ناامیدکنندهترین مدل تاریخ کادیلاک کدام است؟
ناامیدکنندهترین مدل تاریخ کادیلاک کدام است؟
کادیلاک برنامههای جاهطلبانهای بری آینده دارد و قصد دارد دوباره به استاندارد جهان تبدیل شود اما این شرکت در طول تاریخ خود محصولات ناموفقی هم داشته است.
این روزها کادیلاک در حال برداشتن گامی جدید به سطح بالاتری است که طی دهههای گذشته از آن فاصله داشته است. ازآنجاییکه این شرکت قصد دارد یک بار دیگر عنوان «استاندارد جهان» را از آن خود کند، قصد داریم نگاهی به گذشته بیندازیم و ببینیم ناامیدکنندهترین محصول تاریخ کادیلاک کدام است؟ برای این سؤال چند پاسخ وجود دارد ولی در اینجا فقط به هفت مورد اشاره خواهیم کرد.
کادیلاک SRX
این لیست با کراساوور SRX آغاز میشود که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد. در آن سالها کادیلاک مدل اسکالید را بهعنوان یک شاسیبلند فول سایز در سبد محصولات خود داشت و SRX قرار بود دورانی اسپرتتر و شیکتر را برای شاسیبلندهای این برند آغاز کند. بااینحال، بعداً مشخص شد که SRX خودرویی غیرقابلاعتماد و نهچندان ایمن است. این ماشین طی دو نسل تا سال ۲۰۱۶ تولید شد و سپس جای خود را به مدل XT5 داد.
کادیلاک ELR
ELR کوپهٔ شیکی بود که بر اساس شورلت ولت ساخته شده و قرار بود آغازگر حرکت کادیلاک به سمت الکتریکیسازی باشد. هرچند ELR از لحاظ فنی این کار را انجام میداد اما قیمت بسیار گرانی داشت و به همین دلیل مورد استقبال قرار نگرفت. به همین دلیل، در طول چهار سال کمتر از ۳ هزار دستگاه از این کوپهٔ لوکس هیبریدی ساخته شد.
کادیلاک کاترا
این فقط کادیلاکهای جدید نیستند که طرفداران را ناامید کردند زیرا سدان کاترا متعلق به دههٔ ۹۰ خودروی بعدی لیست ما است. در آن سالها، جنرال موتورز که اوپل را در اختیار داشت، نسخهٔ ریبج شدهٔ سدان اومگا را بهعنوان مدلی پایه برای رقابت با سدانهای آکورا، اینفینیتی، لکسس، بامو و مرسدس بنز در آمریکا عرضه کرد. با توجه به اینکه اومگا یک سدان محرک عقب ساخت آلمان بود این ایده چندان بد به نظر نمیرسید اما بعداً مشخص شد که اومگا خودروی غیرقابلاعتمادی است و به همین دلیل هرگز موردتوجه قرار نگرفت.
کادیلاک آلانته
یکی از ناامیدکنندهترین محصولات تاریخ کادیلاک را میتوان رودستر آلانته دانست. داستان ساخت این ماشین باورنکردنی است زیرا بدنهٔ هر دستگاه از آن توسط پینینفارینا در ایتالیا تولید شده و برای مونتاژ نهایی به آمریکا فرستاده میشد. این کار توسط بوئینگ ۷۴۷ صورت میگرفت که بهطور خاص برای این کار ساخته شده بود. وقتی با همهٔ این دردسرها نتوانید خودروی خوبی بسازید که نظر خریداران را جلب کند، قطعاً ناامیدی بسیار بزرگی را به دنبال خواهد داشت.
کادیلاک سیمارون
وقتی حرف از محصولات ناامیدکنندهٔ تاریخ کادیلاک میشود، سیمارون قطعاً یکی از مدلهایی است که اول از همه به ذهن میآید. این ماشین یک سدان لوکس پایه بود که قصد رقابت را مدلهای اروپایی را در بازار ایالاتمتحده داشت. سیمارون اما اشتراکات فراوانی با شورلت کاوالیر داشت و به یکی از بحثبرانگیزترین ریبجها در تاریخ خودروسازی آمریکا تبدیل شد. سیمارون همچنین به دلیل فروش پایین، پرفورمنس ضعیف و ریبج ناخوشایند، یکی از ناموفقترین مدلها در تاریخ جنرال موتورز شناخته میشود.
کادیلاک XLR
هرچند برخلاف مدلهای قبلی، XLR خودروی چندان ناامیدکنندهای نبود اما هرگز آنطور که باید موردتوجه قرار نگرفت. این ماشین که بر اساس کوروت ساخته شده در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد، ظاهر جذاب و چشمگیری داشت اما فقط با یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 نورثاستار ارائه میشد که تنها ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت. البته بعداً مدل XLR-V با پیشرانهٔ سوپرشارژ ۴۴۳ اسب بخاری هم ارائه شد ولی بازهم نتوانست نظرها را به این رودستر بدفرجام جلب کند.
کادیلاک BLS
BLS سدان کامپکتی بود که در وهلهٔ اول برای بازار اروپا در نظر گرفته شده بود. این خودرو اما در اصل بر اساس ساب ۹-۳ ساخته شده بود و در سوئد در کارخانهٔ این شرکت تولید میشد. فروش BLS در اوایل سال ۲۰۰۶ در اروپا آغاز شد و هیچگاه به بازار ایالاتمتحده راه پیدا نکرد. این سدان لوکس اما هرگز موفق عمل نکرد و تا زمان پایان تولید در سال ۲۰۰۹ کمتر از ۱۰ هزار دستگاه از آن ساخته شد. فروش سالانهٔ BLS در اروپا نیز زیر ۱۳۰۰ دستگاه بود و ناامیدی بزرگی را برای کادیلاک به بار آورد.
اینها تعدادی از محصولات ناموفق و ناامیدکنندهٔ تاریخ کادیلاک بودند و امیدواریم سلستیک به سرنوشت آنها دچار نشود اما آیا ناامیدکنندهترین خودروی کادیلاک از دید شما در این لیست حضور دارد یا چیز دیگری است؟ در بخش نظرات پاسخان سؤال را بدهید.