مقایسه Starfield روی PC و Xbox Series X|S؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

مقایسه Starfield روی PC و Xbox Series X|S؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

سرانجام عنوان Starfield، آخرین ساخته‌ استودیوی Bethesda، برای PC و دو ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شد. در ادامه می‌توانید تفاوت گرافیکی این سه نسخه را مشاهده کنید.

بازی به شما تنها اجازه استفاده از یک مانیتور را روی کنسول‌های ایکس باکس می‌دهد، کیفیت گرافیکی بازی روی هر دو کنسول مشابه تنظیمات گرافیکی High روی PC است، با این تفاوت که نسخه‌ی S، جزئیات کمتری را در بخش، Draw Distance، پردازش سایه، Anisotropic Filtering، کیفیت بافت‌ها و post-processing نسبت به نسخه‌ی X به نمایش می‌گذارد. در نسخه‌ی PC نیز می‌توانید با قرار دادن تمامی تنظیمات روی کیفیت MAX، جزئیات بیشتری را در تمامی موارد نام برده دریافت کنید؛ اما در نهایت تغییرات چشمگیری را نسبت به دو نسخه‌ی ایکس باکس مشاهده نخواهید کرد.

در بخش کیفیت تصویری، ایکس باکس سری ایکس بازی را به صورت Native روی کیفیت ۱۴۴۰P اجرا می‌کند که با کمک FSR می‌تواند آن را تا ۴K افزایش دهد. سری اس نیز به صورت پیش‌فرض کیفیت بازی را تا ۹۰۰P کاهش می‌دهد که دوباره به کمک FSR می‌تواند آن را تا ۱۴۴۰P افزایش دهد.

https://dl.gsxr.ir/user2/video/2023/summer/y2mate.is%20-%20Starfield%20-%20Xbox%20Series%20S_X%20-%20PC%20-%20Graphics%20Comparison%20-%20Analista%20De%20Bits-UdfsQV8sW5w-720p-1693737755.mp4
دانلود ۷۲۰P
دانلود ۱۰۸۰P

Starfield در هر دو کنسول سری اس و ایکس با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا و در مواقع انگشت شماری، از این عدد بیشتر می‌شود. در صورتی که از یک PC با قطعات قدرتمند استفاده می‌کنید، نرخ فریم این بازی را می‌توانید به ۶۰ یا حتی بیشتر نیز برسانید. سرعت لود بازی روی PC با یک SSD NVME M2 نسبت به نسخه‌های کنسولی نیز بیشتر خواهد بود. با این حال، سرعت لود، روی سری ایکس از سری اس به مراتب بیشتر است.

در نهایت اگر به یک PC قدرتمند دسترسی دارید، برای بهترین تجربه ممکن در بخش کیفیت و فریم‌ریت بهتر است به سراغ آن بروید و اگر می‌خواهید به یک تجربه‌ی خوب کنسولی دست یابید، اجرای بازی روی ایکس باکس سری X بهترین انتخاب ممکن محسوب می‌شود.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل