هاست پرسرعت
خودرو

معرفی پورشه تایکان 2025 کراس توریسمو و توربو S؛ صفر تا صد 2/3 ثانیه

معرفی پورشه تایکان 2025 کراس توریسمو و توربو S؛ صفر تا صد 2/3 ثانیه

مدل جدید تایکان تغییر چهره و بهبود فنی، خواهد داشت تا در نسخه‌ی توربو S قوی‌تر از ۹۱۸ باشد. سدان برقی پورشه، افزایش قیمت نسبت به مدل فعلی نیز ارایه خواهد کرد.

اولین تایکان، سال ۲۰۱۹ معرفی شد تا نخستین خودروی تمام الکتریکی پورشه باشد. این محصول، خیلی زود به محصولی پرفروش تبدیل شد و قابلیت‌های عالی برای رانندگی شهری و پیست را نشان داد.

تایکان جدید، چراغ‌های متفاوت از نسخه‌ی اولیه دارد. همچنین، فرم بدنه با گوشه‌های تیز در نزدیکی چراغ، حذف شده است. طراحان پورشه برای سپر این خودرو نیز تغییراتی لحاظ کرده‌اند تا ضمن کاهش اندازه‌ی حفره‌های طرفین، حالت ساده و مینیمال تایکان، بیش از پیش، تاکید شود. در نمای پشت، تفاوت مهمی بین مدل ۲۰۲۵ و ۲۰۲۴ نیست، اما پیوستگی نور قرمز رنگ چراغ‌های عقب، اضافه شده است.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای ترکیبی

پورشه معمولا برای فیس‌لیفت محصولاتش، زحمتی نمی‌کشد. در عوض، بهبود فنی و کیفیت رانندگی را آنچنان به سرانجام می‌رساند که مشتریان برای پیش‌خرید یک خودروی جدید، لحظه شماری کنند. با این شرایط، تایکان ۲۰۲۵ نیز تفاوت قابل توجه نسبت به مدل قبلی خواهد داشت.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای جانبی

موتورهای برقی، بهینه‌سازی نشده و نمونه‌های کاملا جدید هستند که قدرت بیشتر با وزن کمتر فراهم می‌کنند. جزئیات کامل از عملکرد این پیشرانه‌ها هنوز مشخص نیست اما نسخه‌ی پایه با سیستم محرک عقب، ۴۸۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت و نسبت به قبل، حدود ۸۰ اسب بخار قوی‌تر خواهد بود.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای جلو

تغییر فنی برای تایکان توربو S چشمگیرتر است. در گذشته، قوی‌ترین تایکان با قدرت ۷۵۰ تا ۷۶۰ اسب بخار تولید می‌شد اما در سال ۲۰۲۵ همراه ۹۳۸ اسب بخار عرضه خواهد شد. این آمار، ۲۳ درصد افزایش قدرت را نشان می‌دهد. همچنین سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تایکان توربو S جدید، ۲/۳ ثانیه خواهد بود تا ۰/۲ ثانیه بهبود یابد.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای پشت گرن توریسمو

باتری‌های تایکان جدید هم، افزایش شعاع حرکتی فراهم خواهند کرد. ظرفیت عملیاتی برای نسخه‌ی پایه، ۸۳/۶ کیلووات ساعت خواهد بود. گران‌ترین مدل هم، باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت خواهد داشت که در عمل ۹۸/۶ کیلووات ساعت ارایه خواهد کرد. سیستم بازیافت انرژی که در خودروی قبلی، ۲۹۰ کیلووات قدرت داشت، حالا به ۴۰۰ کیلووات رسیده است. با این شرایط، می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزان‌ترین تایکان، شعاع حرکتی ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر داشته باشد و نسخه‌های گران‌تر، بتوانند نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر با یک شارژ، طی کنند.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای داخلی

مهندسان پورشه، سیستم‌های کمک راننده، کنترل کشش و حتی تایرهای خودرو را بهینه‌سازی کرده‌اند. مدل ۲۰۲۵ فشار جانبی ۰/۴۹۶ جی برای مانورهای سریع را تحمل می‌کند؛ درحالی‌که تایکان ۲۰۲۴ با تایرهای سفارشی تا ۰/۳ جی کاربرد داشت. جزئیات آیرودینامیک، سیستم‌های خنک‌کننده و کنترل حرارت هم، نقش مهمی در بهبود شعاع حرکتی و کیفیت رانندگی تایکان ۲۰۲۵ خواهند داشت.

پورشه تایکان 2023 جدید نمای صندلی

مشتریان پرتعداد و پیشرفت فناوری‌ها به پورشه اجازه می‌دهند افزایش قیمت برای تایکان جدید لحاظ کند. ارزان‌ترین نمونه، ۹ هزار دلار گران‌تر از تایکان ۲۰۲۴ خواهد بود و آستانه قیمت ۱۰۱ هزار دلار خواهد داشت. گران‌ترین مدل با بدنه‌ی کراس توریسمو (شوتینگ بریک) و تجهیزات فنی توربو S، به قیمت ۲۱۴ هزار دلار فروخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا