هاست پرسرعت
خودرو

معرفی مرسدس AMG GT کانسپت، پیش‌نمایش نسخه هیبرید ۸۰۰ اسب بخار

معرفی مرسدس AMG GT کانسپت، پیش‌نمایش نسخه هیبرید ۸۰۰ اسب بخار

مرسدس در نمایشگاه مونیخ کانسپت AMG GT E Performance را معرفی کرده که پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

مرسدس شگفتی‌های زیادی برای نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۳ داشت که آخرین آن‌ها کانسپت AMG GT E Performance است. این کانسپت که با رنگ مشکی و قرمز به نمایش درآمده، پیش‌نمایش نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار است. به نظر نمی‌رسد این کانسپت به‌جز پورت شارژ روی سپر عقب تفاوت ظاهری دیگری با AMG GT معمولی داشته باشد. البته در این کانسپت شاهد رنگ مشکی هستیم که تمام قسمت جلو ازجمله چراغ‌ها را پوشانده و با بال عقب سفارشی و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای طلایی پشت رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی هستیم.

قوای محرکهٔ این نسخه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است. مرسدس فعلاً خروجی این قوای محرکه را اعلام نکرده اما همین سیستم در GT63 S E Performance چهاردر ۸۴۳ اسب بخار قدرت و در S63 E Performance پرچم‌دار ۸۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این یعنی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی AMG GT جدید از نسخهٔ بلک سریز نسل قبلی با ۷۳۰ اسب بخار قدرت بسیار قوی‌تر خواهد بود.

معرفی مرسدس AMG GT کانسپت، پیش‌نمایش نسخه هیبرید ۸۰۰ اسب بخار

نسل دوم AMG GT که تنها چند هفته پیش در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شد هم در مونیخ به نمایش درآمده است. این ماشین فعلاً فقط در دو نسخهٔ V8 عرضه می‌شود که شامل GT55 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. نمونه‌ای که در مونیخ به نمایش درآمده، به رنگ آبی مات با تریم مشکی براق، قطعات فیبر کربنی و کالیپرهای ترمز زردرنگ است و در داخل هم از تودوزی چرمی سفید و فیبر کربن روی فرمان و کنسول مرکزی بهره می‌برد.

معرفی نسخه‌های E Performance نشان می‌دهد که AMG فعلاً موتور V8 را کنار نمی‌گذارد و برای بقا و افزایش قدرت، سیستم هیبریدی به آن اضافه می‌کند. تنها نقطه‌ضعف سیستم پلاگین‌هیبریدی افزایش وزن است و به همین دلیل AMG GT جدید از نسل قبلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. درهرحال، انتظار می‌رود در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ هیبریدی برای رودستر AMG SL هم ارائه شود. فعلاً مشخص نیست که مرسدس این مدل‌های E Performance جدید را چه زمانی معرفی خواهد کرد اما انتظار می‌رود این کار در سال ۲۰۲۴ صورت گیرد.

معرفی مرسدس AMG GT کانسپت، پیش‌نمایش نسخه هیبرید ۸۰۰ اسب بخار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا