هاست پرسرعت
خودرو

موتورسیکلت هارلی دیویدسون X350 در چین رونمایی شد

موتورسیکلت هارلی دیویدسون X350 در چین رونمایی شد

هارلی دیویدسون رسما از موتورسیکلت ۳۵۳ سی‌سی جدید با قدرت ۳۶ اسب بخار و قیمت ۴۸۴۰ دلار رونمایی کرد.

محصول جدید هارلی دیویدسون با همکاری شرکت کیانجیانگ موتور QJ چین تولید خواهد شد. فعلاً عرضه X350 برای بازار چین تائید شده است هرچند گفته می‌شود نسخه اصلاح شده از آن با نام X350RA در برنامه‌های ویژه هارلی دیویدسون در آمریکا مورد استفاده قرار گیرد. QJ و هارلی دیویدسون از سال ۲۰۱۹ تاکنون روی X350 کار کرده‌اند هرچند ریشه‌های این موتورسیکلت به قبل‌تر و مدل TNR300 بنلی بازمی‌گردد.

نیروبخش موتورسیکلت یاد شده پیشرانه آب‌خنک و هشت سوپاپ است که با حجم ۳۵۳ سی‌سی خود می‌تواند حداکثر ۳۶ اسب بخار قدرت تولید نماید. البته مدل‌های ویژه مراسم‌های هارلی دیویدسون در آمریکا تنها ۲۳ اسب بخار قدرت خواهند داشت. شرکت سازنده ادعا می‌کند X350 وزن ۱۹۵ کیلوگرمی دارد درحالی‌که وزن مدل X350RA به ۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد و دلیل آن نیز نصب میله محافظتی روی موتورسیکلت است. جدای از نام های متفاوت، دو موتورسیکلت X350 و X350RA تفاوت چندانی ندارند. البته برخی جزئیات به منظور رعایت استانداردهای دو کشور فرق می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت شمار با واحدهای متفاوت، رفلکتورها و آینه‌ها اشاره کرد. همچنین ECU دو مدل نیز تفاوت دارد که با توجه به قدرت کمتر مدل RA قابل‌درک است. سیستم تعلیق نیز در برخی قطعات متفاوت است و حدس می‌زنیم مدل RA ارتفاع صندلی کمتری داشته باشد.

دو مدل از نظر لاستیک‌ها نیز تفاوت‌هایی دارند به گونه‌ای که در مدل X350 از لاستیک‌های پیرلی آنجل ST استفاده شده است و چرخ های جلو و عقب از رینگ‌های ۱۷ اینچی سود می‌برند. مدل X350RA اما از لاستیک‌های آنجل CT استفاده می‌کند و پهنای کمتری دارد. برخی بخش‌های ظاهری موتورسیکلت هارلی دیویدسون مشابه مدل TNT300 است اما شکل باک سوخت، صندلی و دم موتورسیکلت از مدل XR750 الهام گرفته‌اند. چرخ جلوی این موتورسیکلت به کالیپرهای چهار پیستونه مجهز شده است و به‌صورت استاندارد نیز ترمز ضد قفل وجود دارد هرچند اشاره‌ای به کنترل کشش نشده است. هارلی دیویدسون X350 جدید با سه رنگ مشکی، نارنجی و نقره‌ای در دسترس خواهد بود و قیمت آن از حدود ۴۸۴۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا