هاست پرسرعت
خودرو

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

هوندا در این خودرو سیستم هیدروژنی پیل سوختی را با قابلیت شارژ پلاگین و پکیج باطری بزرگ ترکیب کرده است که امکان پیمودن ۴۷ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

هوندا نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور CR-V را با قوای محرکهٔ نوآورانه‌ای معرفی کرده است. این نسخه که eFCEV نام دارد، اولین خودرو در بازار آمریکا محسوب می‌شود که سیستم هیدروژنی پیل سوختی را با قابلیت شارژ پلاگین و پکیج باطری بزرگ ترکیب کرده است. این خودرو از یک موتور الکتریکی در جلو استفاده می‌کند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط سیستم پیل سوختی با مخزن هیدروژن ۴.۳ کیلوگرمی و پکیج باطری ۱۷.۷ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که امکان پیمودن ۴۷ کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی فراهم می‌کند.

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

شعاع حرکتی کلی خودرو هم با شارژ کامل باطری و مخزن پر هیدروژن به ۴۳۵ کیلومتر می‌رسد که هرچند شاید رقم زیادی به‌حساب نیاید اما ویژگی برجستهٔ CR-V eFCEV قابلیت اتصال به منبع برق بیرونی است که نیاز به زیرساخت ضعیف هیدروژن را به حداقل می‌رساند. وقتی بدانیم با تعطیل شدن شبکهٔ جایگاه‌های هیدروژن شرکت شل در کالیفرنیا هم‌اکنون در کل این ایالات فقط ۴۸ جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن وجود دارد، این قابلیت جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. به گفتهٔ هوندا، سیستم پلاگین‌هیبریدی با برد ۴۷ کیلومتری برای رانندگی‌های شهری مناسب خواهد بود درحالی‌که برای سفرهای طولانی‌تر سیستم هیدروژنی وارد عمل می‌شود. این سیستم هیدروژنی با همکاری جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است.

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

یکی دیگر از ویژگی‌های CR-V eFCEV قابلیت شارژ دوطرفه است که از طریق یک پریز برق ۱۱۰ ولتی با حداکثر ۱۵۰۰ وات برق، می‌تواند انرژی موردنیاز هر نوع لوازم برقی، تجهیزات پیک‌نیک و لوازم‌خانگی کوچک را تأمین کند. علاوه بر ارائهٔ این قوای محرکهٔ غیرمتعارف، مهندسان روی شاسی و سیستم تعلیق CR-V eFCEV هم کار کرده‌اند تا با وزن بیشتر نسبت به نسخه‌های بنزینی و هیبریدی مطابقت پیدا کند.

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

این نسخه در ظاهر نیز با چند ویژگی منحصربه‌فرد از دیگر انواع CR-V متمایز شده است. بازطراحی سپر جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ باریک، لنز شفاف چراغ‌های عقب و نشان e:FCEV روی در صندوق ازجملهٔ این ویژگی‌ها هستند. درگاه شارژ برق خودرو روی گلگیر جلو نصب شده درحالی‌که درگاه سوخت‌گیری هیدروژن روی گلگیر عقب جای گرفته است. CR-V eFCEV صرفاً در تیپ بالا ردهٔ تورینگ ارائه می‌شود که به‌صورت استاندارد با امکانات کاملی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم گوشی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، در صندوق برقی خودکار، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و… ارائه می‌شود.

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

CR-V eFCEV در مرکز تولید پرفورمنس هوندا در اوهایو تولید می‌شود. این خودرو از اواخر امسال برای اجاره در کالیفرنیا ارائه خواهد شد. طبق گزارش‌های قبلی، کراس‌اوور هیدروژنی پلاگین‌هیبریدی هوندا در ژاپن هم عرضه خواهد شد.

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا