موفقیت ایرانخودرو ریرا در آزمون تصادف با عابر پیاده
موفقیت ایرانخودرو ریرا در آزمون تصادف با عابر پیاده
محصول جدید ریرا ایرانخودرو که در نیمههای سال آینده روانه بازار خواهد شد، مانند تارا توانست استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کند.
بحث ایمنی خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست و سالهاست که با انتقادات زیادی روبرو شده است. به دنبال اجرای استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو، اخذ استاندارد حفاظت از عابر پیاده در هنگام تصادف برای تمامی خودروهای ساخت داخل اجباری است.
آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بینالمللی ECE R127 انجام میشود، شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت ۴۰ km/h است. در این آزمون که دارای دو بخش اصلی ضربههای سر و پا است، برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار میگیرد که باید نیروها و ضربههای وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدودههای مجاز تعیین شده قرار گیرند.
ریرا اولین کراس اوور ملی ایرانخودرو است که بر اساس پلتفرم جدید این شرکت با نام (آی کی پی وان) ساخته شده است. این پلتفرم همان نمونه بومی شده پلتفرم پی اف وان پژو محسوب میشود که طی قرارداد برجامی ایکاپ، امتیاز فنی و نقشههای آن به ایرانخودرو منتقل شد. این خودرو نمونه ایرانی پژو ۲۰۰۸ بشمار میرود.
ریرا به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان EFP مجهز میشود. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژر، قادر به تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.
نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی نظیر سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهولد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بیسیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمهای، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، چراغهای LED و … مجهز خواهد بود.
لازم به توضیح است تصاویر فوق مربوط به ماکت ۱:۱ ریرا بوده که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش در آمد.