هاست پرسرعت
خودرو

مینی کلاسیک در برابر مینی کوپر SE جدید؛ کدام‌یک انتخاب بهتری است؟

مینی کلاسیک در برابر مینی کوپر SE جدید؛ کدام‌یک انتخاب بهتری است؟

برخی کارشناسان مدعی هستند مینی گزینه ای عالی برای برقی سازی است. در واقع هویت کلاسیک این خودروساز بریتانیایی هماهنگی بسیار خوبی با این برنامه‌ها دارد. ماهیت هیجان‌انگیز، کوچک و بامزه بودن این شرکت با خاصیت قدرتمند بودن پیشرانه‌های برقی همخوانی خواهد داشت.

اگرچه مینی با تولید خودروی برقی و جدید کوپر SE این واقعیت‌ها را اثبات کرده اما می‌خواهیم ببینیم این خودرو در مقابل نسخه اولیه و درون‌سوز خود چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. به همین خاطر تاپ گیر دو خودروی مینی کوپر SE را در برابر مینی کوپر کلاسیک قرار داده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است. البته مینی اصیلی که تاپ گیر برای مقایسه بکار برده تولید سال ۲۰۰۰ است نه دهه ۵۰ میلادی! هرچند از نظر فنی تفاوت چندانی وجود ندارد. مینی‌های کلاسیک تقریباً از دهه ۹۰ میلادی با همان شکل و شمایل اولیه تولید می‌شدند اما زمانی که بی ام و مالکیت این شرکت را به دست آورد تغییراتی را در آن اعمال کرد و نهایتاً برند جدید مینی متولد شد. مینی در آن زمان تنها ۵۰۰ دستگاه مینی کلاسیک را تولید کرد و خودرویی که تست شده شماره ۳۰۶ از ۵۰۰ خودروی تولیدی است.

اما دو خودرو چگونه در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند؟ به‌طور خلاصه باید گفت هر دو خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای شبیه هم هستند. جدای از این حقیقت واضح که کوپر SE جدید خودرویی برقی است و مدل کلاسیک از پیشرانه ۴ سیلندر قدیمی کوچک استفاده می‌کند، دو خودرو تفاوت‌هایی دارند. مینی جدید حدود ۶۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر بوده و ابعادش نیز تقریباً دو برابر مینی کلاسیک است. علاوه بر این کوپر SE موقعیت سواری بسیار متفاوتی داشته و در طول این سال‌ها لوکس‌تر شده است؛ اما باید دانست دو خودرو از نظر حس داخل جاده به‌طور قابل‌توجهی شبیه هم به نظر می‌رسند.

باید اذعان کرد مینی کلاسیک حاضر در این تست بهترین نمونه از این خودرو نبوده است. کارشناسان قبلاً مینی‌های دهه ۶۰ و ۹۰ میلادی را نیز رانده‌اند و می‌گویند آن‌ها حس متفاوتی دارند. مدل‌های جدیدتر داشبورد بزرگ‌تری داشته و از تجهیزات بیشتری همچون کولر و… سود می‌بردند؛ اما آیا فقدان این تجهیزات در مینی کلاسیک موردبحث به معنی تفاوت‌های بیشتر است؟ نه این‌طور نیست و هنوز هم شباهت‌های زیادی بین مینی‌های مدرن و کلاسیک وجود دارد. در کل باید گفت صنعت خودرو به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند و مینی نیز همین مسیر را انتخاب کرده هرچند این برند با هوشیاری بالا می‌خواهد همان حس و حال مینی‌های کلاسیک را به خودروهای بدون آلایندگی و مدرن خود تزریق کند، چیزی که ظاهراً در مأموریت اول به خوبی انجام شده است.

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا