هاست پرسرعت
خودرو

موستانگ مک ای GT به عنوان اولین محصول برقی شلبی رونمایی شد

موستانگ مک ای GT به عنوان اولین محصول برقی شلبی رونمایی شد

شرکت شلبی که به خاطر ارائه نسخه‌های پرقدرت و متمایز فورد موستانگ شناخته می‌شود از اولین خودروی برقی خود با نام موستانگ مک ای GT رونمایی کرد. پکیج تیونینگ شلبی فقط به تعداد ۱۰۰ عدد و با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار تولید خواهد شد.

کمپانی آمریکایی شلبی با دست گذاشتن روی موستانگ مک ای به‌صورت رسمی وارد بازی خودروهای برقی شده است هرچند پکیج یاد شده بیشتر روی طراحی ظاهری کراس اوور فورد تمرکز دارد. البته باید گفت خبری از این خودرو در آمریکا نخواهد بود چراکه شلبی آن را فقط برای بازارهای اروپایی معرفی کرده است. حتی با این وجود نیز خودرویی بسیار خاص را خواهیم دید زیرا فقط ۱۰۰ پکیج ارتقای شلبی برای موستانگ مک ای GT تولید خواهد شد که دلیل آن گرامی داشت یک صدمین سالگرد تولد کارول شلبی در سال جاری میلادی است؛ اما خریداران چه انتظاری درباره این خودرو خواهند داشت؟ باید گفت بخش اعظم بهبودهای رخ داده روی ظاهر موستانگ مک ای GT تمرکز دارند و به میزان زیادی از فیبر کربن در کاپوت، جلوپنجره، پانل‌ها، آینه‌های جانبی و اسپلیتر جلو استفاده شده است.

به عنوان سنت همیشگی شلبی هم شاهد نوارهای مسابقه‌ای روی بدنه هستیم. همچنین شلبی موستانگ مک ای GT از رینگ‌های مخصوص و سبک‌تر این شرکت سود می‌برد. خود شلبی تأکید دارد کارهای زیادی برای کاهش وزن این خودروی برقی صورت گرفته هرچند اشاره‌ای به وزن دقیق خودرو نشده است. تنها بهبود فنی خودرو هم به سیستم تعلیق مربوط می‌شود که ارتفاع کمتری دارد هرچند اینجا نیز خبری از تغییرات رخ داده نیست.

از آنجایی که شلبی موستانگ با پیشرانه ۸ سیلندر عجین شده بنابراین کمپانی با بورلا برای ارائه صدای دیجیتالی پیشرانه ۸ سیلندر از طریق بلندگوها همکاری کرده است. این صدا بر اساس صدای اگزوز شلبی GT500 سوپرشارژردار تهیه شده و شبیه‌سازی تعویض دنده‌ها را نیز انجام خواهد داد. از نظر طراحی ظاهری باید گفت اولین خودروی برقی این کمپانی تقریباً مشابه کانسپت شلبی مک ای معرفی شده در نمایشگاه سما سال ۲۰۲۱ است.

گری پترسون رئیس شلبی می‌گوید:

اگر به حرف مردم و آنچه می‌خواهند گوش دهید خواهید فهمید اروپایی‌ها علاقه بیشتری به خودروهای برقی دارند. من فکر می‌کنم ساختار مالیاتی آنجا باعث می‌شود خرید خودروهای بدون آلایندگی مزیت‌های زیادی برای اروپایی‌ها داشته باشد. برای این خودروها مشوق‌های واقعی وجود دارد پس چرا ما نباید آنجا حضور داشته باشیم؟

قیمت پکیج ارتقای شلبی موستانگ مک ای GT از ۲۷,۴۸۸ دلار شروع می‌شود و به این مبلغ باید قیمت خود خودرو را نیز افزود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا