معرفی هیوندای بایون ۲۰۲۴ با ظاهر جدید و تجهیزات بیشتر
معرفی هیوندای بایون ۲۰۲۴ با ظاهر جدید و تجهیزات بیشتر
نسخهٔ فیسلیفت کراساوور کوچک هیوندای بایون با طراحی جدید دماغه و امکانات استاندارد بیشتر در داخل راهی بازار اروپا خواهد شد.
کراساوور کوچک هیوندای بایون تنها سه سال پیش به بازار آمد و حالا یک بهروزرسانی جزئی را تجربه کرده است. شاید تشخیص تغییرات ظاهری این خودرو کمی دشوار باشد زیرا بایون همچنان طراحی کلی قبلی را حفظ کرده و طراحان هیوندای سعی کردهاند با تغییراتی نهچندان بزرگ، نمای جذابتری به آن ببخشند. مثل قبل، دیلایتهای باریکی همچنان در بالای دماغهٔ خودرو به چشم میخورند اما این دیلایتها مثل محصولات جدید هیوندای حالا توسط یک نوار LED باریک به هم متصل شدهاند.
علاوه بر این، تغییرات ظریفی هم در سپر جلو صورت گرفته و جلوپنجرهٔ ذوزنقهای عریض جدیدی با پلاستیکهای سیاه در طرفین را جایگزین طراحی قبلی کرده است. در قسمت عقب نیز همین داستان جریان دارد و شاهد تغییراتی جزئی هستیم که شامل بازطراحی سپر با پلاستیک سیاه کمتر و چراغهای دندهعقب جدید در طرفین میشود. ارائهٔ چهار رنگ بیرونی جدید هم تکمیلکنندهٔ تغییرات ظاهری بایون ۲۰۲۴ هستند.
کابین بایون به لطف صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی که در برخی بازارها بهصورت استاندارد ارائه میشد، کاملاً مدرن به نظر میرسید اما نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی استاندارد ۸ اینچی نسبتاً کوچک بود هرچند که با پرداخت هزینهٔ اضافی امکان سفارش نمونهٔ بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی وجود داشت. حال برای مدل ۲۰۲۴، نمایشگر لمسی بزرگتر بهصورت استاندارد در تمام تیپها ارائه میشود و صفحه آمپر هم در تمام بازارها دیجیتالی خواهد بود. علاوه بر این، سیستم ناوبری هم حالا از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار خواهد بود.
هیوندای به پیشرانههای بایون جدید اشارهای نکرده که این یعنی احتمالاً همان موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ قبلی بدون تغییر ارائه خواهد شد. این پیشرانه در دو سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است که اولی ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه دومی ۱۲۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد اما گشتاور آن تغییری ندارد.
هوندای همچنین هنوز قیمت یا زمان عرضهٔ بایون ۲۰۲۴ در اروپا را هم اعلام نکرده است اما قیمت نسخهٔ کنونی از ۲۱,۵۷۰ پوند آغاز میشود و انتظار میرود نسخهٔ جدید با این بهروزرسانی جزئی، افزایش قیمت چندانی نداشته باشد.
مجله خبری gsxr