماً نسخهٔ اسپرت هاچبک اپسیلون را با ۲۸۰ اسب بخار قدرت همراه با نسخهٔ HF Line با ظاهری اسپرت اما عملکرد معمولی معرفی کرده است.
حدود یک سال پیش، لانچیا هاچبک داغ اپسیلون HF را بهصورت دیجیتالی معرفی کرد و حالا سرانجام این مدل رنگ واقعیت به خود گرفته است. HF در پیست آزمایشی بالوکو در ایتالیا بهطور رسمی معرفی شده است. همچنین برای کسانی که ظاهر اسپرت را بدون قیمت بالا یا قدرت زیاد میخواهند، نسخه HF Line هم برای این هاچبک کوچک عرضه شده است که گزینهای ارزانتر در دو مدل هیبریدی و الکتریکی است. این نسخه از اکثر ویژگیهای ظاهری جذاب HF بهره میبرد اما از ارتقاء فنی بیبهره است.
اپسیلون HF به یک موتور الکتریکی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که مشابه دیگر خودروهای الکتریکی اسپرت استلانتیس مثل آبارث 600e و پژو ۲۰۸ GTI است. با کمک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در محور جلو، اپسیلون HF میتواند در ۵.۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. اگرچه این سرعت برای کلاس خود قابلتوجه است، اما حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده که چندان چشمگیر نیست.
انرژی موردنیاز از باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تأمین میشود که طبق استاندارد WLTP، برد ۳۷۰ کیلومتری را فراهم میکند. اپسیلون HF روی شاسی تقویتشده با هندسه تعلیق بازطراحیشده و ارتفاع پایینتر سوار است. این خودرو ۲۰ میلیمتر پایینتر از اپسیلون استاندارد قرار دارد و عرض محورهای جلو و عقب آن ۳۰ میلیمتر افزایش یافته است. سیستم ترمز نیز با کالیپرهای چهار پیستونه مونوبلوک و دیسکهای ۳۵۵ میلیمتری در جلو ارتقا یافته است.
از نظر ظاهری، اپسیلون HF با کیت بدنه اسپرتتر و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی منحصربهفرد متمایز است. در مقایسه با مدل استاندارد، این خودرو از سپرهای بازطراحیشده با ورودیهای هوای بزرگتر، گلگیرهای عریضتر با افزونههای آیرودینامیک پشت چرخهای جلو، دیفیوزر عقب و نشان HF با فیل قرمز نمادین بهره میبرد. این مدل در سه رنگ مشکی آردزیا، سفید کوارتز و نارنجی لاوا عرضه میشود که رنگ آخر ادای احترامی به رنگبندیهای مسابقهای مدلهای کلاسیک فولویا و استراتوس است. در داخل، اپسیلون HF دارای داشبورد آبی، gsxrهای آلومینیومی، صندلیهای اسپرت و نشانهای HF در نقاط مختلف است. تجهیزات استاندارد شامل دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با گرافیک سفارشی، شارژ بیسیم، نورپردازی داخلی و سیستمهای کمکراننده سطح دو است.
همانطور که اشاره شد، مدل HF Line همان جذابیت ظاهری را با قیمتی ارزانتر ارائه میدهد. این نسخه از همان سپرها و نشانهای HF استفاده میکند اما گلگیرهای عریض را کنار گذاشته و به رینگهای ۱۷ اینچی مجهز است. با وجود ظاهر تهاجمی، اپسیلون HF Line هیچ ارتقای پرفورمنس یا شاسی ندارد. این مدل با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هیبریدی خفیف با ۱۱۰ اسب بخار یا پیشرانه الکتریکی استاندارد عرضه میشود. در نسخه بنزینی، HF Line در ۹.۳ ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۳.۴ ثانیه کندتر از HF است اما عجیب اینکه حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، بالاتر از HF است.
اپسیلون HF قرار است اواخر تابستان به نمایندگیهای اروپا برسد درحالیکه HF Line هماکنون قابل سفارش است. در ایتالیا، قیمت نسخه تمام الکتریکی HF از ۳۹,۲۰۰ یورو شروع میشود که آن را به گرانترین اپسیلون تاریخ تبدیل میکند. در مقابل، HF Line با موتور هیبریدی خفیف از ۲۲,۴۵۰ یورو آغاز میشود.