هاست پرسرعت
بازی

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

زمانی که فکر می‌کنید به نقطه‌ی پایان این بازی ها رسیده‌اید، محتویات جدیدی در دسترس شما قرار می‌گیرند که تجربه‌ی آن‌ها را در راند دوم دلچسب‌تر می‌کند.

بازی‎هایی وجود دارند که دلمان می‌خواهد پس از به پایان رساندن آن‌ها، وارد راند دوم شده و باری دیگر آن‌ها را تجربه کنیم. برخی از عناوین در این زمینه کمک‌حال گیمرها هستند و به اندازه‌ی کافی بهانه برای انجام این امر فراهم می‌کنند. این بهانه‌ها می‌تواند حالت New Game Plus (و محتوایی که منحصراً به آن گره خورده است)، مسیرهای جدید و پایان‌های پنهان باشند. در ادامه به معرفی 13 بازی که تجربه‌ی بهتری در راند دوم خود ارائه می‌کنند، خواهیم پرداخت.

Bastion

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

بازی Bastion پس از اتمام، بخش New Game Plus خود را در دسترس گیمرها قرار می‌دهد. این بخش عملکرد مشابهی نسبت به بخش +NG اکثریت بازی‌های ویدیویی دارد و در آن می‌توان به تمامی ارواح به دست آمده، اسلحه‌ها، مراحل، آیتم‌ها و ارتقاهای کسب شده در دور اول تجربه‌ی بازی دسترسی داشت. اما نکته‌ای که تجربه‌ی مجدد Bastion پس از اتمامش را خاص و منحصر به فرد می‌کند، داستان آن است. با شروع مجدد بازی با انتخاب گزینه‌ی Restoration، راوی داستان این بازی یعنی Rucks در میان صحبت‌هایش به رخ دادن یک دژاوو اشاره می‌کند. وی چنین احساس می‌کند که گویی پیش‌تر این داستان را شنیده است.

از طریق این بخش می‌توانید به مرحله‌ی Stranger’s Dream نیز دسترسی پیدا کنید. در این مرحله موجی از دشمنان به سمت شما سرازیر خواهند شد و البته، Rucks جزئیات بیشتری از دنیای بازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

NieR: Automata

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

تجربه‌ی مجدد این بازی تا حدودی حالتی مشابه به New Game Plus را در اختیار شما قرار می‌دهد، چرا که از طریق این بخش می‌توانید از اسلحه‌های به دست آمده و ارتقاهای گذشته‌ی خود بهره ببرید. اما در این بین، مسیرهای جدید هستند که تفاوت‌ها را شکل می‌دهند. لازم به ذکر است که درک پیچیدگی‌های جهان NieR: Automata نیازمند تجربه‌ی آن خواهد بود و بعید است که بتوانید از طریق مطالعه‌ی این بخش دقیقاً متوجه کم و کیف موضوع شوید.

به هر ترتیب، شما در این حالت به‌عنوان 9S به تجربه‌ی بازی می‌پردازید و بسیاری از رویدادهای مشابه را با به همراه داشتن توانایی‌ها و محتویات داستانی جدید از مسیر A تجربه می‌کنید. مسیر C که به شکل جدی در حال شکل دادن به داستان است، به طور متناوب بین A2 و 9S تغییر کرده و شما را به پایان‌های متفاوتی وصل می‌کند. همچنین، از نظر محتویات جدید، موارد زیادی برای کسب کردن در راند دوم تجربه‌ بازی وجود دارد.

تبلیغات

Elden Ring

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

همانند دیگر ساخته‌های استودیوی فرام سافتور (From Software) یعنی بازی‌های Dark Souls و Bloodborne، دومین راند تجربه‌ی Elden Ring از طریق حالت New Game Plus، این فرصت را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد تا با بیلد جدید به سراغ مبارزه با دشمنان سرسخت‌تر بروند. همچنین، این حالت فرصت آزمودن طیف گسترده‌تری از اسلحه‌ها و مهارت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

Nioh 2

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

حالت New Game Plus در بازی Nioh 2 به پنج بخش مختلف تقسیم می‌شود. با شروع این حالت برای اولین بار با Dream of the Samurai روبرو خواهید شد و در راند پنجم بازی نیز در نهایت به Dream of the Nioh خواهید رسید. هر چرخه‌ی New Game Plus در این بازی مکانیک‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند و ماموریت‌های فرعی بیشتری را در دسترس شما قرار می‌دهد. در مجموع، حتی پیش از این که بخواهید به سراغ تجربه‌ی بسته‌های‌الحاقی پرتعداد Nioh 2 بروید، چیزهای زیادی برای تجربه کردن در این بازی وجود دارد.

The Legend of Zelda

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

به لطف این موضوع که The Legend of Zelda تنها نیمی از حافظه‌ی کارتریج خود را اشغال می‌کرد، بخشی به نام Second Quest نیز برای آن در نظر گرفته شد. پس از اتمام این بازی می‌توان با وارد کردن نام ZELDA به عنوان نام‌کاربری به این بخش دسترسی پیدا کرد. این بخش از بازی تغییراتی در دانجن‌ها و محل قرارگیری آیتم‌ها اعمال می‌کند و حتی درجه‌ی سختی بازی را افزایش خواهد داد.

CrossCode

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

حالت New Game Plus در بازی CrossCode امکانات بیشتری نسبت به حالت‌های مشابه در بازی‌های دیگر در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در حقیقت، علاوه بر انتقال پیشرفت‌ها، اسلحه‌ها و موارد این چنینی، می‌توان حالت +NG را در این بازی کاملاً شخصی‌سازی نمود. درجه‌ی سختی بازی در این حالت با جزئیات بیشتری می‌تواند دستخوش تغییرات شود و حتی قادر خواهید بود تا میزان EXP و Creditها را دو یا چهار برابر کنید.

Oxenfree

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

بازی دیگری که به طرز ماهرانه‌ای حالت New Game Plus خاص خود را تعریف می‌کند، Oxenfree است. پس از اتمام این بازی متوجه پایان‌های متفاوتی خواهید شد که در آن‌ها برخی از شخصیت‌ها نجات یافته، و برخی دیگر قربانی می‌شوند. اما حتی اگر از جزیره خارج شوید، زمان در حال سپری شدن است و بنابراین با شروع بخش New Game Plus در این بازی می‌توانید قبل از سوار شدن بر کشتی و حرکت به سوی جزیره، به قهرمان داستان بازی یعنی الکس که در گذشته است پیام ارسال کنید. راند دوم این بازی با تفاوت‌های ظریف و پایانی جدید، دلیل کافی برای تجربه‌ی مجدد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Borderlands 2

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

پس از به اتمام رساندن بازی Borderlands 2 همچنان محتویات بی‌شماری از جمله بسته‌های‌الحاقی پرتعداد و حالت Hunter Mode در اختیار شما قرار می‌گیرد. در واقع، حالت Hunter Mode در این بازی همان New Game Plus مرسوم است که از طریق آن می‌توان تمامی ارتقاها و اسلحه‌های خود را به راند دوم تجربه‌ی بازی منتقل کرد. پس از ورود به این حالت با دشمنان سرسخت‌تر و لوت‌های بهتر مواجه خواهید شد. همچنین، 10 سطح Overpower یا OP برای گرایند کردن نیز وجود دارد که باعث می‌شود تا با دشمنان بسیار سرسخت و لوت‌های بیشتری روبه‌رو شوید.

No Man’s Sky

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

پس از رسیدن به مرکز کهکشان در بازی No Man’s Sky، می‌توانید به کاوش ادامه دهید یا به یک مکان جدید سفر کنید. سپس، با تمام تجهیزات خود باید شروع به کار کنید و به تعمیر آن‌ها بپردازید. چیزی که این موضوع را جالب می‌کند این است که 255 کهکشان منحصر به فرد در این بازی وجود دارد که هر کدام دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی هستند. در حالی که این بازی در زمان عرضه‌ی خود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، پشتیبانی عالی استودیوی توسعه‌دهنده و افزودن محتوای فراوان به آن، باعث شد تا با عنوانی ارزشمند روبه‌رو باشیم.

Resident Evil 2

فیلم رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید (Resident Evil: Welcome to Raccoon City)

هم نسخه‌ی اصلی و هم نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 2 بهانه‌های جالبی برای تجربه‌ی مجدد در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. اساساً، هر زمان که لئون یا کلیر را انتخاب کنید، در تجربه‌ی اول خود از طریق مسیر A آن شخصیت به تجربه‌ی بازی خواهید پرداخت. پس از اتمام بازی با هر کدام از شخصیت‌ها، مسیر B را برای شخصیت دیگر باز خواهید کرد. بنابراین، تجربه‌ی مجدد بازی باعث خواهد شد تا در مکان‌های جدیدی با Mr.X مواجه شوید و حتی به آیتم‌های جدیدی دست پیدا کنید.

البته، تکمیل کردن بازی از طریق مسیر B هر یک از شخصیت‌ها، باعث باز شدن قفل پایان مخفی بازی خواهد شد و یک مسیر جداگانه به نام 4th Survivor برای هانک را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مسیر جدید علی‌رغم کوتاه بودن، همچنان سرگرم‌کننده است.

Resident Evil Village

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

سرعت بالای گیم‌پلی بازی Resident Evil Village باعث خواهد شد تا یک تجربۀ ساده و اکشن به ارمغان آید. پس از اتمام بازی نیز محتویات اضافی برای تجربه در دسترس هستند و همچنین چالش‌های مختلف بازی به شما اجازه می‌دهند تا به فعالیت‌هایی نظیر باز کردن قفل The Mercenaries بپردازید. از سوی دیگر، جذابیت اصلی تجربه‌ی مجدد بازی، دسترسی به اسلحه‌های قدرتمندی از جمله WCX و یا Dragoon و حتی Handcannon PZ است.

Persona 5 Royal

معرفی 13 بازی که در راند دوم تجربه بهتری را ارائه می‌کنند

ساختار بازی‌های مجموعه‌ی Persona باعث می‌شود تا در راند اول نتوانید تمامی محتویات آن را تجربه کنید. در نتیجه، حالت New Game Plus یکی از ملزومات اساسی این بازی قلمداد می‌شود و به گیمرهای خود کمک می‌کند تا این خلاء را پر کنند. همچنین، از طریق این بخش می‌توانید Social Stats خود را به همراه داشته باشید و زمان بیشتری برای ایجاد روابط اجتماعی جدیدتر و انجام فعالیت‌های بیشتر صرف کنید.


بازی‌های فوق از جمله عناوینی بودند که راند دوم آن‌ها حس تکرار نداشت و حتی می‌توانست جذاب‌تر باشد. به نظر شما چه بازی‌های دیگری می‌توانستند در فهرست ما جای بگیرند؟

mario.....77امینsauronمیام رو خطتPlaystation TAshen undead the bearerJin sakaimeysambامیر حسینmhab1581o0ashil0oHunTeR007IrNKurosداچ پلن دِر لیندsamulvahid gamerEl Diablo

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا