معرفی مرسدس E53 AMG واگن، استیشن اسپرت با 612 اسب بخار

معرفی مرسدس E53 AMG واگن، استیشن اسپرت با 612 اسب بخار
مرسدس E53 AMG استیشن با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ پلاگینهیبریدی و حداکثر ۶۱۲ اسب بخار قدرت راهی بازار آمریکا میشود.
بازار استیشنهای اسپرت در آمریکا داغتر میشود زیرا پسازاینکه بامو M5 تورینگ اوایل سال جاری راهی بازار این کشور شد، حالا مرسدس هم E53 واگن را برای بازار آمریکا معرفی کرده است. این استیشن اسپرت مثل همتای اروپایی خود روی رینگهای ۲۰ اینچی قرار گرفته درحالیکه نمونههای ۲۱ اینچی هم در قالب پکیجهای مختلف AMG قابل سفارش خواهد بود.
در داخل خودرو همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۴.۴ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی مشابه E کلاس استیشن معمولی را میبینیم که با سیستم صوتی برمستر فراگیر با ۱۷ بلندگو همراه است درحالیکه آپشنهایی مثل صندلیهای AMG پرفورمنس، چرم ناپا و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو هم قابل سفارش خواهد بود.
E53 از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو، یک پکیج باطری ۲۸.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ادغام شده است. مجموع خروجی این سیستم ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است که خودرو را ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت خودرو هم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
اگر این اعداد کافی نباشد، خریداران میتوانند پکیج AMG داینامیک پلاس را سفارش دهند که حالتی بنام ریس استارت را اضافه میکند و قدرت را به ۶۱۲ اسب بخار افزایش میدهد. به لطف این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو به ۳.۸ ثانیه میرسد و محدودیت حداکثر سرعت به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. این نسخه به دستهموتورهای فعال، دیفرانسیل لغزش محدود عقب، غربیلک فرمان چرمی AMG پرفورمنس و ترمزهای کامپوزیتی با کالیپرهای قرمز هم مجهز است. هردو نسخهٔ E53 بهصورت استاندارد از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق AMG راید کنترل با کمکفنرهای تطبیقی هم بهره میبرند.
مرسدس برای E53 استیشن نسخهٔ ویژهای بنام ادیشن وان را هم تدارک دیده که از رنگ بیرونی منحصربهفرد خاکستری آلپین با گرافیک AMG، رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شده، تریم متمایز داخلی و مجموعهای گسترده از امکانات استاندارد بهره میبرد. هرچند مرسدس هنوز قیمت و زمان و عرضهٔ E53 AMG واگن در آمریکا را اعلام نکرده ولی انتظار میرود چند هزار دلار گرانتر از E53 سدان باشد که قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری دارد؛ بنابراین، استیشن جدید مرسدس به میزان قابلتوجهی از رقبای خود یعنی آئودی RS6 آوانت با قیمت پایهٔ ۱۲۶,۶۰۰ دلار و بامو M5 تورینگ با قیمت پایهٔ ۱۲۱,۵۰۰ دلار ارزانتر خواهد بود.