هاست پرسرعت
خودرو

معرفی نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشن‌های بیشتر

معرفی نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشن‌های بیشتر

دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید با پیشرانهٔ EFP معرفی شده که ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و از آپشن‌های بیشتری مثل سنسور نور و باران بهره می‌برد.

ایران‌خودرو نسخهٔ جدیدی از دنا پلاس توربو اتوماتیک را با آپشن‌های بیشتر و پیشرانهٔ قوی‌تر معرفی کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ جدید EFP مجهز شده که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 محسوب می‌شود. این موتور که با نام EF7 پلاس هم شناخته می‌شود و حالا برای اولین بار در نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک معرفی شده است، در قسمت‌های میل‌لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون‌ها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنک‌کننده و… تغییراتی را تجربه کرده است. این موتور همچنین به سیستم دوگانهٔ زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز شده است.

معرفی نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشن‌های بیشتر

به لطف این تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری EFP حالا حدود ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا قوی‌ترین پیشرانهٔ داخلی لقب گیرد. این اعداد نسبت به موتور EF7 توربو که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد، ۱۵ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر افزایش داشته‌اند. به گفتهٔ ایران‌خودرو، این افزایش خروجی با کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی و همین‌طور بهبود دوام پیشرانه همراه بوده است. گفته شده مصرف سوخت ترکیبی موتور EFP در دنا پلاس به‌صورت ترکیبی به ۶.۸ لیتر رسیده که حدود یک لیتر از نسخهٔ قبلی این موتور کمتر است. پیشرانهٔ جدید ایران‌خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و سازگاری بیشتری با شرایط سوخت و آب‌وهوای ایران دارد.

معرفی نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشن‌های بیشتر

ایران‌خودرو تولید نسخه‌های دیگر موتور EFP شامل تنفس طبیعی بنزینی، پایه گازسوز تنفس طبیعی و پایه گازسوز توربو را هم در برنامه دارد. این شرکت قصد دارد از سال آینده به‌تدریج تولید موتور EF7 را کاهش داده و EFP را جایگزین آن کند. این موتور علاوه بر دنا پلاس و سورن پلاس، قرار است در نسخه‌های جدید تارا و همین‌طور کراس‌اوور ری‌را هم مورداستفاده قرار گیرد. نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک که هم‌اکنون معرفی شده اما علاوه بر تجهیز به این موتور، به چند آپشن جدید شامل سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید هم مجهز شده است. علاوه بر این، قرار است در آینده سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها هم به لیست تجهیزات این خودرو افزوده شود.

معرفی نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک با پیشرانه EFP و آپشن‌های بیشتر

لیست تجهیزات نسخهٔ کنونی دنا پلاس توربو اتوماتیک شامل مواردی مثل چهار ایربگ، فرمان برقی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی با راهنما، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سانروف، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و دی‌لایت می‌شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا