هاست پرسرعت
خودرو

میکرولینو برقی جدید، کوچولوی دوست‌داشتنی با شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتری!

میکرولینو برقی جدید، کوچولوی دوست‌داشتنی با شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتری!

خودروی بامزه‌ای که مشاهده می‌کنید برداشتی مدرن از بی ام و ایزتا مشهور است. این محصول جدید میکرولینو نام داشته و قوای محرکه برقی آن باعث ایجاد حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

دو برادر سوئیسی به دنبال احیا کردن صنعت خودروی سوئیس هستند و در این راه محصولی کلاسیک مربوط به دهه ۵۰ میلادی را انتخاب کرده‌اند. الیور و مرلین اوبوتر می‌خواهند نسخه جدیدی از خودروی کوچک و مشهور بی ام و ایزتا را با قوای محرکه برقی تولید کنند. میکرولینو برقی جدید بجای پیشرانه بنزینی قدیمی از قوای محرکه برقی با قدرت ۱۷ اسب بخار استفاده می‌کند و حداکثر شعاع حرکتی و سرعتش به ترتیب به ۲۳۰ کیلومتر و ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودروی کوچک ۴۹۶ کیلوگرم وزن و ۲.۵ متر طول دارد و به همین خاطر پارک کردن آن در هر فضایی بسیار راحت خواهد بود.

اوبوتر می‌گوید:

ایده ما تولید جایگزینی برای خودروهای سنتی بود. میکرولینو عملکردی بسیار بهتر از دوچرخه‌ها دارد چراکه سرنشین را در برابر آب‌وهوای نامساعد محافظت می‌کند و فضایی هم برای حمل بار دارید. علاوه بر دو نفر می‌توانند در کنار یکدیگر بنشینند

او ادامه می‌دهد:

به خاطر اینکه میکرولینو برقی کوچک‌تر از یک خودروی مرسوم است به همین خاطر فرایند ساخت آن هزینه کمتری دارد و وجود باتری کوچک‌تر هم به معنی مصرف برق کمتر خواهد بود. به همین خاطر تأثیر زیست‌محیطی این خودرو حدود یک‌سوم خودروهای برقی موجود خواهد بود

تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر این خودرو را رزرو کرده‌اند. تولید میکرولینو در ایتالیا انجام خواهد شد و حداکثر قیمت آن به ۱۶۱۹۵ دلار خواهد رسید. خانواده اوبوتر که بیش از ۹۰ میلیون اسکوتر را تاکنون به فروش رسانده‌اند بیش از ۹ میلیون دلار را روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کشور سوئیس که بیشتر به خاطر شکلات، ساعت و بانکداری خود شناخته می‌شود در اوایل قرن بیستم دارای صنعت خودرو بود و برندهایی همچون آژاکس، فیشر و توریکام در این کشور فعالیت می‌کردند. هزینه‌های تولید بالا و بازار داخلی کوچک بسیاری از این برندها را محو کردند اما سوئیس هنوز هم میزبان برخی شرکت‌های کوچک است. یکی از مدیران موزه حمل‌ونقل سوئیس می‌گوید:

ایده‌های تولید خودرو به همراه بازاریابی آن می‌تواند در سوئیس انجام شود اما تولید انبوه آن جای دیگری خواهد بود. میکرولینو جدیدترین مثال از این فرایند است. برای چنین خودرویی تقاضای خوبی وجود دارد چراکه طراحی خاص و جالبی دارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا