معرفی یونیماگ U219 Low، نسخهای جدید با ارتفاع کمتر

معرفی یونیماگ U219 Low، نسخهای جدید با ارتفاع کمتر
مرسدس نسخهای جدید از یونیماگ را با نام U219 Low معرفی کرده که با ارتفاع کمتر، بارگیری را آسانتر کرده و برای کارهای ساختمانی و شهری مناسب است.
یونیماگ به لطف محورهای پورتال، اوورهنگهای کوتاه و فاصله از زمین فوقالعاده، یکی از توانمندترین خودروهای آفرود جهان محسوب میشود اما این ارتفاع زیاد همیشه مزیت نیست. به همین دلیل، بخش کامیونهای ویژه مرسدس بنز نسخه جدیدی با ارتفاع کمتر معرفی کرده است که یونیماگ U219 Low نام دارد. البته، این یونیماگ جدید یک کامیون اسپرت کمارتفاع نیست و کاملاً بر کارایی تمرکز دارد. با کاهش ارتفاع، مرسدس بارگیری و تخلیه را آسانتر کرده که برای کارگاههای ساختمانی و وظایف شهری مفید است. در این محیطها، کارگران نیاز به دسترسی سریع به مواد سنگین مانند شن و ماسه دارند و این نسخه کمارتفاع در چنین شرایطی کاربردیتر است.
یونیماگ U219 Low بر اساس مدل پایه یونیماگ با فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلیمتر ساخته شده و تغییرات متعددی برای کاهش ارتفاع تجربه کرده است. شاسی کامیون ۴۰ میلیمتر پایینتر آمده اما تغییر اصلی در پلتفرم عقب صورت گرفته که ۲۰۰ میلیمتر پایینتر قرار گرفته و به قاب شاسی نزدیکتر شده است. این تغییرات منجر به ارتفاع لبه بارگیری کمتر از ۱.۲ متر شده که برای استانداردهای یونیماگ بسیار پایین است. برای مقایسه، یونیماگ استاندارد U219 فاصله از زمین ۳۴۰ میلیمتری دارد، درحالیکه این عدد در نسخه Low به ۳۰۰ میلیمتر رسیده است. بااینحال، همچنان یک نردبان جمعشونده در درب عقب برای مواقعی بالا رفتن سخت باشد تعبیه شده است.
اتاق بار توسط Eggers Fahrzeugbau GmbH ساخته شده و از سه طرف بازشو است. این اتاق بار ۲,۲۲۰ میلیمتر طول و ۲,۱۰۰ میلیمتر عرض دارد و دیوارههای جانبی و جلویی آن برای نیازهای مختلف کاری قابل تنظیم هستند. با وجود کاهش ارتفاع، این کامیون همچنان حداکثر وزن مجاز ۱۰ تن مدل استاندارد U219 را حفظ کرده است. برای چرخها، این کامیون میتواند به لاستیکهای ۲۹۵/۶۰ یا ۲۷۵/۷۰ مجهز شود که بسته به نیاز، برای آفرود یا جاده مناسب هستند. طراحی و ویژگیهای فنی بدون تغییر باقی ماندهاند و همچنان از محورهای پورتال با فنرهای پیچشی مشابه نسخه استاندارد، استفاده میکند.
زیر کاپوت، یک موتور دیزلی ۵.۱ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که ۱۸۸ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به سیستم چهارچرخ محرک دائمی متصل است. در داخل کابین، یونیماگ U219 Low به سیستم عملیاتی Uni-Touch مجهز است که شامل یک صفحهنمایش لمسی برای اکثر عملکردها و گزینهای برای جوی استیک چندمنظوره میشود. نسل فعلی یونیماگ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و با کابینهای بازطراحیشده و پیشرانههای جدید، همچنان طیف گستردهای از پیکربندیها را برای سناریوهای کاری مختلف ارائه میدهد.