هاست پرسرعت
خودرو

معرفی چهار محصول جدید فیسکر؛ از کوپه ۱۰۰۰ اسب بخار تا رقیب سایبرتراک

معرفی چهار محصول جدید فیسکر؛ از کوپه ۱۰۰۰ اسب بخار تا رقیب سایبرتراک

فیسکر چهار خودروی جدید شامل پیکاپ آلاسکا، کوپهٔ چهاردر رونین، کراس‌اوور ارزان‌قیمت پیر و کراس‌اوور اوشن با پکیج آفرودی را معرفی کرده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

فیسکر طی مراسمی از همهٔ محصولات آیندهٔ خود رونمایی کرده است. این شامل چهار خودرو می‌شود که قرار است تا سال ۲۰۲۶ به تولید برسند. کانورتیبل چهاردر رونین، کراس‌اوور شهری پیر و پیکاپ آلاسکا محصولات کاملاً جدید فیسکر هستند درحالی‌که برای شاسی‌بلند اوشن هم یک پکیج آفرود بنام Force E ارائه شده است. در این مراسم فیسکر پذیرش سفارشات خرید برای محصولات جدید خود را آغاز و قیمت حدودی آن‌ها را اعلام کرده است. در ادامه به بررسی این خودروهای الکتریکی می‌پردازیم.

معرفی چهار محصول جدید فیسکر؛ از کوپه ۱۰۰۰ اسب بخار تا رقیب سایبرتراک

رونین

هیجان‌انگیزترین محصول آیندهٔ فیسکر کوپهٔ اسپرت رونین است که پرچم‌دار این شرکت خواهد بود و در تعداد محدودی از سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد. ارتفاع کوتاه، کاپوت کشیده و گلگیرهای عقب برجسته این ماشین حال و هوای فیسکر کارما را تداعی می‌کنند ولی رونین به سقف کانورتیبل فیبر کربنی مجهز است و درهای عقب آن عکس بازشو هستند. این ماشین در داخل هم فضای پنج‌نفرهٔ لوکس و پیشرفته‌ای دارد. رونین به قوای محرکهٔ سه موتوره چهارچرخ محرک مجهز است که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خودرو را در حدود ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین برای این کوپهٔ لوکس برد ۹۶۰ کیلومتری وعده داده شده است. قیمت رونین از ۳۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود و هم‌اکنون امکان رزرو آن با پرداخت ۲ هزار دلار وجود دارد.

آلاسکا

پیکاپ آلاسکا برای رقابت با فورد F150 لایتنینگ و تسلا سایبرتراک به بازار خواهد آمد. این مدل از همان معماری FT31 مشترک با کراس‌اوور اوشن استفاده می‌کند. فیسکر این خودرو را سبک‌ترین پیکاپ الکتریکی جهان و فراری پیکاپ‌ها توصیف کرده است. هدف آلاسکا این است که هم یک خودروی سواری اسپرت روزانه باشد و هم یک پیکاپ کاربردی انعطاف‌پذیر. بدین منظور، فیسکر در این پیکاپ ویژگی‌های کاربردی جالبی تعبیه کرده است مثل اتاق بار قابل‌افزایش که طول آن می‌تواند از ۱۳۷ سانتی‌متر به ۲۲۸ سانتی‌متر و ۲۸۰ سانتی‌متر برسد. همچنین پانل کابین و اتاق بار هم می‌تواند پایین برود و امکان دسترسی به اتاق بار را از داخل کابین فراهم کند. فیسکر آلاسکا در سال ۲۰۲۵ با قیمت پایهٔ ۴۵,۴۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و هم‌اکنون می‌توان آن را با ۲۵۰ دلار رزرو کرد.

پیر

این یک کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه است که برای شهر طراحی شده است. پیر که خودرویی تولید انبوه خواهد بود، روی پلت‌فرم SLV-1 ساخته شده و بدنه‌ای جمع‌وجور و هندلینگ اسپرتی دارد. به گفتهٔ فیسکر، این کراس‌اوور با کابین ماژولار شش‌نفرهٔ جادار، طراحی منحصربه‌فرد درب صندوق و برخورداری از صندوق بار جلو، نسبت به‌اندازهٔ خود بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین این خودرو فرایند تولید خاصی خواهد داشت که کاهش ۳۵ درصدی قطعات را نسبت به رقبا به دنبال دارد. این کار باعث شده قیمت پایهٔ پیر به زیر ۳۰ هزار دلار (به‌طور دقیق ۲۹,۹۰۰ دلار) برسد. این کراس‌اوور الکتریکی اواسط سال آینده در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود.

اوشن با پکیج آفرود Force E

هرچند رونمایی از محصولات جدید اتفاق اصلی مراسم فیسکر بود اما این شرکت کراس‌اوور اوشن را هم فراموش نکرده و پکیج آفرودی Force E را برای آن ارائه کرده است.
معرفی چهار محصول جدید فیسکر؛ از کوپه ۱۰۰۰ اسب بخار تا رقیب سایبرتراک
Force E برای نسخه‌های اولترا و اکستریم AWD اوشن قابل سفارش خواهد بود و خریداران می‌توانند یا از ابتدا آن را به‌عنوان یک آپشن سفارش دهند و یا بعداً در قالب یک پکیج جدا خریداری کنند. این پکیج شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۳۳ اینچی، سیستم تعلیق ارتقاءیافته با کمک‌فنرهای جدید، فاصلهٔ بیشتر از زمین و صفحات محافظ در جلو، عقب و زیر بدنه می‌شود. این پکیج در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

تماشای فیلم کامل مراسم فیسکر با مدت زمان یک ساعت و ۲۰ دقیقه

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا