مک لارن سولوس GT سریع‌ترین خودروی گوودوود ۲۰۲۳!

مک لارن سولوس GT سریع‌ترین خودروی گوودوود ۲۰۲۳!

مک لارن سولوس GT توانست با ثبت زمان ۴۵.۳۴ ثانیه سریع‌ترین خودروی فستیوال سرعت گوودوود امسال لقب بگیرد.

ما می‌دانستیم که سولوس GT خودروی سریعی خواهد بود اما مطمئن نبودیم که بتواند عنوان سریع‌ترین خودروی مسیر گوودوود ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهد. با زمان رسمی ۴۵.۳۴ ثانیه این خودرو علاوه بر پیشی گرفتن از تمامی خودروهای حاضر در گردهمایی امسال توانست سومین خودروی سریع تاریخ گوودوود باشد. دو خودروی مک مورتری اسپرلینگ با زمان ۳۹.۰۸ ثانیه و نیو EP9 با زمان ۴۴.۳۲ ثانیه بالاتر از سولوس GT قرار دارند.

این خودروی ۱۰ سیلندر قبل از حضور در گوودوود ۲۰۲۳ چندین بار تمرین کرده بود تا بتواند از پیچ‌های تنگ مسیر عبور کند. از جمله رقبای مک لارن سولوس GT می‌توان به سوبارو GL با رانندگی تراویس پاسترانا، ریمک نورا و برخی محصولات مسابقه‌ای خاص اشاره کرد. البته محصول شاخص مک لارن یک ثانیه کامل از سوبارو که عنوان دومی را کسب کرد سریع‌تر نشان داده است. در این جدول ۵ خودروی اول گوودوود ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید:

نام خودرو راننده زمان
مک لارن سولوس GT ماروین کرکهافر ۴۵.۳۴ ثانیه
سوبارو GL تراویس پاسترانا ۴۶.۳۷ ثانیه
مک لارن کثورث M26 مایکل لیونز ۴۶.۸۹ ثانیه
پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ آدام اسمالی ۴۷.۴۰ ثانیه
نیسان اسکای لاین GT-R R32 جیک هیل ۴۸.۱۸ ثانیه

پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری سولوس GT جدید ۸۲۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سبب دستیابی به صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت تخمینی ۳۲۲ کیلومتر در ساعت می‌شود. این هایپرکار تک نفره تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند ۱۲۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند. نکته جالب آنکه آیرودینامیک این خودرو تقریباً از بازی‌های ویدئویی الهام گرفته و نسخه تولیدی آن با نیم‌نگاهی به ویژن گرن توریسمو ۲۰۱۷ طراحی شده است. تنها ۲۵ دستگاه از محصول موردبحث تولید خواهد شد. تمامی مالکان هایپرکار مخصوص پیست مک لارن برنامه ویژه‌ای را پشت سر خواهند گذاشت و لباس‌های مسابقه‌ای، کلاه ایمنی مخصوص و… را دریافت خواهند کرد. قیمت سولوس GT نیز حدود ۴ میلیون دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل