مک لارن ۷۲۰S GT3 EVO با بهبود آیرودینامیک و شاسی معرفی شد
مک لارن ۷۲۰S GT3 EVO با بهبود آیرودینامیک و شاسی معرفی شد
بخش موتور اسپرت مک لارن از نسخه بهبود یافته ۷۲۰S GT3 مسابقهای با پسوند اوو رونمایی کرد. خودروی یاد شده از آیرودینامیک بهتر و سیستم تعلیق ارتقا یافته سود میبرد.
مک لارن ۷۲۰S GT3 اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و فقط مختص تردد در پیست است. مدل جدید که برای فصل ۲۰۲۳ مسابقات آماده میشود از سپر و اسپلیتر جلو با برخی تغییرات در اتصالات سود میبرد تا تعویض آنها برای تیمهای شرکت کننده در مسابقات راحتتر و سریعتر باشد. پانلهای بدنه یاد شده به منظور تولید داون فورس بیشتر و انتقال توازن کلی خودرو به سمت جلو بازنگری شدهاند.
مک لارن همچنین تغییراتی در کاپوت جلو اعمال کرده است تا خنک کاری و توازن کلی خودرو بهبود یابد. همچنین لامپهای چراغها نیز در محل جدیدی نصب شدهاند تا در شب باعث ایجاد میدان دید بهتر برای راننده شوند. در بخش عقب مک لارن ۷۲۰S GT3 اوو میتوانیم بال بازنگری شده برای ارائه داون فورس بهتر را ببینیم. بال اسپرت خودرو از مکانیسم قابل تنظیم سود میبرد.
خودروی موردبحث به دامپرهای قابل تنظیم اولینز TTX40 مجهز شده است و مهندسان مک لارن تغییرات دیگری را نیز در اتصالات جناغی جلو و عقب اعمال کردهاند. به تمامی این موارد باید دوام بالاتر دیسکهای ترمز و… را اضافه کرد. مک لارن قبلاً پیشفروش خودروی مسابقهای خودش را شروع کرده است. GT3 تنها نسخه مخصوص پیست از سوپر اسپرت ۷۲۰S نیست زیرا مدل GT3X نیز چند سال پیش معرفی شده بود. در واقع GT3X نسخهای بدون محدودیت از ۷۲۰S بود که مجوز شرکت در مسابقات کلاس GT3 را نداشت.
اما همانطور که قبلاً در gsxr نیز خبرش منتشر شده بود، جانشین ۷۲۰S ظاهراً با نام ۷۵۰S به دو صورت کوپه و کانورتیبل معرفی خواهد شد. پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جانشین ۷۲۰S قدرت ۷۴۰ اسب بخار خواهد داشت که ۳۰ واحد بیشتر از قبل است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۷۵۰S قیمت پایه ۳۴۲ هزار دلاری خواهد داشت. ظاهراً ۷۵۰S آخرین محصول کاملاً درونسوز مک لارن خواهد بود. همچنین باید گفت تولید ۷۲۰S در ماه ژانویه به پایان رسیده است و جانشین آن ۱۰ درصد گرانقیمتتر خواهد بود.