هاست پرسرعت
بازی

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

چه سوالاتی باید در بازی God of War Ragnarok به آن‌ها پاسخ داده شود؟ با من همراه باشید تا به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

یکی از جذاب‌ترین لحظات برای مخاطبان یک اثر، وقتی است که دنباله‌ی آن بازی معرفی می‌شود و به طور مستقیم قرار است ماجراجویی‌های نسخه‌ی قبلی ادامه پیدا کرده و در این بین به سوالات بی‌پاسخ نسخه‌ی قبلی نیز پاسخ داده شود. معمولا سطح انتظارات از دنباله‌های مستقیم بسیار بالاست، خصوصا اگر نسخه‌ی قبلی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته باشد. این وصف حال کنونی بازی God of War Ragnarok است. پس از شرایط نه چندان جالبی این فرنچایز بعد از نسخه‌ی Ascension، مخاطبان انتظار یک بازگشت شکوهمندانه برای کریتوس افسانه‌ای را داشتند و این بازگشت بزرگ، که با تحول کامل داستان، Setting، مبارزات و ساختار بازی همراه بود، آن قدر موفق عمل کرد که نسخه‌ی ریبوت بیشترین تعداد جایزه GOTY را کسب کرد.

پس از موفقیت‌های پرشمار این عنوان، دیر یا زود مشخص بود که دنباله‌ی این فرنچایز‌ ساخته خواهد شد و از طرف دیگر کاملا واضح بود که کار کریتوس با خدایان نورس تمام نشده و Setting بازی تغییر نخواهد کرد.
اما این وسط نکته‌ی مهمی مطرح می‌شود. در نسخه‌ی قبلی شاهد حوادث اتفاقات و مواردی بودیم که یک‌سری سوالات در ذهن مخاطبان ایجاد کرد. سوالاتی که پاسخی برای هیچکدام از آن‌ها دریافت نکردیم. در این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که امیدوارم در نسخه‌ی Ragnarok پاسخ داده شوند.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

آیا Desolation تنها دلیل خالی بودن جهان بازی است؟ آیا حفره داستانی مربوط به خالی بودن Realm‌ها پاسخ داده خواهد شد؟

بعید می‌دانم God of War را بازی کرده باشید و این سوال برای شما پیش نیامده باشد که چرا دنیای بازی عملا خالی از سکنه است و هیچ انسان یا اصطلاحا Mortal در Midgard و سایر Realm‌ها زندگی نمی‌کند.

وضعیت Niflheim مشخص است. به واسطه اتمسفر مرگبار این Realm، عملا جایی برای انسان‌ها وجود ندارد. Helheim هم که خب سرزمین مردگان است و وضعیت مشخصی دارد. در این بین خالی بودن Muspelheim کمی غیرمنطقی است. درست است که دمای این Realm همواره بالاست، اما حداقل می‌توانستیم شاهد موجوداتی با قابلیت‌های آتشین باشیم. حتی اگر این مسئله را هم در نظر نگیریم، باز این نکته که Midgard عملا خالی از انسان است و فقط Drauger، Revenant و موجودات مشابه در آن یافت می‌شود زیاد منطقی نیست. اما خود بازی این مورد را چگونه توجیه می‌کند؟
اول: علت فرار جاینت‌ها، قلع و قمع گسترده آن‌ها توسط Odin و خصوصا Thor بود، تا جایی که آن‌ها به Realm خود یعنی Jotunheim رفته و تمام راه‌های ارتباطی را نابود کردند.

دوم: از آن‌جایی که Odin، وظیفه Valkyrie‌ها را با مشکل مواجه کرد و وظیفه انتقال روح مردگان به Helheim و مدیریت آن‌ها اختلال پیدا کرد، بسیاری از آن‌ها به Midgard برگشته و به شکل Corrupted یا فاسد شده در قالب Drauger به زندگی بازگشتند و به کشتار بقیه پرداختند.
سوم: جنگ خدایان Aesir و‌ Vanir و کشکمش‌های مختلف باعث فرار همگان شد.
چهارم: چیزی که از آن به عنوان Desolation یاد می‌شود. طبق دیالوگ‌های درون بازی، منشا آن نامشخص است. ممکن است کار Odin بوده باشد و برخی نظریه‌ها به این مسئله اشاره می‌کنند که اعمال کریتوس در یونان و قتل عام خدایان آن‌جا، می‌تواند عامل آن باشد. به واسطه Desolation، نه قلمرو تحت تاثیر قرار گرفته و تعادل بین زندگان و مردگان و اجسام و ارواح به هم خورده و دنیا شکلی ویران گونه به خود می‌گیرد. علت بازگشت Drauger‌ها و موجودات و هیولاهای مختلف نیز همین است. کلمه Desolation نیز به معنی ویرانی است.

با توجه به این تفاسیر، تا حدی خالی بودن دنیای بازی منطقی جلوه می‌کند، اما باز یک مشکل دیگر وجود دارد. در ابتدای بازی، کریتوس و پسرش با چند انسان مواجه می‌شوند که به نظر می‌رسد راهزن هستند و قصد دارند کریتوس را برای گوشتش شکار کنند! این درگیری به خاطر پرداخت شخصیت Atreus در بازی گنجانده شد چرا که او از یک پسر معصوم، به یک قاتل تبدیل می‌شود و جان انسانی را می‌گیرد. اما متأسفانه منطق این جا فدا می‌شود چرا که دیگر شاهد هیچ انسانی در طول بازی نیستیم و انگار کل انسان‌های Midgard همان چند راهزن بودند!

با وجود تمام خطرات، بیماری‌ها، فعل و انفعالات مختلف، جنگ‌های گوناگون و بازگشت ارواح، با این وجود می‌توانستیم شاهد انسان‌های انگشت شمار در گوشه و کنار بازی باشیم که به لطف مخفی شدن یا دور ماندن، جان سالم به در برده‌اند. اما کل شخصیت‌های بازی، افرادی هستند که داستان به آن‌ها نیاز دارد. Brok و Sindri به عنوان آهنگر و کمک کننده، Freya به عنوان مادر Baldur، میمیر به عنوان راهنما و خدایان مختلف مثل Magni برای مقابله با کریتوس. حتی Quest Giver‌های بازی نیز ارواح هستند!

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

در نسخه‌ی جدید به نظر می‌رسد سری به اقلیم کوتوله‌ها یعنی Svartalfheim نیز خواهیم زد و شاهد یک شخصیت Dwarf جدید نیز در تریلر معرفی بازی بودیم. اما به نظر می‌رسد باز هم دنیای بازی خالی از افراد مختلف خواهد بود. فراموش نکنید قرار است هر نه Realm را در نسخه‌ی God of War Ragnarok مشاهده کنیم. بنابراین اگر باز هم شاهد دنیایی بدون شخصیت و انسان یا کوتوله باشیم، این مسئله کمی غیرمنطقی است. به شخصه امیدوارم بازی خودش به این موضوع بپردازد و حداقل دلیل خالی بودن Realm‌ها را توجیه کند. به عنوان نکته‌ی آخر، بد نیست بدانید کلمه‌ی Midgard، به معنی سرزمین انسان‌ها است! اما در بازی، عملا خدایان و دو کوتوله در این Realm حضور داشتند.

آیا Odin طلسم Freya را غیرفعال کرده است؟

همانطور که در بازی به آن اشاره شد، Odin با استفاده از جادویی که از خود Freya آموخته بود، او را طلسم کرد و او دیگر نمی‌تواند بجنگد و قابلیت مبارزه مستقیم و حتی دفاع از خود را نیز ندارد. اما خب می‌دانیم یکی از آنتاگونیست‌های اصلی God of War Ragnarok همین Freya است که به دنبال انتقام پسرش است (البته به شخصه احتمال می‌دهم ممکن است در اواخر بازی Freya از جبهه دشمنی خارج شود).

در تریلر بازی عملا شاهد درگیری کریتوس و فریا بودیم و هم‌چنین می‌دانیم فریا بال‌های خود را پس گرفته است. حالا سوالی اینجا مطرح می‌شود. آیا Odin طلسم Freya را شخصا برداشته تا بتواند به نبرد کریتوس برود؟ (همان اصطلاح دشمن دشمن من، دوست من است) یا این‌که خود فریا راهی برای دور زدن این قضیه پیدا کرده است؟ در هر صورت به نظر می‌رسد احتمال منطقی‌تر، این باشد که Freya به خاطر هدف مشترک بار دیگر با Odin همکاری می‌کند و Odin نیز طلسم او را حداقل موقتا غیرفعال کرده است.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

چه کسی World Serpent را احضار کرد؟

هنگامی که Atreus بیمار شد و کریتوس هراسان او را به خانه‌ی Freya رساند، هنگام سوار شدن بر بالابر، شیپور World Serpent به صدا درآمد و این نشان دهنده‌ی این است که فرد یا افرادی می‌خواهند با او صحبت کنند. اما نکته این جاست، همانطور که در طول بازی به آن اشاره شد، زبانی که World Serpent به آن صحبت می‌کند عملا غیرقابل فهم است و تنها Mimir است که به واسطه‌ی دانش بی‌نظیرش می‌تواند با او صحبت کند. پس هر کس که در شیپور دمیده است، زبان World Serpent را می‌فهمیده است. از طرف دیگر بدیهی است که هیچکدام از خدایان Asgard در شیپور ندمیده‌اند و بنابراین دایره جست و جو کوچک‌تر می‌شود.

به شخصه احتمال می‌دهم که قطعا یک Giant او را احضار کرده و حتی ممکن است آن شخص از آینده آمده باشد! پر واضح است که گنجاندن این اتفاق در نسخه‌ی قبلی، یک مقدمه برای معرفی یک شخصیت یا اتفاق خاص بوده است. هم‌چنین بسیاری از گمانه‌زنی‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که احتمال فراوان، این Angrboda بوده است که در شیپور دمیده است (همان دختر جوان سیاه‌پوستی که در تریلر دیدیم و در افسانه‌های نورس همسر لوکی است). با توجه به رابطه‌ی دوستانه World Serpent با شخصیت‌های داستان، می‌توان نتیجه گیری کرد هر شخصی که در شیپور دمیده است، در این بازی هم‌پیمان کریتوس و Atreus خواهد بود.

مهم‌ترین سوالاتی که God of War Ragnarok باید به آن‌ها پاسخ دهد

آیا دیوارنوشته آخر بازی قبل، به مرگ کریتوس اشاره دارد؟

در پایان بازی قبل، شاهد این بودیم که Faye و دیگر جاینت‌ها، در واقع از آینده‌ی ماجراجویی کریتوس و Atreus به طور دقیق خبر داشتند و این اتفاقات را با استفاده از دیوارنوشته به تصویر کشیده بودند. یکی از این دیوارنوشته‌ها که برای چند ثانیه به نمایش درآمد، صحنه‌ای را نشان می‌داد که کریتوس زخمی یا مرده در آغوش Atreus است. حال باید دید که معنای این دیوارنوشته چه بوده است.

منطقی بررسی کنیم، احتمال کشته شدن کریتوس صفر است چرا که مشخص شده بعد از Ragnarok، این فرنچایز به سراغ سرزمین‌ها و خدایان دیگر خواهد رفت. با این وجود از آن‌جا که جاینت‌ها از آینده خبر داشتند، صحت این دیوارنوشته کمی ممکن است تصورات ما را بهم بریزد. احتمال دارد در طول نسخه‌ی Ragnarok کریتوس به شدت زخمی شود و این دیوارنوشته هم به آن اشاره داشته باشد.

Shadow1989o0ashil0oREZA_GTXKinorasasaO2دیمن تارگارین(در حال رقص با اژدهایان)💫Mohsenj74,tarnishedمرد بدون نامalucardMehran.BaMahyarMsmEdwardHerfeiyامیر حسینRedeysDARKSIRENA,shM.MTPouyaSami 227more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا