مقایسه Baldur’s Gate 3 روی PS5 و PC؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

مقایسه Baldur’s Gate 3 روی PS5 و PC؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

اثر نقش‌آفرینی تحسین شده‌ی استودیوی لاریان (Larian Studio)، یعنی عنوان Baldur’s Gate 3 هم‌اکنون روی PS5 در دسترس است و در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی این نسخه با نسخه‌ی PC بپردازیم.

بازی Baldur’s Gate 3 روی پلی استیشن ۵ دو حالت گرافیکی Quality و Performance را ارائه می‌دهد. از نظر تنظیمات، هر دو حالت تجربه مشابهی را ارائه می‌دهند و تفاوت تا حد زیادی به کیفیت و عملکرد تصویر بازمی‌گردد. در همین حال، در نسخه‌ی PC، امکان اجرای بازی در تنظیمات گرافیکی بالاتر و تجربه بصری بهتر نسبت به نسخه PS5 وجود دارد.

در بخش رزولوشن، نسخه‌ی پلی استیشن ۵ بازی Baldur’s Gate 3 با رزولوشن ۱۴۴۰p Native در حالت Quality اجرا می‌شود که سپس به ۴K ارتقا می‌یابد. در حالت Performance، به نظر می‌رسد که این بازی با وضوح پایین‌تر و احتمالاً در رزولوشن ۱۰۸۰p روی کنسول اجرا می‌شود. از سوی دیگر، نسخه PC می‌تواند کیفیت تصویر بسیار عالی را در ۴K Native در یک سیستم قدرتمند ارائه دهد.

نسخه PS5 بازی Baldur’s Gate 3 نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را در حالت Quality هدف قرار داده است و در حالت های عملکرد، نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار می‌دهد. با این حال، هیچ یک از حالت‌ها تجربه‌ی پایداری را ارائه نمی‌دهند. در حالت Quality، فریم بازی می‌تواند به زیر ۳۰ کاهش یابد و مشکلات مربوط به سرعت فریم را نشان می‌دهد. در حالت Performance، نرخ فریم بسیار ناپایدار است و حتی گاهی اوقات می‌تواند به زیر ۳۰ فریم در ثانیه کاهش یابد. با درگیر کردن VRR در تلویزیون‌های پشتیبانی شده می‌تواند لرزش قابل مشاهده را تا حدی کاهش دهد، اگرچه افت نرخ فریم به زیر ۴۸ فریم در ثانیه همچنان مشاهده می‌شود.

زمان بارگذاری در اکثر موارد در هر دو نسخه PS5 و PC قابل مقایسه است، اگرچه تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. زمان بارگذاری از منوی اصلی در هر دو نسخه حدود ۴۰ ثانیه طول می کشد. جایی که همه چیز متفاوت به نظر می‌سد، در مدت زمان بارگذاری از یک منطقه به منطقه دیگر است. در نسخه‌ی PS5، این قسمت حدود ۴۰ ثانیه طول می‌کشد، در حالی که در PC حدود ۱۰ ثانیه به طول می‌انجامد که نسبت به PS5 بسیار سریعتر است. با این حال، سفر سریع (Fast Travel) بین ایستگاه‌های بین راهی در یک منطقه، در هر دو نسخه به صورت فوری و آنی انجام می‌شود.

در مجموع اگر سیستم مناسبی برای اجرای Baldur’s Gate 3 دارید، نسخه‌ی PC در مجموع تجربه‌ی بهتری را برای شما ارائه می‌دهد و در وضعیت فعلی نمی‌توان تجربه‌ی نسخه‌ی PS5 را توصیه کرد.

منبع: Twistedvoxel

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل